Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از اجرای طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در ۵ بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین محمد کاروند از اجرای طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در 5 بقعه متبرکه استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و اظهار داشت: این مراسم از امروز آغاز و تا سیزدهم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 15 مبلغ مذهبی بومی و اعزامی در اجرای طرح ضیافت الهی در کردستان همکاری می‌کنند، گفت: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق، افطاری ساده، برگزاری مراسم شاخص ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب‌های قدر، گرامیداشت  امام حسن(ع) و حضرت خدیجه (س) از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه کردستان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: همه برنامه‌ها اعم از نمازهای جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فضاهای روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

وی افزود: نظافت و ضدعفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می‌شود.

کاروند خاطرنشان کرد: در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان خبر داد و عنوان کرد: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص فعال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی خواند و ابراز داشت: برنامه جزء خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان در مسجد جامع سنندج و به صورت پخش زنده تلویزیونی با همکاری صدا و سیما و سایر مراکز فرهنگی استان در طرح ضیافت الهی همه روزه برگزار و حضور یک مفسر اعزامی از سوی شورای عالی قرآن کشوری در بقاع شاخص استان تصویب شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری: ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت وحدت شیعه و سنی استبیچاره‌ترین افراد در ماه مبارک رمضان

کاروند از برنامه‌ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در 5 بقعه شاخص استان کردستان است.

انتهای پیام/486/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی استان کردستان بقاع متبرکه برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۹۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم

حضور قاری نوجوان کشورمان و احسان یاسین، خواننده، در کشور تونس و اجرای قطعات به زبان عربی در دفاع از فلسطین با استقبال مردم این کشور مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برنامه تلویزیونی زنده در شبکه قرطاج تونس با یکی از مشهورترین مجریان تلویزیونی این کشور و با حضور محمود پاک‌نیت، بازیگر نقش حضرت یعقوب (ع)؛ مهوش صبرکن، بازیگر نقش کالی ماما ندیمه زلیخا در سریال یوسف (ع)؛ احسان یاسین، خواننده کشورمان؛ سید علی فیاضی، قاری قرآن نوجوان از اصفهان و نیز رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در این برنامه قاری قرآن نوجوان به طور زنده قرآن کریم و احسان یاسین دو قطعه موسیقی اجرا کردند.

.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری نوجوان کشورمان در مسابقات قرآن تونس یکی از برنامه‌های مهم در این ایام بود. در این مدت همچنین احسان یاسین خواننده جوان کشورمان، به دعوت کشور تونس عازم این کشور شده است.

همزمان با حضور قاری منتخب کشورمان در کشور تونس، هفته فرهنگی ایران با نمایش فیلم ملک سلیمان نبی و میزبانی از دو تن از بازیگران آن برگزار شده است.

 

برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای

 

احسان یاسین در این رویداد فرهنگی، با قطعات معنوی و موسیقایی در حمایت از آرمان فلسطین کنسرت اجرا کرد که با استقبال خوب حاضران مواجه شد. هفته فرهنگی ایران فرصتی دوباره برای آشنایی نخبگان فرهنگی دو کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقد و بررسی برنامه تلویزیونی محفل در قم
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به منطقه بقاع لبنان