Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: با کسانی که در تفرجگاه‌ها، معابر، اماکن عمومی، اصناف و حتی داخل خودروها روزه‌خواری کنند، برخورد خواهد شد. - اخبار استانها -

 سرهنگ امیرهوشنگ حیدریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  سنندج  با تبریک حلول ماه مبارک رمضان به تمهیدات ویژه پلیس برای این ایام در استان کردستان پرداخت و اظهار داشت: متصدیان هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌های مسافربری و بیمارستان‌های کردستان با اخذ مجوز فعالیت می‌توانند به مسافران و افرادی که دارای عذر شرعی هستند، خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت حرمت ماه رمضان و پرهیز از روزه‌خواری در ملاء عام توسط همه مردم را ضروری دانست و گفت: واحدهای دارای مجوز می‌توانند با استتار مکان به گونه‌ای که در ملاء عام تظاهر به روزه خواری نشود، فعالیت کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت سایر اماکن پذیرایی فاقد مجوز ویژه رمضان، تنها از یک ساعت قبل از اذان مغرب؛ افطار مجاز است، تصریح کرد: یقیناً در راستای اجرای وظایف قانونی خود با کسانی که در تفرجگاه‌ها، معابر، اماکن عمومی، اصناف و حتی داخل خودروها تظاهر به روزه‌خواری کنند برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه روزه‌خواری در تفرجگاه‌ها، مراتب را از طریق شماره تلفن 110 اطلاع‌رسانی کرده تا اقدامات لازم پلیسی صورت گیرد.

طرح تشدید نظارت و بازرسی بازار ویژه ماه مبارک رمضان در شیراز آغاز شداجرای طرح ترافیک بعد از ماه رمضان تا ساعت 19/ احتمال افزایش 30 درصد ترافیک در روزهای آینده

حیدریان با ذکر اینکه پلیس در ماه رمضان در کنار این وظایف، تأمین نظم و امنیت مساجد و مراسمات مربوط به این ایام را برعهده دارد، عنوان کرد: پلیس با تمام توان امنیت محل‌های برگزاری مراسم معنوی و محافل قرآنی در استان کردستان را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/486/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تفرجگاه ها روزه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید

تین نیوز

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات رانندگی به خصوص تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور در فاز نخست از این ظرفیت برای برخورد با تخلفات ساکن استفاده خواهد کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور با بیان اینکه هوشمندسازی در انجام ماموریت ها و ارائه خدمات یکی از اولویت های پلیس و مورد تاکید فرمانده فراجا و ریاست پلیس راهور فراجا است، گفت: در همین راستا نیز ما در پلیس راهور تهران بزرگ نیز این موضوع را جزو اولویت های خود قرار دادیم و برای تحقق آن برنامه ریزی های لازم انجام است.

موسوی پور با بیان اینکه موضوع ترافیک، موضوعی بین بخشی است که لازم است دستگاه های مربوطه در آن مشارکت داشته باشند، اظهارکرد: یکی از اقدامات ما استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی برای کنترل ترافیک و برخورد با تخلفات رانندگی است. در همین راستا نیز جلساتی را با شرکت کنترل ترافیک و چند شرکت دانش بنیان و همچنین جمعی از نخبگان دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم و بنا شد تا زیرساخت های استفاده از هوش مصنوعی برای برخورد با تخلفات و نظارت ترافیکی فراهم شود.

برخورد با تخلفات ساکن با کمک هوش مصنوعی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم، گفت: دو نوع دوربین ترافیکی در سطح شهر تهران وجود دارد، یکی دوربین های پلاک خوان است که این دوربین ها کار خود را انجام می دهند و براساس برنامه ای که برایشان نوشته شده نسبت به ثبت تخلفات اقدام می کنند. نوع دیگر اما دوربین های نظارت تصویری است که در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ عدد از آن در شهر تهران فعال است و امیدواریم که به زودی نیز افزایش پیدا کند.

موسوی پور با بیان اینکه این دوربین های نظارت تصویری هوشمند نیستند، گفت: درحال حاضر یک کاربر باید این دوربین ها کنترل کند، اما ما به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی این دوربین ها بتوانند معابر را رصد کرده و در صورت وقوع تخلف یا وضعیت غیرعادی نظیر تصادف و ... موضوع ثبت و اعلام کنند. این اقدام امکان اجرا دارد و ما باید سامانه مربوطه را روی دوربین ها نصب کنیم.

وی ادامه داد: از طریق دوربین های نظارت تصویری می توانیم سامانه ای را نصب کنیم و این سامانه به شکل هوشمند با تخلفات برخورد می کند. همانطور که گفتم ما در فاز نخست برخورد با تخلفات ساکن را در اولویت قرار دادیم و قصد داریم تا در همین سال جاری با تعدادی دوربین کار را شروع کنیم و به مرور آن را گسترش دهیم. ما با استفاده از این سامانه و هوش مصنوعی با دوربین های نظارت تصویری نسبت به برخورد با تخلفات ساکن، نظیر پارک در محل ممنوع، پارک دوبل، توقف غیرمجاز، سد معابر و ... برخورد خواهیم کرد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه امکان تعریف محدوده، نوع تخلف و حریم رصد برای این دوربین ها وجود دارد، گفت: در صورت اجرا تخلفات به شکل هوشمند رصد و پس از اعمال قانون پیامک آن برای رانندگان متخلف ارسال خواهد شد.

موسوی درپاسخ به این پرسش که موانع اجرای این طرح چیست، گفت: بعد از درخواست ما شهرداری این موضوع را در بودجه امسالش قرار داد، به هرحال موضوعاتی نظیر تامین اعتبار و ... در این خصوص وجود دارد.

پیش از این سرهنگ احسان مومنی،معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز در گفت وگو با ایسنا گفته بود که به زودی دوربین های ثبت تخلف رانندگی بر روی موتورسیکلت های پلیس راهور نیز نصب می شود و در فاز اول این دوربین ها نسبت به ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • برخورد خشن سه پلیس آمریکا با دانشجوی دختر + فیلم
  • گروگانگیری ۳۰ روزه برای اخاذی ۱۰ میلیاردی | راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای کردستان
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • بارش‌های رگباری بهاره در راه کردستان
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان