Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@09:20:48 GMT

راه‌اندازی سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۸۳۲

راه‌اندازی سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان

آفتاب‌‌نیوز :

نادیا محمدپور رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان این‌که احیای حقوق عامه از سفارشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه است گفت: ارائه خدمات موثر و اثربخش به ارباب‌رجوع که همان تکریم ارباب‌رجوع است بخشی از احیای حقوق عامه به ویژه درباره اقشار آسیب‌پذیر جامعه به خصوص زنان و کودکان را شامل می‌شود به همین منظور دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان از سال ۱۳۸۳ در قوه قضائیه ایجاد شد و براساس شرح وظایف خود هر روز تعداد کثیری از زنان و کودکان با دلایل مختلف برای رفع ابهام حقوقی، قضائی یا سایر مشکلاتی که دارند به این دفاتر در دادگستری‌ها مراجعه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش معاونت اجتماعی قوه قضائیه، وی افزود: از آنجایی که تاکنون هیچ یک از این اقدامات با توجه به فراوانی تعداد مراجعه‌کنندگان و گسترده بودن خدمات ارائه شده در جایی ثبت و ضبط نشده امکان گزارش‌گیری و بررسی اثربخشی این خدمات ارائه شده به مراجعه و چگونگی رفع مشکلات آن‌ها به صورت جامع در دسترس نیست.

محمدپور بیان کرد: امروزه با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و امکان ثبت اطلاعات و خدمات به‌صورت برخط و روزانه این فرصت فراهم شده تا بانک اطلاعات جامعی ایجاد شود تا ضمن دسترسی به این اطلاعات و نظارت بر نحوه عملکرد بخش‌های مختلف نسبت به تحلیل اطلاعات اقدامات و خدمات ارائه شده، کیفیت آن‌ها، سرعت پاسخگویی و ... اقدام کرده و نتایج به دست آمده به ‌منظور ارائه خدمات بهتر و بهبود رویه برنامه‌ریزی‌ها به کار بست.

رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده اظهار کرد: با توجه به اینکه در ساختار جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مسئولیت هدایت و نظارت بر عملکرد دفاتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری‌ها برعهده دفتر امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری نهاده شده لذا به ‌منظور یکنواخت کردن فرایند عملکرد این دفاتر، لازم است که اطلاعات زنان و کودکان مراجعه‌کننده به دفاتر حمایت و ارجاعات آن‌ها و بسته‌های خدمتی دریافتی و سایر اقدامات منطبق با وظایف این دفاتر در یک سامانه جامع و کامل ثبت و ضبط شود.

وی بیان کرد: سامانه جامع حمایت از کودکان، زنان و خانواده طراحی و ایجاد شد تا امکان پیگیری ارجاعات و حصول نتیجه از طریق بخش‌های مختلف داخلی قوه از جمله دادستانی و یا سایر دستگاه‌­های همکار (مانند سازمان بهزیستی،کمیته امداد امام خمینی(ره) و ...) میسر شود.

محمدپور در پایان مراحل پیشرفت ایجاد سامانه را بیان کرد و گفت: پیش تولید این سامانه با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال ارزیابی، اصلاح و نهایی شدن است و فاز اول در دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری سه استان منتخب به‌صورت آزمایشی اجراء خواهد شد و در فاز بعدی سایر استان‌ها را تحت پوشش قرار خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کودکان زنان قوه قضاییه پیشگیری از جرم حمایت از حقوق زنان معاونت اجتماعی زنان و خانواده زنان و کودکان دفاتر حمایت قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد

 مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه از صدور احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان رسمی، پیمانی و قراردادی قوه قضاییه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن برزوئی عنوان کرد: صدور احکام تغییر ضریب و افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی آغاز شده و در حال انجام است. 

 برزوئی افزود: مزایای ناشی از تغییرات حاصله در احکام کارکنان، با حقوق اردیبهشت ماه قابل پرداخت خواهد بود.

 مدیرکل امور اداری و کارگزینی کارکنان اداری قوه قضائیه گفت: فرایند صدور احکام همچنان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود تا غالب کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی کار معین از مزایای افزایش ضریب سال جاری، در اردیبهشت ماه بهره مند شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • حفظ حقوق عمومی با سلام و صلوات نمی‌شود/ دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند
  • دادستان‌ها نباید در امور اجرایی مداخله کنند