Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان اعلام کرد: مراجع انتظامی در صورت مشاهده هرگونه روزه‌خواری علنی در این استان ضمن ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر، فرد خاطی را به دادسرای ناحیه مربوطه معرفی کنند.

به گزارش قدس آنلاین، در اطلاعیه امروز دادسرای عمومی و انقلاب مشهد آمده است: به منظور جلوگیری از تظاهر به روزه‌خواری که از نظر شرعی حرام و به لحاظ قانونی جرم است از مجاوران و زائران درخواست می‌شود، بیش از پیش نسبت به رعایت حرمت این ماه مبارک همت کنند، ضمن اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی نیز  تأکید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این اطلاعیه آمده‌ است: همچنین مراجع انتظامی در ساعات اولیه شب و همزمان با اقامه نماز و صرف افطار، با تقویت گشت‌های انتظامی در راستای تامین امنیت خاطر شهروندان و مقابله با سارقان احتمالی فعال باشند، اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و اتاق اصناف نیز ضمن تقویت نظارت بر بازار در ایام ماه مبارک رمضان و تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک به واحدهای صنفی به ویژه صنوف عرضه کننده اغذیه، آب میوه، بستنی، رستوران داران، آشپزخانه‌های توزیع غذا و امثال آن ساعات مجاز فعالیت را باید ابلاغ کند و در صورت عدم رعایت مقررات با واحدهای متخلف برخورد شود.

در بخش دیگری بیان شده‌ است: پلیس راهنمایی و رانندگی با توجه به ترافیک سنگین معابر در آستانه اذان مغرب و افزایش تصادفات و درگیری‌های متعاقب آن، لازم است ضمن حضور فعال در معابر و تقاطع ها و روان سازی ترافیک، با استفاده از ظرفیتهای صداو سیما در برنامه‌های مختلف رادیویی تذکرات لازم را به رانندگان اعلام کند تا شاهد کاهش تصادفات باشیم.

دادسرای مشهد در ادامه اعلام کرد: اداره کل فرودگاه‌های استان، راه آهن و پایانه‌های مسافربری ضمن توجیه کلیه واحدهای مستقر در محل، تدابیر لازم را در خصوص جلوگیری از هرگونه روزه‌خواری علنی اتخاذ و اجرا کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده‌ است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت بیشتر بر مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، مراکز بهداشت بر روند تولید و عرضه بهداشتی مراکز تهیه و تولید انواع شیرینی، زولبیا و بامیه نظارت جدی داشته باشند و با متخلفان قوانین و مقررات برخورد کنند.  تمهیدات لازم برای افرادی که مسافر و یا دارای عذر شرعی هستند نیز از سوی دستگاه‌های مسوول اتخاذ خواهد شد و این افراد نباید به صورت علنی در معابر اصلی شهر اقدام به خوردن و آشامیدن کنند.


منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی روزه خواری روزه خواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به تقویت سامانه فعال بارشی در استان پیش بینی می‌شود تا عصر امروز حجم بارش‌ها افزایش یابد که همراه با رعدو برق، بارش تگرگ، آبگرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استان خواهد بود.

وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدو برق با احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدیدایجاد رواناب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل از دیگر مخاطرات این سامانه بارشی در خراان رضوی پیش بینی شده است.

بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، جوین، جغتای،  داورزن، نیشابور، فیروزه، کاشمر، ریوش، خواف، تربت حیدریه، قوچان، درگز، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد و برخی نواحی مشهد پیش بینی شده است.

سامانه بارشی هم اکنون حوزه سبزوار، کوهسرخ، زاوه، طرقبه شاندیز، فریمان، رشتخوار، مشهد، جوین، نیشابور و محور‌های تربت حیدریه - باغچه، درگز - قوچان، رشتخوار- تربت حیدریه را فرا گرفته و موجب لغزندگی معابر شده است.

توصیه شده است: مردم استان از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیلها، صعود به ارتفاعات و سفر‌های غیر ضرور اجتناب و تردد در مناطق ییلاقی را مدیریت کنند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • هشدار هواشناسی نسبت به بارش رگبار و رعد و برق
  • هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • قدردانی دادستان کل کشور از اقدامات فرماندهی انتظامی هرمزگان
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی