Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@16:16:06 GMT

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۷۶۷

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، بازار سرمایه با تقاضا نسبی بازگشایی شد در دقایق اولیه شاخص کل ۲ هزار و ۵۴۶ واحد رشد کرد و این روند مثبت و صعودی تا پایان زمان معاملاتی ادامه داشت و شاخص کل موفق شد با رشد ۲۹ هزار واحدی از محدوه حساس ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص کل هم وزن نیز وضعیت خوبی داشت و حجم معاملات نیز به قابل قبول بود.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای «فولاد»، «فملی»، «تاپیکو»، «جم»، «خودرو»، «وغدیر» و «فخوز» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

امروز گروه خودرویی‌ها، باز هم صدر نشین معاملات هستند و بسیاری از نمادهای این گروه در صف خرید. خروج حقیقی ها از درآمد ثابت‌ها هم امروز با قدرت ادامه داشت. اما این بار بجای برجام، واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و سهام تودلی های این دو شرکت باعث این استقبال شده است و همین موضوع باعث شده تا سهام شرکتهای سرمایه گذاری‌ای که سهامدار این دو شرکت خودرو سازی هستند (ورنا، خگستر و وساپا ) برای روزها، در صدر صف خرید ها قرار بگیرند.

وضعیت گروه فلزات اساسی هم امروز خوب بود. فملی در صدر ارزش معاملات این گروه بوده و فولاد هم ارزش معاملات خیلی خوبی به ثبت رسونده و بازدهی کلی این صنعت در بورس، ۳.۳۴ درصد بوده.

آیا بازار بورس فردا دوشنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود؟ کارشناسان بازار سرمایه معتقدند که چنانچه معافیت سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مالیات ادامه داشته باشد می توانید شاهد ورود نقدینگی بیشتری به بازار سرمایه باشیم، که همین موضوع می تواند به رشد و ادامه دار شدن روند صعودی کمک کند.

البته چنانچه فردا رفتار نوسانی در بازار مشاهده شود، کاملا منطقی و به نفع بازار خواهد بود چراکه پس از یک رشد شارپی، اندک اصلاح لازمه بازار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1135172 برچسب‌ها بورس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟