Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در سخنرانی اعلام کرد که ارتش و نیروهای مسلح این کشور قدرت را زمانی تسلیم خواهند کرد و به پادگان‌ها برخواهند گشت که دولت منتخب و مشروعی برای اداره امور در کشور بر سر کار آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از آناتولی، شورای حاکمیتی سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح البرهان، رئیس این شورا، در جریان جشن فارغ التحصیلان دانشکده نظامی اعلام کرد، نیروهای مسلح سودان یکصدا و متحد هستند و هیچ ترسی از هیچ حزب یا سازمان ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: ارتش همچنان به خدمت به کشور ادامه می‌دهد تا امنیت و ثبات سودان حفظ و ارتقاء یابد.

البرهان در سخنرانی خود تاکید کرد که ارتش و نیروهای مسلح تنها زمانی قدرت را واگذار خواهند کرد که دولتی منتخب و با اراده مردم شکل گیرد.

البرهان به دلیل تضعیف ارتش سودان به نفع شبه‌نظامیان قبیله‌ای به رهبری محمد حمدان دقلو(حمیدتی)، معاون رئیس شورای حاکمیت انتقالی و جنبش‌های مسلحی که توافقنامه صلح جوبا را در ۳ اکتبر ۲۰۲۰ امضا کردند با انتقاد شدید سیاستمداران و فعالان اجتماعی مواجه است.

از ۲۵ اکتبر سودان شاهد اعتراضات گسترده علیه اقدامات عبدالفتاح البرهان است. وی حالت فوق العاده اعلام کرده و کابینه و شورای حاکمیتی را منحل کرد. گروه‌های سیاسی اقدامات ارتش را کودتای نظامی می‌دانند.

طبق این بیانیه البرهان در سخنرانی خود در مقابل اتهامات وارده مبنی بر انجام یک کودتای نظامی در سودان بیان کرد که این اقدامات را برای اصلاح مسیر مرحله انتقالی انجام داده و متعهد شد که ارتش و نیروهای مسلح قدرت را از طریق انتخابات یا اجماع ملی تحویل خواهند داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان عبدالفتاح البرهان حمیدتی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 تحویل جنگنده‌های سوخو 35 به ایران که سطح بازدارندگی و توان دفاعی ایران را به شدت ارتقاء می‌بخشد، موضوعی است که روس‌ها از آن به شکل علنی دفاع می‌کند. در همین زمینه دفاعیات کارشناس روس در شبکه سعودی الحدث را می‌بینید که تمام قد از تحویل این جنگنده‌های مدرن به ایران دفاع می‌کند و درباره مباحث مطرح شده درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز می‌پرسد که چرا کسی درباره برنامه هسته‌ای اسرائیل، پاکستان و هند چیزی نمی‌گوید؟ این ویدیوی فوق العاده را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • (ویدیو) دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو ۳۵‌ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • دفاع تمام قدرت روس‌ها از تحویل سوخو 35 ها به ایران در تلویزیون سعودی
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • تاکید البخیتی بر آمادگی نیروهای مسلح یمن
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند