Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشد ویلاسازی در منطقه تنگ مهریان شهرستان بویراحمد و بونگاه در دنای شرقی، ورود دستگاه قضا را در سایه سکوت محیط زیست و منابع طبیعی این استان ضروری کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس هرساله تنگ زیبا و بکر مهریان در 5 کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد با  آب و هوای مطبوع و درختان سر به فلک کشیده زیبا میزبان هزاران نفر از گردشگران این استان است تا متاسفانه در سایه سکوت منابع طبیعی و محیط زیست با ویلا سازی و پدیده کوه خواری و قلع و قمع درختان در آستانه نابودی کامل قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مخاطبان صبح زاگرس با ابراز گلایه از این پدیده شوم در منطقه بکر گزارشی دادند که در نوع خود جالب توجه است و می تواند سوژه ای برای ورود دستگاه قضا به ماجرای کوه خواری باشد.

در خطه زاگرس و  دنای شرقی ارتفاعات مشرف بر روستای مهریان منطقه ای بکر وجود دارد که افراد محلی آن را بو نگاه معرفی می کنند و این منطقه دارای جنگل های بلوط بسیار زیبایی هست که این روزها با کوه خواری ، ویلا سازی و درختکاری غیر قانونی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش افراد محلی عده ای به بهانه حفاظت از منابع طبیعی و قلع و قمع درختان مسیر دسترسی به این منطقه را مسدود کرده و در سایه بی توجهی منابع طبیعی و محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد به قطع درختان پرداخته و اقدام به ویلا سازی هایی می کنند که جای تامل دارد.

منطقه بونگاه که مشرف بر تنگه مهریان است بنظر می رسد در آینده ای نچندان دور همچون سازه های آهنی و بتنی ساخته شده در این تنگه تنش از زخم بیل های مکانیکی رنجور و درختانش فرصتی ارزشمند برای سودجویان و ویلا سازان می شود.

تنوع درختانی مانند سپیدار، بلوط، افرا، چنار، کاج، انگور وحشی و بنه در تنگ مهریان از ویژگی‌های این منطقه‌ است که جای آنها امروز سازهای بتنی کاشته شده و متاسفانه برای تصویر برداری از منطقه بونگاه خبرنگار ما به دلیل مسدود شدن راه توسط عده ای افراد محلی نتوانست از این منطقه همچون تنگه مهریان عکس داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۷ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید.

این ماموریت با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظت شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • داستان «غذا‌های پلاستیکی» در شبکه مستند
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بندپی شرقی شهرستان بابل
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان