Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه این ستاد به ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تغییر پیدا کرد، گفت: از بیست‌وششم اسفندماه سال گذشته تا روز سیزدهم فروردین‌ماه سال جاری و در مدت ۱۷ شب میزبانی از مسافران نوروزی، حدود ۸۵۰ هزار نفر شب‌خواب در اصفهان اسکان یافتند.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طول ۱۷ شب میزبانی از مسافران نوروزی، مشکلی در زمینه اسکان آنها به‌وجود نیامد و تمام مسافران در محل‌هایی که انتخاب کرده بودند، اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اولویت‌بندی ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تمام مراکز اقامتی از جمله هتل‌ها، میهمان‌پذیرها، مدارس آموزش‌وپرورش، منازل استیجاری و خوابگاه‌های دانشجویی در اختیار مسافران نوروزی قرار گرفت و هیچ‌یک از مسافران در طول اقامت خود در اصفهان مشکلی جهت اسکان نداشتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان خاطر نشان کرد: به جهت حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری به دلیل رکود دو سال اخیر این حوزه با توجه به شیوع ویروس کرونا، اولویت اول اسکان مسافران نوروزی در اصفهان، هتل‌ها و میهمان‌پذیرها تعریف شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۵ هتل که توسط جامعه حرفه‌ای هتل‌داران برای اسکان مسافران نوروزی اعلام آمادگی کرده بودند، حدود ۹۰ هزار نفر شب‌خواب در این هتل‌ها اسکان یافتند.

شفیعی با بیان اینکه از مجموع ۲۳ میهمان‌پذیر معرفی شده توسط اتحادیه، حدود ۱۶ هزار نفر شب‌خواب در این میهمان‌پذیرها مستقر شدند، اضافه کرد: در اولویت دوم و استفاده از ظرفیت اسکان مسافران در مدارس آموزش و پرورش، از مجموع ۳۳۳۰ کلاس در ۳۵۰ مدرسه‌، بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر شب‌خواب در ایام نوروز در این کلاس‌ها مستقر شدند.

وی تصریح کرد: از مجموع سه‌هزار منزل استیجاری که در اختیار مشاوران املاک مجاز و مورد تأیید اتحادیه مشاوران املاک قرار داشت، حدود ۱۴۰ هزار نفر شب‌خواب اسکان یافتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: از مجموع ۱۳ خوابگاه خودگردان حدود ۱۵ هزار نفر شب‌خواب اسکان یافتند.

وی تاکید کرد: اولویت آخر اسکان مسافران نوروزی در اصفهان، مجموعه فرهنگی تفریحی و گردشگری باغ فدک بود که به عنوان اولویت پنجم و تنها کمپ روباز اسکان مسافران نوروزی، میزبان حدود ۲۵ هزار خودرو معادل حدود ۱۱۵ هزار نفر مسافر شب‌خواب بود.

شفیعی اضافه کرد: با توجه به افزایش ورود مسافران و شرایط برودت هوا از مجموع ورزشگاه‌هایی که در شرایط اضطرار برای اقامت مسافران استفاده شد، حدود ۵۰ هزار نفر شب‌خواب در این مکان‌ها اسکان یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۷ شب میزبانی از مسافران نوروزی، حدود ۸۵۰ هزار نفر مسافر شب‌خواب در مکان‌های فوق‌الذکر و سایر مکان‌ها اسکان یافتند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از اقدامات کمیته ایمنی و حوادث ستاد، خارج کردن بیش از ۳۳۰۰ وسیله گرمایشی از جمله کپسول پیک‌نیک از چادرهای مسافران بود که هر یک از این کپسول‌ها می‌توانست باعث حادثه شود که با تلاش شبانه‌روزی حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای کمیته ایمنی و حوادث هیچ حادثه‌ای در این ایام در باغ فدک و سالن‌های ورزشی شهرداری اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: از تمام نهادهای خارج از شهرداری اصفهان همچون جامعه حرفه‌ای هتل‌داران، اتحادیه میهمان‌پذیرها، سازمان آموزش‌وپرورش، اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و اتحادیه خوابگاه‌های خودگردان که برای اجرای هرچه بهتر کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان تلاش کردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

شفیعی با بیان اینکه با بیان اینکه این ستاد به ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان تغییر پیدا کرد، گفت: با توجه به در پیش رو بودن تعطیلات عید سعید فطر و همچنین پیش‌بینی تابستان داغ گردشگران و برنامه‌ریزی برای نوروز ۱۴۰۲، این تغییر در ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اتفاق افتاد و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، اوقاتی خوش را برای مسافران نصف‌جهان رقم بزنیم.

کد خبر 565743

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان اصفهان شهر اصفهان جواد شفیعی باغ فدک اصفهان به وقت زندگی اسکان مسافران نوروزی در اصفهان اسکان اضطراری خوابگاه دانشجویی هتل های اصفهان مهمانپذیر ستاد خدمات سفر شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ستاد خدمات سفر شهر اصفهان اسکان مسافران نوروزی هزار نفر شب خواب اسکان یافتند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ سرپرست فرمانداری کاشان، عملکردِ گل محمدی را در هر هکتار چهار تن و در صورت وارد نشدن خسارت و حوادث غیرمترقبه، حدود ۱۰ هزار تن برآورد کرد.
محمدی فشارکی افزود:در فصل گل چینی پنج هزار نفر مشغول به کار می‌شوند و در گلابگیری‌های صنعتی و سنتی نیز نزدیک به ۵۰۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
وی گفت: کاشان، رتبه نخستِ وسعت زیر کشت و تولید در استان اصفهان و رتبه اولِ میانگینِ عملکردِ تولید در واحد سطح گل محمدی کشور را دارد و حدود پنج هزار باغدارِ گل محمدی در این شهرستان اشتغال دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: گل محمدی از نظر نیاز آبی، محصولی کم آب بَر است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، در صورت وارد نشدنِ خساراتِ حوادث غیر مترقبه، بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی از گلستان‌های این شهرستان برداشت و نزدیک به ۴۰ میلیون لیتر گلاب و ۳۰۰ لیتر اسانس گل محمدی از باغ‌های گل محمدی این شهرستان استحصال می‌شود
مدیر جهاد کشاورزی کاشان افزود: حدود چهار و ۳۰۰ نفر سالانه در صنعت گلابگیری و استحصال عرقیجات در واحد‌ها و کارگاه‌های گلابگیری شهرستان اشتغال دارند.

دیگر خبرها

  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • دهقانی فیروز آبادی: حجم قرارداد‌های بار اول در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۴.۸ برابر شد + فیلم
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • بزودی صدور دسته چک منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان خواهد شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند