Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:45:05 GMT

زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در آذربایجان غربی تکمیل شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۹۱۴۱

زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در آذربایجان غربی تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در استان خواستار تکمیل زنجیره تولید در واحدهای بزرگ در استان شد و افزود: با توسعه واحدهای تولیدی و تکمیل زنجیره‌های تولید، علاوه بر ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید در استان، ارزش افزوده محصولات تولیدی در آذربایجان غربی افزایش و از خام فروشی تولیدات جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف و لزوم فراهم کردن زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران در آذربایجان غربی گفت: روند سرمایه گذاری در استان باید روان سازی شده و تمامی امکانات مورد نیاز سرمایه گذاران در آذربایجان غربی از جمله زمین و مجوزها در سریع‌ترین زمان باید تأمین شود.

استاندار آذربایجان غربی تهیه بانک اطلاعاتی را جهت فراهم سازی زمینه مستعد سرمایه گذاری در استان و ایجاد لکه‌های سرمایه گذاری با تأمین تمام امکانات و زیرساخت‌های سرمایه گذاری، ضروری دانست و گفت: سرمایه گذار برای حضور و سرمایه گذاری در استان، نباید هیچ دغدغه‌ای داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید با اشاره به جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در اشتغال زایی گفت: استان از ظرفیت‌های خوبی در این زمینه برخوردار است و با حمایت‌های لازم به طور قطع نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در اشتغال زایی بسیار برجسته‌تر خواهد بود.

نادر صادقی با اشاره به اینکه حمایت و رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و نیز افزایش سطح اشتغال واحدهای تولیدی دو راهبرد اصلی استان در سال جاری است افزود: هفته قبل یک واحد و امروز نیز یک شرکت دانش بنیان دیگر مورد بازدید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفت و ضمن بررسی مسائل و مشکلات این شرکت‌ها و نیز واحدهای تولیدی مصوبات لازم برای شتاب بخشی به روند فعالیت‌های آنان به تصویب رسید.

کد خبر 5458174

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی خام فروشی بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی مسافران نوروزی روز طبیعت ماه مبارك رمضان سفرهای نوروزی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه 12 فروردین مشهد شرکت های دانش بنیان آذربایجان غربی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از معاونت علمی، یک شرکت دانش بنیان با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 750796

دیگر خبرها

  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • تولید یک شرکت دانش بنیان برای خودکفایی در تأمین ماده اولیه بنزین
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند