Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@22:57:26 GMT

آغاز طرح جمع آوری لوازم یدکی تقلبی خودرو

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۸۲۵

آغاز طرح جمع آوری لوازم یدکی تقلبی خودرو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در حاشیه دومین جلسه از سلسله‌ نشست‌های ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی با محویت لوازم یدکی خودرو در جمع خبرنگاران افزود: کار جدیدی را وزارت صمت با همکاری ستاد مبارزه با کالاهای قاچاق و ارز برای مقابله با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد آغاز کرده و همه دستگاه‌ها از جمله وزارت دادگستری، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، اصناف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برای به ثمر رسیدن مبارزه با  کالاهای قاچاق و تقلبی با وزارت صمت همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اولین مرحله این طرح مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی، بی‌کیفیت و غیراستاندارد لوازم یدکی خودرو آغاز شده که برای این منظور سه اقدام در دستور کار قرار گرفته است . 

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در اقدام اول براساس اینکه از قبل اعلام شده بود که باتری و کمک فنر خودرو باید دارای کد رهگیری باشد  و اگر این کالاها قاچاق یا تقلبی باشند از سطح عرضه جمع‌آوری می‌شود، بنابراین از فردا عملیات جمع‌آوری کمک فنر و باتری قاچاق و تقلبی در چند استان آغاز خواهد شد و به تدریج در تمام استان‌ها این کار جلو خواهد رفت. 

وی بیان کرد: اقدام دوم وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت افزایش جریان شفافیت کالا در سامانه جامع تجارت است که براین اساس تعدادی از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان و توزیع کنندگان قطعات یدکی در این سامانه ثبت کرده‌اند و در حال ثبت صورتحساب هستند و بر تسریع و تکمیل این کار تاکید می‌کنیم. 

فاطمی امین اضافه کرد: در صورتی که کالاهایی که کد رهگیری در جریان شفافیت کالا دریافت نکنند و صورت‌حساب‌های آنها در سامانه جامع تجارت ثبت نشود عملا این کالاها، کالاهای تقلبی و قاچاق به شمار خواهند رفت. 

وی افزود: سومین محور مورد تاکید وزارت صمت در این زمینه انتظام بخشی، ساماندهی و حرفه‌ای شدن نظام توزیع قطعات یدکی است.

وزیر صمت اظهار کرد: در حال حاضر پراکندگی بسیار زیادی وجود دارد که کنترل را مشکل می‌کند، بنابراین در تکمیل جریان شفافیت کالا و در تکمیل مقابله در سطح عرضه و ردیابی گلوگاه‌های اصلی در نظر داریم تا شبکه توزیع لوازم یدکی خودرو را حرفه‌ای، شناسنامه‌دار و مسئولیت پذیر کنیم تا قطعات با اصالت عرضه شود.

کد خبر 667364 برچسب‌ها رضا فاطمی امین - وزیر صمت قاچاق وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رضا فاطمی امین وزیر صمت قاچاق وزارت صنعت تجارت و معدن مبارزه با کالاهای قاچاق لوازم یدکی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سید جلال ماکی شامگاه پنجشنبه گفت: انبار کالای ۵۰۰ متری به همراه یک هزار متر فضای باز مجاورت انبار لوازم یدکی دوچرخه در جنوب تهران دچار حریق شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: در یک محوطه‌ای چندین انبار و کانتینر کالا وجود داشت، که آتش نشانان مانع رسیدن آتش به این نقاط شدند اما صدای چندین انفجار در محل آتش سوزی شنیده می‌شود و سقف انبار نیز تخریب شده تاکنون مورد مصدومی نداشته است.

وی گفت: این آتش سوزی در مجتمع انباری در خیابان شهید رجایی بعد از بیمارستان شهدای هفت تیر رخ داد، که با توجه به گستردگی حادثه مأموران پنج ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر، لودر و سایر خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی اضافه کرد: بیشتر لوازم داخل انباری لوازم یدکی دوچرخه بود و صدای چندین انفجارشنیده شده احتمالاً به دلیل وجود عطر، ادکلن و اسفنج بوده است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود