Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: صنایع کشور باید فعالیت خود را با محوریت دانش‌بنیان بودن تقویت کنند و توسعه دهند و محوریت حوزه تولید در کشور باید دادن قدرت رقابت‌پذیری و کیفی‌بخشی تولیدات ایران باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر امروز در نشست شورای اداری استان مرکزی با اشاره به نام‌گذاری سال 1401 اظهار داشت: دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به امور اقتصادی کشور و تولید به وضوح در نام‌گذاری ایشان برای سال جدید مشخص است و از آنجا که استان مرکزی از قطب‌های صنعت کشور به شمار می‌رود باید نسبت به تحقق این شعار و لبیک‌گویی به ندای مقام معظم رهبری پیشتاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین تمامی مردم، مسئولان و فعالان حوزه اقتصادی در استان باید در راستای تحقق این مهم بسیج شوند و تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی از ظرفیت‌های با ارزش فراوانی در حوزه تولید برخوردار است که باید از آنها در مسیر صحیح استفاده کرد و با بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم در راستای آبادانی ایران اسلامی گام برداشت که این مهم مستلزم همت‌های بلند و توکل به خداست.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: در طول یک دهه گذشته ابعاد اقتصادی مختلفی را برای شعارهای سال عنوان می‌کردند که توجه به همه آنها در کنار هم ضروری است و دست به دست هم باید در راستای توسعه اقتصادی استان با محوریت شعار امسال تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نهادینه‌سازی و توسعه فرهنگ دانش‌بنیان در قسمت‌های مختلف کشور یک ضرورت به شمار می‌رود و طرح این مهم در شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری باید بسترساز تحولی عظیم در حوزه اقتصادی کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: از این رو صنایع کشور باید فعالیت خود را با محوریت دانش‌بنیان بودن تقویت کنند و توسعه دهند و محوریت حوزه تولید در کشور باید دادن قدرت رقابت‌پذیری و کیفی‌بخشی تولیدات ایران باشد.

دری نجف‌آبادی افزود: با توجه به کمبود ارز در کالاهای اساسی، واردات 3 میلیارد دلار گوشی تلفن همراه و 2 میلیارد دلار لوازم آرایشی آفتی  برای بخش اقتصاد کشور است، بنابراین لازم است این رویه اصلاح شود و باید به دنبال رقابت‌پذیری تولیدات کشور باشیم و جهش کیفیت در تولید باید به گونه‌ای رقم زده شود که شاهد استقلال همه‌جانبه در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: به فضل الهی باید قرن جدید قرن درخشش هر چه بیشتر ایران اسلامی باشد به طوری که این سرزمین قطب فعالیت‌های تولیدی در منطقه و دنیا باشد و شاهد تحول عظیم در تمامی ابعاد آن باشیم تا حضور قدرت‌آفرین کشور در همه بخش‌ها ر ا شاهد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: درخشش انقلاب اسلامی در گام دوم و همچنین قرن جدید مستلزم عزم و اراده همه‌جانبه و تلاش مضاعف است و کمبودها و مشکلات را با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی باید برطرف کرد که لازمه تحقق این مهم مشارکت همه‌جانبه و هم‌افزایی است.

دری نجف‌آبادی با اشاره به حضوری دن مدارس ادامه داد: این موضوع امری بسیار مبارک است و امیدواریم که با عزم و اراده‌ای محکم و قوی شاهد جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در امر آموزش باشیم و حرکتی تحول آفرین در نظام آموزشی و تربیتی رقم بخورد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید در راستای تربیت نسل تراز انقلاب و پرورش مدیران آینده نظام اسلامی هدف‌گذاری کند و در این راستا برنامه‌ریزی برای گرایش نسل جوان و نوجوان به سمت ارزش‌های اسلامی، دینی و انقلابی داشته باشد.

بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در جلسات این هفته کمیسیون‌های مجلسبخش‌های دولتی و خصوصی برای تحقق شعار سال برنامه‌های جهادی و انقلابی اجرا کنند + فیلمطرح جهش تولید دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال در کشور اجرا می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: از جمله مسائل مهمی که باید در این ماه با ارزش مورد توجه مومنان باشد رعایت حقوق دیگران و دستگیری از نیازمندان و ترویج کمک مومنانه، شب‌ زنده‌داری، محبت و مهربانی به دیگران، صیانت همه‌جانبه از خود و جامعه اسلامی، ترک گناهان، است.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی دری نجف آبادی همه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان