Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد به وزیر کشور پیشنهاد داد با کاهش سود بانکی از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های آماده‌سازی دولت ظرف ۲ سال ۲۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود.

سید عبدالله ارجائی در جلسه شورای اداری استان خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده‌اند با واگذاری زمین مشکل مسکن را کم کنند، اما هیچگاه کسانی که واقعا نیاز به مسکن داشتند، در این مکان‌ها ساکن نشده و تنها هزینه‌های بسیار زیادی برای آماده‌سازی و بردن امکانات به این مناطق به دولت تحمیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جای تکرار تجربه در فضاهای آماده که در شهرها وجود دارد و کشور سال‌ها برای آن هزینه و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، در سقف ممکن طرح‌های جامع اجازه ساخت مسکن در کلان شهرها را بدهید.

شهردار مشهد بیان کرد: ما در مشهد می‌توان با کاهش سود بانکی از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های آماده‌سازی دولت که به معنای ۵۰ درصد هزینه‌هایی است که می‌خواهید صرف آماده‌سازی و بردن خدمات به نقاط دوردست کنید را به عنوان کاهش سود نرخ بانکی پرداخت کنید؛ شهرداری نیز در پروانه و عوارضات تخفیف لازم را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه از سویی دیگر کمیسیون ماده پنج در اماکنی که مشکلات قانونی وجود ندارد، مجوز طبقه مازاد را خواهد داد، گفت: در این صورت به راحتی می‌توان در شهر مشهد ظرف ۲ سال حداقل ۲۰ هزار واحد مسکونی در زمین‌های متعلق به خود مردم احداث کرد. آمادگی داریم این مساله را در قالب تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور منعقد کنیم و شهرداری نیز مسئول پیگیری خواهد بود.

ارجائی ادامه داد: ظرفیتی به نام کوهستان پارک مشهد در این شهر وجود دارد که اکثریت مردم خواهان بازگرداندن آن به شهر هستند. بنده از وزیر کشور درخواست می‌کنم در این رابطه وساطت موثری داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد شهردار مشهد درباره تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت: حدود ۳۰۰۰ ایثارگر در شهرداری مشهد داریم که مشمول قانون جدید می‌شوند و از شما می‌خواهم به همین میزان پست در اختیار ما قرار دهید تا تبدیل وضعیت آنان هدیه‌ای از سفر شما برای ایثارگران ما باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد وزير کشور آماده سازی کاهش سود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد روستا ظهر پنجشنبه در نشست با بانک‌های استان در راستای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزود: نظارت بر اعطای تسهیلات بانکی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اگر در جای درست خود هزینه شود، دغدغه‌ها و نگرانی‌ها از بین می‌رود، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی به این تعداد واحد را تسریع کنند.

روستا اظهار داشت: میانگین پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی واحدهای روستایی در سطح کشور، ۵۵ درصد و در استان ۶۲ درصد است که این امر نشان دهنده همکاری خوب و مطلوب شبکه بانکی در این حوزه است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن به متقاضیان باید در زمان کمتری انجام شود و بانک‌های استان زمان طولانی پرداخت تسهیلات مسکن را کمتر کنند.

روستا یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۴۰۰ واحدی که در زلزله سی سخت، دچار خسارت شدند، ۲۷۰ واحد نیمه تمام مانده است و پیگیری برای اختصاص اعتبار به این واحدها انجام شده است.

کد خبر 6095034

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان