Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس امروز یکشنبه ۱۴ فروردین‌ماه برابر است با اول رمضان‌المبارک ۱۴۴۳ قمری. در ایام ماه قرآن بنا داریم هر روز درس‌ها و نکته‌هایی از قرآن کریم را که توسط حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم بیان می‌شود، تقدیمتان کنیم و در اولین گفتار فلسفه روزه‌داری در ماه مبارک رمضان تقدیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند در قرآن می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید واجب شد بر شما که روزه بگیرید همان‌طور که بر امت‌های قبل شما هم واجب بوده، شاید به تقوا برسید.

 

 

پیامبر ۱۳ سال در مکه بود و ۱۰ سال در مدینه و خطاب‌های خدا در مکه به بیشتر به مردم یعنی «یا ایها الناس» بود و در مدینه مردم بیشتر «یا ایها‌الذین آمنوا» خطاب می‌شدند. یعنی خطاب به کسانی که ایمان آورده‌اند، یعنی کسانی که خدا را پذیرفته‌اند و اینها کرامت بالایی دارند. حال خدا می‌گوید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید همانطور که دیگران هم روزه گرفتند شما هم باید روزه بگیرید تا شاید پرهیزکار شوید.

گناهان ما بیشتر یا از شهوت است و یا از غضب، انسان که گرسنه باشد، هم شهوتش کم می‌شود و هم کمتر غضب می‌کند و گرسنگی و تشنگی ریشه این دو درخت را خشک می‌کنند.

ماه رمضان، ماه مهمانی خدا است و چند نوع پذیرایی دارد مانند: روزه، نزول قرآن، شب قدر، دعای مستجاب، بالا رفتن اجر‌ها، و... در این ماه میهمانی خاص، میهمان خاص و پذیرایی هم خاص است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن رمضان محسن قرائتی حجت الاسلام قرائتی قرائتی غضب و شهوت روزه داری روزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت

به گزارش "ورزش سه"، ژابی آلونسو فردا در بازی با فرانکفورت محروم است و دستیار او سباستین پاریا برای یک روز جای وی را خواهد گرفت. پاریا به این ترتیب برای یک روز، ژابی آلونسوی لورکوزن در فرانکفورت خواهد بود.

در جریان پیروزی 2-0 بایرلورکوزن در رم در لیگ اروپا در روز پنجشنبه، پاریا به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی برابر وستهم نمی‌توانست تیم را همراهی کند.

پاریا کیست؟

او در اکتبر 2022 به همراه آلونسو به لورکوزن آمد. پاریا از سال 2001 تا 2018 در رده‌های جوانان رئال مادرید، از زیر 11 سال تا تیم دوم (رئال مادرید کاستیا) کار کرد. پاریا آخرین سال خود را در رئال مادرید به همراه آلونسو گذراند. در سال 2019، پاریا و آلونسو از تیم جوانان رئال مادرید به تیم دوم رئال سوسیداد  رفتند. این دو بیش از سه سال در آنجا ماندند تا اینکه ژابی هدایت لورکوزن را برعهده گرفت.

به عنوان یک مربی محروم، ژابی آلونسو اجازه دارد قبل از بازی و همچنین در زمان استراحت با تیم صحبت کند، اما او باید برای شروع بازی به سکوها برگردد. 

ژابی در مورد محرومیتش گفته بود: «سباستین و آلبرتو انسیناس روی نیمکت خواهند بود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، ما اکنون نگران آن نیستیم. شما از روی سکوها دید خوبی به بازی دارید، اما نمی توانید تاثیر مستقیمی داشته باشید. بازیکنان باهوش هستند و با آنها صحبت خواهم کرد.»

دیگر خبرها

  • ژابی آلونسوی یک روزه لورکوزن در فرانکفورت
  • غلبه بر عفونت سینوس بدون نیاز به دارو
  • غلبه بر عفونت سینوس : ترفندهای ساده و موثر بدون نیاز به دارو (اینفوگرافی)
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • نماز جمعه شهرستان‌ها
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد