Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی اظهارکرد: با وجود فعال بودن مراکز تزریق واکسن کرونا در تعطیلات نوروز، تنها 35 هزار و 710 نفر از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان از این خدمت استفاده کردند.

وی افزود: این میزان تزریق در مراجعات حضوری هم استانی ها و مسافران نوروزی به مراکز تزریق واکسن و یا توسط تیم های سیار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به شرایط نسبتا قابل قبول استان از لحاظ رنگبندی کرونا بر ضرورت افزایش پوشش واکسیناسیون تاکید کرد و گفت: با وجود آنکه شهرستان های چابهار، کنارک، ایرانشهر، خاش، دشتیاری، سراوان و سیب و سوران در وضعیت آبی و سایر شهرستان های استان وضعیت زرد  قرار دارند امّا استمرار این وضعیت بعد از تا حدود زیادی تابع میزان استقبال عمومی از دزهای تکمیلی واکسن کروناست.

وی پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم در جمعیت بالای 18 سال استان را به ترتیب معادل 85 درصد و 72 درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه میزان استقبال از واکسیناسیون نوبت سوم در این گروه سنی به هیچ وجه قابل قبول نیست و تنها 36 درصد از افراد بالای 18 سال استان ما دز سوم را دریافت نموده اند.

به گفته غزنوی پوشش واکسیناسیون نوبت اول و دوم در جمعیت 12 تا 18  ساله دانش آموزی استان هم به ترتیب معادل 94 درصد و 76 درصد است.

وی میزان استقبال خانواده ها و والدین از تزریق واکسن کرونا به افراد بالای 5 سال را نیز کمتر از حد انتظار عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تنها 189 هزار و 305 کودک 5 تا 12 سال در استان ما واکسن کرونا را دریافت کرده اند و با توجه به آغاز مجدد فعالیت حضوری مدارس، لازم است تا خانواده ها از این امکان پیشگیرانه برای تضمین سلامت کودکان خود و سایر اعضاء خانواده حداکثر استفاده را داشته باشند.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از مجموع 4 میلیون و 149 هزار و 171 دز واکسن تزریق شده در سیستان و بلوچستان 264 هزار و 822 دز به اتباع غیر ایرانی تزریق شده است.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان هم علاوه بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون که تمام انواع واکسن های موجود در سبد واکسیناسیون کشور را در اختیار دارند، واکسن های سینوفارم و پاستوکووک در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستائی در اختیار هم استانی های عزیز قرار دارد.

شایان ذکر است  در موج قبلی کرونا در استان به خوبی شاهد تاثیر واکسیناسیون بر کاهش میزان موارد مبتلا، بستری و مرگ و میر بودیم و لازم است هم استانی های عزیز برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان و ایمن بودن در موج های احتمالی  نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سفرهای نوروزی واکسن کرونا تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کد خبر 6096428

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور