Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@11:59:53 GMT

گوشت قرمز گران شد/مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومانی در راه است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۰۳۵۱

گوشت قرمز گران شد/مرغ کیلویی ۸۰ هزار تومانی در راه است؟

حسین محمد صالحی درباره چند برابر شدن قیمت برخی از کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج و برخی از اقلام کشاورزی، اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش یا ثابت ماندن قیمت این کالاها این است که دولت به شکل تضمینی محصولات اساسی که در سبد خریداران تفاوت قیمت زیادی ایجاد کرده را از دامداران و کشاورزان خریداری کند. اکنون وزارت جهاد کشاورزی اعلام قیمت کرده و حتی محصولاتی را که جز محصولات استراتژیک بودند و سال‌های قبل اعلام قیمت نمی‌کرد، امسال اعلام قیمت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای مثال چند سال متوالی کشاورزان مازادِ محصول سیب‌زمینی و پیاز خود را مجبور بودند معدوم کنند، اما امسال کشاورزان با تجربه‌ای که به دست آوردند این دو محصول را کِشت نکردند که این امر سبب شد قیمت این دو محصول افزایش زیادی پیدا کند. اکنون با قیمت تضمینی که دولت برای محصول سیب‌زمینی اعلام کرده است کشاورزان به دلیل امنیتی که در نتیجه خرید تضمینی ایجاد خواهد شد ترغیب می‌شوند که این محصولات را کشت مجدد کنند که این امر سبب کاهش قیمت و اُفت تورم در چنین محصولاتی می‌شود.

نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس، گفت: وزارت کشاورزی چنین برنامه‌ریزی را برای خرید تضمینی محصولات مختلف انجام داده که امیدواریم درباره محصولات کشاورزی که با نیاز و غذای مردم مواجه است این مهم رخ دهد.

محمد صالحی درباره افزایش قیمت گوشت قرمز، تصریح کرد: حذف ارز ترجیحی از نهاده‌های دامی مقداری به بازار تنش وارد کرد که در نتیجه گوشت قرمز هم با افزایش قیمت مواجه شد. معتقدم با آزاد شدن نهاده‌های دامی و وارد شدن این محصولات توسط سرمایه‌گذارانی که حاضرند در این باره سرمایه‌گذاری کنند در صورتی که در واردات نهاده‌ها سخت‌گیری نشود بدون شک شاهد یک تعادل قیمت در بازار خواهیم بود. حذف ارز ترجیحی از نهاده‌ها سبب افزایش قیمت گوشت مرغ و گوسفند، شیر و لبنیات دیگر شد که با برنامه‌های حمایتی دولت قیمت چنین محصولاتی در تابستان و پاییز متعادل می‌شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر رسیدن قیمت مرغ به کیلویی ۸۰ هزار تومان، گفت: چنین گمانه‌زنی‌هایی از واقعیت به دور است و در عمل رخ نخواهد داد، همان طور که در دو ماه اخیر با برنامه‌های حمایتی دولت نرخ مرغ کاهش پیدا کرد. برای مثال کشت بالای ذرت و تولید علوفه باز هم قیمت گوشت مرغ و گوسفند را کاهش خواهد داد. معتقدم تا اواسط پاییز نه تنها در چنین محصولاتی افزایش قیمت را نخواهیم داشت بلکه با روند کاهش قیمت‌ها نیز مواجه خواهیم شد.

مبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مرغ قیمت مرغ قیمت گوشت قرمز فراورده های دامی و لبنیات افزایش قیمت نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟