Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه تشکل‌‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، پنج بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران طی نامه‌ای از  وزیر علوم برای حضور در دانشگاه تهران و پاسخ به مطالبات دانشجویان دعوت کردند. 

متن نامه به شرح ذیل است:

چقدر جای تاسف است که انسان احساس کند که حتی بعضی از اهل علم، باعلم به معنای وسیع و صحیح خودش سروکار ندارد؛ یعنی فقط از معلومات و محفوظات خودشان استفاده می‌کنند و به این دانشگاه و آن دانشگاه می‌روند و هفته‌ای چند ده ساعت در این کلاس و آن کلاس درس می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نتیجه‌اش هم این است که یک اهل علم، به تدریج منجمد می‌شود، یعنی معلومات جدید به تدریج به صورت منجمد در می‌آید.
مقام معظم رهبری

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای زلفی گل 

سلام علیکم

نظر بر اهمیت رشد و ارتقا بخش کشاورزی کشور و کمک بالقوه این صنعت به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم لازم است که آموزش قشر نخبه و دانشگاهی در این عرصه مطابق نیاز اصلی صنعت کشاورزی صورت بگیرد و در ذیل این عنوان، فارغ التحصیلان این عرصه بتوانند در شغل‌هایی متناسب با تحصیلات دانشگاهی خود صاحب کار شوند و مسئله پیوند صنعت با دانشگاه  که بارها مورد تاکید صریح مقام معظم رهبری بوده است عملی گردد.

بی‌تردید وزارت علوم به عنوان نهاد تربیتی در راس این امر قرار می‌گیرد که بنا بر اختیاراتش وظیفه تربیت افرادی متناسب با نیازها و چالش‌های اساسی جامعه را بر عهده دارد لکن شواهد متاسفانه بیانگر خارج شدن بدنه‌ی دانشگاهی از رسالت اصلی خود و رقم زدن قریب به ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل بیکار در رشته‌های مختلف کشاورزی است. آماری که نشان می‌دهد ماحصل تحصیل دانشجویان در دانشگاه نه تنها کمکی به ارتقا صنعت کشاورزی نداشته است بلکه کمک کننده در هدر رفت منابع کشور عزیزمان نیز بوده است.

جناب آقای دکتر زلفی گل احتمالا حضرت عالی بیشتر و بهتر از هر شخص دیگری مستحضر هستید که جامعه اکادمیک علی الخصوص در عرصه کشاورزی نتوانسته در راستای رسالت اصلی خودش قدم بردارد و بیشتر به اموری نظیر تولید مقاله التفات کرده است و شیوع عارضه مدرک‌گرایی به وسیله تشویق کادر آموزشی این مراکز غیر قابل انکار است و غفلت از فضای آموزشی دانشگاه و عدم حساسیت بر نتایج آن و تلاش برای تبدیل محیط اکادمیک کشور به بنگاه اقتصادی در سال‌های اخیر به وضوح قابل مشاهده و نیاز است تا این مهم به صورت جدی مرتفع گردد. درهمین راستا، ما جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های مختلف کشاورزی ناظر به دغدغه شما در راستای ایجاد عدالت آموزشی و همچنین تحقق وعده دولت فعلی از جنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت علوم و تحقیقات درخواست داریم  جهت تنویر افکار عمومی به ویژه نخبگان و دانشگاهیان در روز " شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ " باحضور در تریبون دانشگاه تهران پاسخگوی سوالات و مطالبات دانشجویان کشاورزی در خصوص مسائل آموزشی در این عرصه باشید.

طبیعی است پذیرش این دعوت و حضور جنابعالی موجب تقویت گفتمان عدالت خواهی و افزایش شفافیت عملکرد مسئولین جامعه علمی و آکادمیک خواهد بود و موجب دلگرمی قشر دانشجو و امیدآفرینی برای تغییر در مسیر و رویه‌های نادرست خواهد شد.

امضاکنندگان نامه:

بسیج دانشجویی دانشکده ابوریحان دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی پردیس علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

بسیج دانشجویی شهید علم‌الهدی دانشگاه شهرکرد

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بسیج دانشگاه تهران وزیر علوم صنعت دانشگاه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

محمدامین دهقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین مناطق محروم استان چهارمحال و بختیاری در اردوی جهادی جهادگران این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این واکسیناسیون  توسط ۲۰ دانشجوی بسیجی دکترای دامپزشکی واحد شهرکرد به مدت چهار روز در مناطق محروم و صعب‌العبور اوره و بارز شهرستان لردگان از توابع این استان چهارمحال و بختیاری انجام شد.

وی واکسیناسیون، انگل‌تراپی، معاینه و درمان و آموزش عشایر را از مهم‌ترین اهداف این اردوی جهادی عنوان کرد و افزود: بیماری‌های انگلی، انتروتوکسمی وآگالاکسی ازجمله بیماری‌های رایج در منطقه اوره و بارز بودند که با تلاش جهادگران وضعیت دام‌های منطقه بهبود یافت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: گروه جهادی حضرت ولی‌عصر (عج) بسیج دانشجویی دامپزشکی این واحد دانشگاهی با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بسیج سازندگی استان، واحد شهرکرد، بسیج دانشجویی، اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی لردگان و با همراهی محسن جعفریان دهکردی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد موفق به برگزاری این اردوی جهادی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان