Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:23:43 GMT

مراکز مذهبی به فعالیت عادی خود باز می‌گردند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۱۶۹

مراکز مذهبی به فعالیت عادی خود باز می‌گردند

به گزارش خبرنگار مهر ابوالحسن کبیری در جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا استان قزوین که ظهر دوشنبه در سالن جلسات شهید امام استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: امروز اتفاق بزرگ و خوبی در کل کشور افتاد و مدارس به‌طور کامل بازگشایی شدند، این موضوع بسیار ارزنده است چرا که باز شدن باب علم و دانش برای جامعه حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان این موضوع که کرونا آسیب‌های جدی به مجامع علمی و مذهبی ما وارد آورده است گفت: امروز دانشمندان معتقدند این امکان وجود ندارد که ویروس کرونا یک اتفاق طبیعی برآمده از دل طبیعت و روند طبیعی باشد بااین‌حال می‌بینیم که کرونا دامن‌گیر تمامی مجامع بشری شد.

وی یادآور شد: فرزندان ما بسیاری از رفتارهای اجتماعی و نیز تربیت اجتماعی را در مدرسه می‌آموزند و در محافل دینی و مذهبی رشد می‌کنند ولی کرونا به هردوی این موضوعات آسیب‌زده است و لازم است امروز که توانسته‌ایم تا حدودی وضع را کنترل کنیم به کیفیت این دو مسئله با دقت بیشتری بپردازیم.

کبیری تأکید کرد: سطح نظارت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز مذهبی و آموزشی در بالاترین درجه خود قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند از امکانات و خدمات نهایت بهره را ببرد.

این مسئول با اشاره به این موضوع که بخش قابل‌توجهی از دانش آموزان در دوره ابتدایی بین ۵ تا ۱۲ سال هستند و میانگین تزریق دو دوز واکسن در این سن ۵.۳۷ بوده است عنوان کرد: این عدد و این استقبال خیلی پایین است و موضوع نگران‌کننده‌ای است که باید والدین و کادر مدرسه نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: نمی‌توانیم به آمار پایین فوتی‌ها دل‌خوش باشیم و همه باید روند واکسن خود را کامل کنند و نباید بگذاریم فرصت از دست برود و با موج دیگری روبه‌رو شویم.

کبیری همچنین به فعالین مساجد نیز اشاره کرد و گفت: مساجد و مراکز مذهبی نیز با توجه به فضایی که در اختیار دارند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

کد خبر 5458408

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین بازگشایی مدارس بوشهر ویروس کرونا گردشگری کرمانشاه خراسان رضوی ماه مبارك رمضان سفرهای نوروزی روز طبیعت مسافران نوروزی آمار کرونا ماه رمضان 1401 مشهد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟