Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@22:33:23 GMT

اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه نانو فناوری مورد نیاز صنعت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۸۶۸

اجرای بیش از ۳۰۰ پروژه نانو فناوری مورد نیاز صنعت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، شبکه تبادل فناوری نانو برای رفع تقاضاهای شرکت‌های صنعتی موجود بر پایه فناوری‌های توسعه‌یافته داخلی ایجاد شده است. شبکه تبادل فناوری در سال ۹۴ با هدف شناسایی ظرفیت‌‎ها، حمایت، تسهیل‎گری، مدیریت و پیگیری در فرایند تبادل فناوری؛ ذیل ستاد توسعه ‎فناوری‎ نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شبکه با ارائه خدمات به ۳۰۰ شرکت نانویی و ارائه راه‎ حل برای مسائل صنعتی کار خود را آغاز کرد و امروز با گسترش فعالیت خود در زمینه توسعه بازار محصولات و خدمات به بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان، فعالیت دارد.

در این شبکه، ۴۴ کارگزار تبادل فناوری‌نانو مشغول فعالیت هستند که تا نیمه اسفندماه سال گذشته، ۳۸ هزار و ۲۸ تقاضای صنعتی احصا شد و ۳۴۷ پروژه موفق تبادل فناوری نانو بین فناوران و شرکت‌های صنعتی درکشور به اتمام رسید.

چالش فناوری و نوآوری یک رقابت با هدف توسعه راه‌حل‌های فناورانه برای حل مشکلات بنگاه‌های صنعتی یا توسعه خدمات و محصولات نوآورانه است. در این نوع مسابقات، شرکت‌های صنعتی خصوصی یا دولتی می‌توانند مناسب‌ترین راه‌حل‌های فناورانه را برای غلبه بر مشکلات فناورانه خود بیابند.

کد خبر 5458088 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: فناوری نانو صنعت ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اینترنت روسیه حاکمیت سایبری ایرانسل فناوری فضایی ایستگاه فضایی بین المللی حمله روسیه به اوکراین نوآوری فیس بوک عیسی زارع پور حمل و نقل تبادل فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران با اشاره به حضور ۲۵۰ شرکت خارجی در این رویداد گفت: در این دوره از نمایشگاه نفت ایران نشست‌های B۲B و تخصصی برای تبادل دانش و تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی طراحی شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی بیان کرد: استقبال شرکت‌های خارجی از نمایشگاه امسال به گونه‌ای است که ۵ هزار مترمربع فضا برای جانمایی آنها درنظر گرفته شده است در حالی که در دوره گذشته تنها فضایی ۲ هزار متری برای شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: شرکت‌هایی از روسیه، چین، فرانسه،‌ آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه،‌ بلاروس،‌ هندوستان، اتریش و آرژانتین حضوری فعال در این نمایشگاه خواهند داشت.  
 
بر اساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف از جمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعال دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» روزهای ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه صنعت نفت به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»