Web Analytics Made Easy - Statcounter

واکنش برخی روزنامه‌های انگلستان به هم‌گروه شدن با ایران در جام جهانی و جنگ در اوکراین، عناوین مهم روزنامه‌های این روزهای جهان را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایران اکونومیست، آنچه در ادامه این گزارش می‌خوانید، مروری است بر مهمترین عناوین خبری روزنامه‌های مهم جهان، به روایت گوینده پیشکسوت رادیو «آلبرت کوچویی» در رادیو:

نگاه این روزهای روزنامه‌های انگلیس

 

طعنه به فوتبال ایران

روزنامه‌های انگلیس در عنوان نخست خود، به سه موضوع پرداخته‌اند:
- جنگ در اوکراین
- چهل سالگی جنگ در جزایر فالکلند
- و هم‌گروه شدن ایران با انگلیس در جام جهانی

عنوان نخست روزنامه‌ «سان» هم چندی قبل ناباورانه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ایران در گروه ما است خدا را شکر»؛ این تیتر به گونه‌ای طعنه به فوتبال ایران است.
و در نگاهی دیگر: پس از گذشت یکصد روز از قحطی و گرسنگی، کمک‌های مواد غذایی در چارچوب کمک‌های بشردوستانه راهی تیگره شد.
هچنین اوکراین می‌گوید: درگیری‌های سنگین‌تر در راه‌اند.
روزنامه گاردین نگاه به مالویناس دارد؛ چهل سال پس از جنگ فالکلند میان انگلیس و آرژانتین. وزیر خارجه آرژانتین  خواستار مذاکره بر سر فالکلند است اما انگلیسی ها  توجهی نکردند. آرژانتین، آن ها را ملامت می‌کند. از نظر آرژانتین بسیاری از مسائل، هنوز ناگشوده مانده‌اند. آرژانتین می‌گوید، چهل سال از تجاوز انگلیس به جزایر مالویناس گذشته است.

نگاه روزنامه‌های آلمان هم به تونس و پارلمان آن کشور است. بیلد نوشت: رئیس جمهوری تونس با انحلال مجلس آن کشور بحران را به خانه آورد.


 نگاه امروز روزنامه‌های فرانسه

 

دور زدن تحریم‌ها

لاوروف، وزیر خارجه روسیه، می‌گوید: هند و روسیه، به رغم تحریم‌ها، در جست و جوی یافتن راه‌های مبادلات تجاری‌اند. روسیه، همکاری خود را با ایستگاه فضایی بین المللی قطع می‌کند.
و پاپ فرانسیس می‌گوید: بعد از دعوت زلنسکی، برنامه سفر به کیف بر میز است.


اما در حاشیه خبرهای امروز می‌خوانیم:


شبکه‌های اجتماعی و افسردگی نوجوانان


یک پژوهش گسترده علمی در انگلیس، آن چنان که در روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آمده، می گوید: شبکه‌های اجتماعی اثرهای غریبی بر نوجوانان دارند. این پژوهش می‌گوید، بسته به سن آن ها شبکه اجتماعی آن‌ها را افسرده می کند. این پژوهش تازه نشان می دهد که فن آوری دیجیتال، عامل مهم و پر قدرتی در ایجاد مسائل و اختلال در بهداشت و سلامت روانی نوجوانان است. دختران یازده تا سیزده ساله و پسران چهارده تا پانزده سال و هر دو در نوزده سالگی، ناخرسندی از زندگی‌شان را نشان می‌دهند. این ها در مورد نوجوانانی صدق می‌کند که ساعت های بسیاری را پای رایانه می گذارنند. افسردگی و اضطراب، از بیشترین نشانه های اختلال در آن ها است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: آلبرت کوچویی ، نگاهی به روزنامه های جهان ، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ ، قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آلبرت کوچویی نگاهی به روزنامه های جهان قرعه کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قرعه کشی جام جهانی 2022 قطر جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آخرین دیدارتیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران برابر قرقیزستان در تورنمنت کافا امروز از ساعت ۱۳.۳۰ برگزار می‌شود که مریم جهان نجاتی، سرمربی تیم ملی دختران، ترکیب ۱۱ نفره ایران را اعلام کرد:

اتنا توفیق -فاطمه محسنی - ستایش فیض الهی-مینا بابویه -عسل قاجاریان-مهرناز عزت ابادی ( کاپیتان)-مائده بی رنگ-تانیا جهانشاهی - سمیه اسماعیلی - مریم دینی - پرنیا رحمانی

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان جهان نجاتی پیش از این مقابل تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به پیروزی رسیدند.

کد خبر 6090826

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • اعلام ترکیب تیم فوتبال دختران ایران برابر قرقیزستان
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز شنبه ۸‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • نگاهی به شادترین کشور‌های جهان از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش