Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالحسن کبیری در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: در دوران کرونا مساجد به طور کامل تعطیل نبودند و کارکرد‌های فرهنگی خود را در مقابله با کرونا حفظ کردند و محلی برای برنامه‌ریزی‌های معنوی و ایجاد ارتباط با شهروندان و برنامه ریزی برای کمک رسانی معیشتی بودند.

در ایام ماه مبارک رمضان این فعالیت با پرهیز از استفاده بیش از ظرفیت و همچنین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبیری با اشاره به فعالیت ۱۰۰ درصدی مدارس و مراکز آموزشی در استان گفت: بخشی از تربیت اجتماعی در مدارس محقق می‌شود و لازم است با مسئولیت‌هایی که در اختیار داریم اجازه ندهیم فرصت‌های موجود برای آموزش فرزندان ما از بین برود؛ چرا که سهل‌انگاری در حوزه کرونا مشکلاتی را فراهم خواهد کرد.

ضروری است سطح ایمنی مراکز علمی، آموزشی، مذهبی و دینی و اطلاعات عمومی مردم را افزایش داده و آن‌ها را به واکسیناسیون ترغیب کنیم.

وی با اشاره به تأثیر واکسیناسیون در کاهش روند مرگ و میر‌ها و میزان بسترها، افزود: تنها ۴۱ درصد از جمعیت استان هر سه نوبت واکسن خودرا تزریق کرده اند در حالی که بنابر تاکید پزشکان افراد مسن و افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند باید نوبت چهارم واکسن را نیز دریافت کنند.

هم‌اکنون جمعیت ۵.۳۷ درصد جمعیت ۵تا۱۲ سال استان دو نوبت واکسن دریافت کردند که این آمار بسیار محدود است و باتوجه به احتمال افزایش فراگیری کرونا باید از ظرفیت‌های موجود برای تسریع در واکسیناسیون استفاده کنیم.

 براساس آخرین تصمیم ستاد کرونا فعالیت مراکز آموزشی ۱۰۰ درصد حضوری و فعالیت مراکز مذهبی با توجه به ظرفیت‌های آن و با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

کبیری با اشاره به بازگشایی مدارس و فعالیت مساجد، افزود: خیلی نباید به آمار پایین فوتی‌ها و بیماران دل خوش کنیم چراکه شاهد بودیم در یک بازه زمانی تعداد فوتی‌ها چگونه افزایش یافت و ممکن است سویه جدید بیاید و در اثر سهل انگاری‌ها دوباره به وضعیت بحرانی برگردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد کرونا ویروس کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است

حجت الاسلام و المسلمین معزی در شورای اداری جمعیت هلال احمر این استان گفت: هلال احمر به دنبال این است که در پرتو کرامت انسانی، فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر افزود: تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمندان، ارتقای سلامت معنوی و جسمی جامعه و کاهش آلام آنان از جمله اهداف جمعیت هلل احمر است و برنامه ها و اقدامات جمعیت در این راستا تعریف شده است.

او با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ خدمت رسانی در جامعه، امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری را از مصادیق مهم فعالیت‌های فرهنگی در جامعه کنونی دانست و گفت: یکی از مصادیق آسیب‌های اجتماعی نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور است. با جوانان امروز باید با زبان امروز گفت‌وگو کرد و آنان را باید نسبت به آینده کشور امیدوار ساخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی، آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ دینی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر را از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال عنوان کرد.

او ادامه داد: در این راستا در شعب سراسر کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز با عنوان رابطین فرهنگی فعالیت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه ایستادگی و مقاومت مردم غزه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی را عامل پیروزی آنان در آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه جامعه جهانی به خصوص جوانان در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی هوشیار شده‌اند، تصریح کرد: حملات وحشیانه و گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، زمینه را برای اعتراضات گسترده در آمریکا و اروپا به ویژه در دانشگاه‌های آن‌ها ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی به جنایت‌ها و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخورد خشن و قهریه پلیس کشورهای غربی با اعتراضات و تحصن‌ دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی نمونه آشکار ضدیت با آزادی بیان در این کشورهاست.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه افکارعمومی جهان امروز شاهد حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین هستند، تصریح کرد: اگرچه ایستادگی و مقاومت مردم غزه برای آنها هزینه خواهد داشت، اما در نهایت همین ایستادگی عامل پیروزی این مردم در برابر رژیم غاصب اسرائیل خواهد شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست