Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی در حاشیه پنجاه و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قرار است که امسال هفت ایستگاه مترو جدید افتتاح و حداقل ۱۴ کیلومتر و ۵۰۰ متر کسری بخش‌های دیگر جبران شود. اگر نزدیک به ۷۰ هزار میلیارد تومان در هفت خط فعال مترو هزینه شود، مطلوبیت بهره مندی از خطوط هفت گانه مترو دوبرابر می‌شود؛ لذا هدف اصلی مدیریت شهری روی تکمیل این خطوط هفت گانه است و پس از آن مطالعات چهار خط دیگر با ۱۳۸ ایستگاه کارسازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تهران درباره ساخت LRT بیان کرد: در گذشته مسیری از شرق تهران تا وردآورد پیش بینی شده بود که درحال حاضر اجرای این طرح مجدد فعال شده است. با شرکتی هم در مالزی ارتباط گرفته شده تا در صورت دریافت مصوبه از شورای عالی ترافیک، طرح توسط بخش خصوصی عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه این رقم‌های درآمدی برای شهرداری تهران کافی نیست، عنوان کرد: طی یک دوره‌ای از سال ۱۳۹۳ به بعد، صدور پروانه ساخت کاهش یافت اما در سال ۱۳۹۷ جهش پیدا کرد و دوباره مجدد روند نزولی به خود گرفت. سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۷ هزار پروانه ساخت صادر شد؛ سال گذشته نیز حدود ۵ هزار و ۳۰۰ پروانه صادر شد.

شهردار تهران در ادامه تأکید کرد: شهرداری به دنبال این است تا تسهیلاتی برای ساخت مسکن ایجاد کند؛ این اقدام شامل تراکم نمی‌شود. این طرح شهرداری در بافت فرسوده است تا از طریق کمیسیون ماده پنج و شورای شهرسازی، ما به ازای تجمیع املاک، مجوز طبقه تشویقی ارائه شود تا برای شهروندان ساخت و ساز به صرفه باشد.

زاکانی با بیان اینکه طی برآورد صورت گرفته در تجمیع املاک فرسوده، ارائه مجوز یک طبقه تشویقی برابر با ارائه ۷۰ درصد مشوق به متقاضیان خواهد بود، گفت: این اقدام در سال‌های گذشته هم اجرا می‌شد اما شهرداری در سال ۱۳۹۸ مانع اجرای این طرح تشویقی شد، همین امر سبب شد تا شهر به سمت فرسودگی و ناپایداری حرکت کند.

به گفته وی عوارض ساخت به پنج دسته تقسیم بندی شده‌اند و این دسته بندی شامل عدم دریافت عوارض تا افزایش۲۳ درصدی عوارض به صورت میانگین است. این افزایش امکانی را برای شهرداری فراهم می‌کند تا ساخت و ساز در شهر رونق پیدا کند.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: علاوه بر این، مجموعه‌های مختلفی در شهرداری وجود دارد که با انضباط مالی سبب رشد درآمدی مدیریت شهری شده‌اند. این درآمد در گذشته وجود داشته اما در جای درستی محاسبه نمی‌شده است برای مثال درآمد حوزه زیباسازی از زمان ورود مدیریت شهری جدید سه برابر شده است.

زاکانی با بیان اینکه شهرداری در مسیری قدم گذاشته تا ظرفیت‌های هزینه بر مجموعه مدیریتی را تبدیل به فرصت‌های درآمدزا کند، گفت: برای مثال چرخه مالی پسماند در شهر تهران حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، هزار میلیارد تومان هم هزینه می‌شود تا درآمد حاصل از این طلای کثیف به جیب مردم برود.

وی در پایان اعلام کرد که حداقل بودجه تحققی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱ برابر با ۶۲ هزار میلیارد تومان بسته شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه هدف گذاری کوتاه مدت شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی شامل نوسازی تاکسی، ون و توسعه ناوگان اتوبوسرانی است، توضیح داد: پیش بینی شده است که حدود ۱۵۰ درصد از ظرفیت فعلی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱ رشد پیدا کند یعنی ۳ هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس وارد چرخه بهره برداری خواهد شد تا ۱۵۰ درصد از ظرفیت فعلی رشد داده شود. این موضوع در مقایسه با دوره‌های گذشته بی مثال است و چنین رشدی طی یک سال نمونه ندارد.

زاکانی با اعلام اینکه هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی و ۹۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری می‌شود، گفت: علاوه بر آن مجوز ورود هزار دستگاه اتوبوس دیگر در کمیسیون زیربنایی دریافت شده تا اتوبوس‌هایی با کارکرد کمتر از پنج سال از خارج از کشور وارد شود.

ادامه داد/

منبع: فارس

کلیدواژه: مترو میلیارد تومان دستگاه اتوبوس شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران