Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@16:12:14 GMT

تبلیغات آنلاین انواع و مزایای آن

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۹۳۰۲

تبلیغات آنلاین انواع و مزایای آن

تبلیغات آنلاین یکی از بهترین مسیرها برای شناساندن محصولات و خدماتی است که تاکنون از دید مشتریان پنهان مانده­ و با وجود آن که پتانسیل رشد بسیاری داشته آنطور که باید دیده نشده است. در واقع باید گفت اگر تبلیغات آنلاین وجود نداشت بسیاری از محصولات و خدماتی که امروز می‌شناسیم برایمان غریبه و ناآشنا بود. به علاوه این روزها افراد به طور فزاینده­ایی از اینترنت استفاده می­کنند و ساعات زیادی را در شبکه­های اجتماعی می­گذرانند و این بدین معنا است که فضای آنلاین با میلیون­ها کاربر فعال خود دقیقا همان مکانی که برندها برای تبلیغات به آن نیاز دارند را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر قصد داریم به بررسی انواع و مزایای استفاده از این نوع تبلیغات بپردازیم.

تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات در اینترنت جزو موثرترین روش­ها برای معرفی مشاغل، محصولات، ایده ­های نو و البته پیدا کردن مشتریان جدید برای برندها است. همانطور که می­دانید تبلیغات نوعی از ارتباط است که با هدف متقاعد کردن یا آگاه کردن گروهی از مردم برای خرید یک محصول یا خدمت ایجاد شده و زمانی که کلمه آنلاین در کنار آن استفاده می­شود یعنی از فضای اینترنت برای انجام این هدف کمک گرفته می­شود بنابراین در مجموع می­توان گفت هر نوع پیام بازاریابی که در بستر اینترنت منتشر می­شود جزو تبلیغات آنلاین به شمار می­رود.

باید توجه داشته باشید که تبلیغات اینترنتی برخلاف تبلیغات عادی بسیار به تعامل با مخاطبان بستگی دارد و برای این که بهترین بازده را از فعالیت‌های خود داشته باشید باید مخاطب هدف تبلیغات آنلاین خود را شناسایی کنید، انواع تبلیغات رایج را بشناسید و در نهایت متناسب­ترین نوع تبلیغات را انتخاب کنید.

مزایای تبلیغات آنلاین

 مزایای استفاده از اینترنت و تبلیغات اینترنتی برای هیچ کسب و کاری قابل چشم پوشی نیست زیرا به کمک فضای تعاملی که اینترنت ایجاد می­کند صاحبان برند می­توانند علاوه بر این که پیام خود را به طور مستقیم به مشتریان برسانند در زمان و هزینه­های تبلیغات نیز صرفه جویی کنند. بنابراین جای تعجبی ندارد که هر بازاریاب باهوشی در دنیای تجاری و پرمخاطب امروزی از قدرت اینترنت برای دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان هدف استفاده کند. علاوه بر آنچه گفتیم در ادامه چند نمونه دیگر از مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین را معرفی می­کنیم:

گستردگی و دسترسی جهانی

تبلیغات آنلاین به شما کمک می­کند تا بدون اینکه هزینه ایجاد دفاتر بین المللی را بپردازید، نام تجاری خود را در مقابل میلیون ها مشتری در خارج از کشور قرار دهید. همچنین اینترنت به بازاریابان کمک می­کند تا با تنها یک کلیک به مخاطبان هدف بسیاری دسترسی پیدا کنند. آن­ها معتقدند که فضای اینترنت مانند یک دهکده جهانی است و از آنجا که امروزه تقریبا همه مردم جهان به اینترنت دسترسی دارند استارت­آپ­ها می­توانند در این فضا  چنان رشدی را تجربه کنند که در فضای آفلاین امکان پذیر نیست.

عملکرد قابل اندازه گیری

یکی از ویژگی­های خاص تبلیغات در فضای آنلاین بررسی عملکرد آگهی و رفتار مخاطبان است که از این طریق می­توان کارآمدی هر نوع تبلیغ را پیگیری کرد و یا این که به کمک ابزارهای تحلیل و آمار آنلاین آنچه برای رشد و پیشرفت برند لازم است و آنچه ضرر دارد را شناسایی کنید و منابع خود را در مسیر درست خرج کنید.

امکان هدف گیری دقیق مخاطبان

برخلاف تبلیغات سنتی تبلیغات آنلاین مخاطبانی را مورد هدف قرار می­دهند که احتمال بیشتری دارد به محصولات یا خدمات شما علاقمند باشند. ابزارهایی که برای تبلیغات در اینترنت وجود دارند مانند موتورهای جستجو، رسانه­های اجتماعی و ... دسترسی به مخاطبان هدف تبلیغات آنلاین را بسیار ساده­تر کرده است که به استارتاپ­ها کمک می­کند با ایجاد سرنخ­های بیشتر کمپین­های موثر و سودآورتری را اجراکنند.

مقرون به صرفه

برخلاف روش­های بازاریابی سنتی که گران و پرهزینه بودند، مقرون به صرفه بودن بازاریابی اینترنتی مزیت مهمی است که آن را برای استفاده همه برندها چه با بودجه کلان و چه کسب و کارهای کوچک و نوپا مناسب کرده است. با ظهور دیجیتال مارکتنیگ شرکت­ها می‌توانند با هزینه­های کم به نتیجه دلخواه برسند و منابع مالی خود را در مسیر درست خرج کنند.

اعتماد سازی و پاسخگویی سریع

همانطور که می­دانید خدمات عالی، پاسخگویی به مشتریان و به طور کلی تعامل با مشتریان یکی از قدرتمندترین روش های تبلیغاتی است و اینترنت نیز ابزاری است که دقیقا برای همین هدف یعنی تعامل کاربران با یک دیگر ساخته شده است، بنابراین کسب و کارها می­توانند با استفاده از این مسیر به پیشنهادات و انتقادات مشتریان خود گوش دهند، آن­ها را از اتفاقات جدید برند آگاه سازند و با مشتریان خود در ارتباط بمانند.

انواع تبلیغات آنلاین

تبلیغات اینترنتی انواع مختلفی دارد که استفاده از هرکدام آن­ها تاثیرات متفاوتی را بر کسب و کار شما خواهد گذاشت. برای انتخاب بهترین روش تبلیغات نیازی نیست که همه انواع آن را امتحان کنید تنها کافی است با توجه به هدفی که از این تبلیغات دارید یک روش را انتخاب کنید و روی همان تمرکز کنید. انواع تبلیغات آنلاین شامل:

تبلیغات کلیکی (cost per click)

تبلیغات کلیکی یا همان پرداخت به ازاء هر کلیک روشی است که در آن با دریافت هر کلیک بر تبلیغاتتان هزینه­ایی را پرداخت می­کنید. این روش خود جزو تبلیغات نمایشی محسوب می­شود و از سوی دیگر بسیاری از تبلیغات نیز زیر مجموعه تبلیغات کلیکی هستند.

تبلیغات نمایشی (display ads)

تبلیغات نمایشی جزو قدیمی­ترین و رایج­ترین انواع تبلیغات آنلاین است. ظاهر این تبلیغات شبیه به GIF بوده با این تفاوت که حاوی لینک‌هایی است که کاربر را به سایت مربوطه متصل می­کند.

تبلیغات همسان (native ads)

تبلیغات همسان نوع جدیدی از تبلیغات نمایشی است با این تفاوت که به شکل یک صفحه سایت همانند سایت تبلیغ کننده نمایش داده می­شود. این نوع از تبلیغات به دلیل این که کمتر توسط کاربران نادیده گرفته می­شود محبوبیت زیادی در بین استارتاپ­ها دارد.

هدف گیری مجدد (retargeting)

تبلیغات ریتارگتینگ به برندها کمک می­کند تا کاربرانی که قبلا از سایت بازدید کرده­ بودند را به مشتری خود تبدیل کنند. از مزیت­های تبلیغات هدف گیری مجدد می­توان افزایش فروش، معرفی برند و .... را نام برد.

تبلیغات ویدیویی (video ads)

بازاریابی به روش ویدیو مارکتینگ از آنجا که محتوایی سرگرم کننده و جذاب دارد ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطب ایجاد می­کند و باعث می­شود تا  مخاطب نام برند یا محصول را به راحتی به خاطر بسپارد به همین دلیل این نوع از تبلیغات جزو تبلیغات پربازده و مفید شناخته می­شود.

تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی رایج­ترین نوع تبلیغات آنلاین در ایران است که برندهای بسیاری همچنان از آن استفاده می­کنند. این روش همچنین یکی از بهترین روش­ها برای حفظ ارتباط مشتری با برند و حفظ وفاداری مشتریان نسبت به برند است.

تبلیغات رسانه ­های اجتماعی

از آنجایی که شبکه­های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و.. این روزها بخش اعظمی از زندگی افراد را مشغول به خود کرده است تبلیغات و بازاریابی در این شبکه­ ها به یکی از روش­های مرسوم نیز تبدیل شده است. با استفاده از این شبکه ­ها استارتاپ­ها به آگاهی سازی از برند و جذب مشتریان بالقوه و از همه مهم­تر ارتباط با مشتری می­پردازند.

در پایان باید بگوییم استفاده از بازاریابی دیجیتال در عصر تکنولوژی و پیشرفته امروزی برای اکثر برندها ضروری است و تبلیغات آنلاین نیز مکمل بسیار پرقدرتی برای به رونق رسیدن کسب و کار شما خواهد بود. استفاده از این نوع تبلیغات البته نیازمند برنامه ­ریزی و طراحی است اما بدون شک هزینه­ ایی که برای این تبلیغات صرف می­شود بدون نتیجه نخواهد ماند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دعای روز اول رمضان ماه رمضان تبلیغات تبلیغات کلیکی رپرتاژ آگهی دعای روز اول رمضان ماه رمضان قیمت گوشی تبلیغات نمایشی تبلیغات آنلاین انواع تبلیغات نوع تبلیغات روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت

به گزارش "ورزش سه"، لوتار ماتئوس دروازه‌بان سابق تیم ملی آلمان در استدیوی پخش اسکای به هیجان آمده از واکنش نوبل، امتیاز را به او داد.

این دروازه‌بان ۲۷ ساله دیشب تمام تلاشش را برای شکست بایرلورکوزن بعد از ۴۵ بازی بدون باخت انجام داد اما حتی این دبل سیو که همه را انگشت به دهان کرد نیز مانع این اتفاق نشد چراکه لورکوزن در دقیقه ۶+۹۰ روی ضربه آندریچ هافبک ملی‌پوش تیمش بازی را به تساوی دو-دو رساند آن هم در شرایطی که ضربه ارسالی کاشته فلورین ویرتز مقابل پای آندریچ افتاد و او بدون سختگیری مدافعان توپ را به زیر طاق دروازه نوبل زد‌.

ویدئو: 331243

در تصاویر پس از مسابقه نوبل با چهره‌ای ترش شده در حال شماتت خودش دیده می‌شود. این دروازه‌بان زردپوش در این سیو استثنایی ابتدا ضربه امینه عدلی را مهار کرد و سپس شوت یوناس هافمن را با رفلکسی باورنکردنی به کرنر فرستاد.

او در این لحظات تسخیر ناپذیر به نظر می‌رسید اما در نهایت این لورکوزن بود که با خواستن و خواستن و خواستن سد نوبل را شکست.

دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت