Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@00:29:20 GMT

مداحان تهران گرد هم می‌آیند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۵۴۴

جامعه مداحان اهل بیت (ع) تهران امسال نیز همانند سال‌های گذشته نشست‌های هفتگی خود را به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان در شب‌های سه شنبه برگزار می کند. ناطقان: بر اساس برنامه ریزی‌های به انجام رسیده جامعه مداحان اهل بیت(ع) تهران از امشب تا پایان ماه مبارک رمضان سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۲۳/۳۰ الی ۲ بامداد جلسات خود را در مسجد امام سجاد(ع) خیابان ری واقع در چهارراه انبار گندم برگزار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین با وجود یکپارچه شدن تعدادی از جلسات جوامع مداحی تهران و برگزاری هیأتی در سجادیه تهران، جلسات شبانه دیگری نیز در نقاط مختلف تهران برگزار می‌شود.

شماری از هیأت‌های نشان‌دار جامعه مداح تهران، امسال در سجادیه تهران تجمع یافته‌اند. این جلسات نیز تا شب عید سعید فطر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد برگزار می‌شود.

شنیده‌ها حاکیست که اجرای این جلسه بزرگ به عهده مهدی آصفی از پیرغلامان، مولفان و ذاکران سرشناس شهر تهران و مدیریت آن بر عهده حمید منتظر، رئیس کانون مداحان استان تهران خواهد بود.

این جلسات نیز در محل سجادیه تهران، واقع در خیابان شوش غربی برگزار خواهد شد و بخش عمده‌ای از جلسات و هیأت‌های جوامع مداحی از شرق، شمال، جنوب، شمال غرب، شمال شرق و شهرری در این جلسه کنار هم به مناجات‌ خوانی و شب‌ زنده‌داری خواهند پرداخت.

در این ارتباط مجمع‌الذاکرین تهران نیز که غلامرضا سازگار آن را در دهه ۶۰ پایه‌گذاری کرده است، امسال نیز هم مانند سال‌های قبل با حضور و زعامت این شاعر و پیرغلام اهل‌بیت (ع) در مسجد قاسم بن الحسن (ع)، واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

همچنین هیأت سنتی جامعه مداحان غرب تهران نیز که سال‌هاست با مسئولیت پیر غلام یزدی و اکبر بازوبند در مسجد باقرالعلوم (ع)   جلسات خود را برگزار می کنند، امسال نیز برنامه های خود را در ساعات نیمه شب دنبال خواهد کرد. این مسجد در خیابان قزوین، نرسیده به دو راهی قپان قرار دارد و مجلس جامعه مداح غرب تهران از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه شب تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به طول خواهد انجامید.

بر همین اساس سایر هیأت‌های مذهبی نیز مطابق برنامه های خود در سجادیه تهران دور هم جمع خواهند شد و علاوه بر جوامع مداحی، برخی از کانون‌های مداحان و هیأت‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

منبع: مشرق برچسب ها: مداحان تهران ، گرد همایی ، ماه رمضان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مداحان تهران گرد همایی ماه رمضان سجادیه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت هفته معلم و به همت آموزش و پرورش آستارا، همایش تجلیل از معلمان نمونه، بازنشسته و پیشکسوت این شهرستان عصر پنجشنبه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش برگزار شد.

«سرهنگ بهزاد قنبری» فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این مراسم بر لزوم قدردانی از معلمانی که در مسیر تربیت و آموزش فرزندان این مرز و بوم تلاش می‌کنند، تاکید کرد.

وی ادامه داد: معلم رسالت عظیم و مسؤولیتی خطیری بر عهده دارد که این رسالت در هدایت و ارشاد نسل جدید جامعه خلاصه می‌شود علاوه بر تعلیم، تربیت را نیز باید مدنظر داشته باشد و این دو مسؤولیت را با هم مورد توجه قرار دهند و از هیچکدام غفلت نکنند.

فرمانده سپاه ناحیه آستارا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از معلمی به عنوان برترین و شریف‌ترین شغل یاد می‌کنند و این بدان جهت است که اگر تربیت خوب محقق شود جامعه پیشرفت خواهد کرد، اضافه کرد: بنابراین اقشاری که در این جایگاه ارزشمند قرار گرفته‌اند باید به خود ببالند و قدر آن را بدانند.

پیام شهید مطهری به تمامی معلمان تاریخ ایستادگی تا مرز شهادت است

«بیژن خالقوردی پور» مدیر آموزش و پرورش آستارا در این مراسم گفت: مقام معلم از چنان جایگاه رفیعی برخوردار است که هر آزاده و اندیشمندی خود را مدیون تلاش‌های معلم می‌داند.

خالقوردی پور ادامه داد: هفته معلم فرصت مغتنمی است تا جامعه به پاس تلاش و از خودگذشتگی معلمان از جای برخاسته و ادب و احترام خود را نثار کسانی نماید که آینده جامعه را با تعلیم دادن آینده سازان کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به مقام والای معلم شهید مرتضی مطهری گفت: پیام معلم شهید مرتضی مطهری به تمامی معلمان تاریخ، ایستادگی تا مرز شهادت است و یقیناً معلمان امروز جامعه ایران اسلامی، با ایثار و از خود گذشتگی این پیام را به درستی درک کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهید مطهری افتخار نظام تعلیم و تربیت می‌باشد و تاسی به منش، سلوک، ایده و افکار وی می‌تواند زمینه را برای تعلیم و تربیت، تذهیب و تزکیه دانش آموزان فراهم نمودن و باعث رشد استعدادها و نخبگان علمی کشور شود.

کار بزرگ معلمان شکوفا سازی استعدادها است

«حجت الاسلام محمد جواد باقری» امام جمعه آستارا نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام خمینی (ره) نقش معلم همان نقش انبیاست بیان کرد: کار بزرگ معلمان همان جهاد در آموزش و شکوفا سازی استعدادها می‌باشد.

وی ادامه داد: نقش معلمی بسیار مهم است، اگر معلم بدرستی نقش و وظیفه خود را عمل کند، آن جامعه پویا خواهد بود، بنابراین اساس و بنا همه مسائل سیاسی، اجتماعی و زیربنایی و توسعه جوامع در نقش معلم است.

حجت‌الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه ارزش کار معلمی با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست و بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: معلم باید پرسشگری را در بین دانش آموزان ایجاد و رشد دهد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از ۵۰ معلم نمونه و بازنشسته شهرستان آستارا با تقدیم هدایایی تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6095404

دیگر خبرها

  • مراسم تجلیل از معلمان نمونه آستارا برگزار شد
  • مجمع سالانه هیات فوتبال استان کرمان برگزار شد
  • همسر ابراهیم رئیسی و انسیه خرعلی از یکجا پُست جدید گرفتند
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • همسر رئیسی پُست جدید گرفت
  • حکم رئیس دانشگاه تهران برای جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی
  • همسر ابراهیم رئیسی پُست جدید گرفت+جزئیات
  • اولین‌نشست سری‌جلسات ایده‌پردازی برگزار می‌شود
  • تجهیز تمامی خودروهای داخلی به ردیاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود