Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@14:12:39 GMT

تیم‌های ارزیاب در مدارس استان یزد مستقر هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۱۹۲۷

تیم‌های ارزیاب در مدارس استان یزد مستقر هستند

گروه استان‌ها - مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب در مدارس مستقر هستند گفت: دانش‌آموزان در محیط مدرسه بسیار بهتر و با کارایی بالاتر تحصیل می‌کنند. - اخبار استانها -

محمدکاظم رحیمی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دریزد در خصوص از سرگیری فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری در مدارس اظهار داشت: با توجه به مصوبه ستاد کرونا و هماهنگی‌هایی که از هفته قبل برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری انجام گرفت امروز آموزش حضوری در تمام مدارس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: این اقدام با همراهی و هم‌گامی مدیران و معلمان مدارس و والدین محقق شد تا دانش‌آموزان تحصیل و آموزش حضوری خود را در مدارس از سر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب در مدارس مستقر هستند خاطرنشان کرد: امروز بازدیدهایی هم از سطح مدارس انجام شد تا شرایط و آماده‌سازی هر مدرسه مشاهده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: با توجه به اینکه امروز اولین روز بعد از تعطیلات و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و تشکیل کلاس‌ها پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی بود سخت‌ترین روز محسوب می‌شود. همه مدیران و معلمان همت خود را به کار گرفتند و والدین دانش‌آموزان همراهی خوبی داشتند.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: ما نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا این امنیت را برای دانش‌آموزان حفظ کنیم و خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که دانش‌آموزان در محیط مدرسه بسیار بهتر و با کارایی بالاتر می‌توانند تحصیل کنند و عواقب منفی نداشته باشند، آموزش و پرورش هم قادر خواهد بود کارکردهای دیگری خود به غیر از انتقال دانش که بر عهده دارد را به خوبی اجرا کرده و نسل چابک‌تر، توانمندتر و پویاتری داشته باشیم.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان فارس هفتگی رصد و نظارت می‌شوند/ برپایی ایستگاه‌های سلامت در مدارسحضوری‌شدن مدارس استان کردستان ضعف‌های آموزشی دوران کرونا را جبران می‌کندنظارت مدیران و مسئولان مدارس استان مرکزی بر وضعیت بهداشتی مدارس افزایش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در پاسخ به این سوال که همچنان بسیاری از والدین نگران هستند خاطرنشان کرد: گروه‌های ارزیاب تا پایان هفته بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت می‌کنند تا دستورالعمل‌های مختلف، ‌رعایت ماسک و فاصله اجتماعی، تهویه مناسب اجرا شود.

رحیمی‌نژاد بیان کرد: همچنین بهره‌مندی مدارس از امکانات بهداشتی، الکل، مایع ضدعفونی و مایع دستشویی در طول روز انجام و بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: با آگاهی و آمادگی مدیران که تجارب خوبی در سال‌های گذشته دارند اطمینان و اعتماد والدین را با قوت حفظ خواهیم کرد.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش استان یزد دانش آموزان مدارس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری از اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان خبر داد و گفت: تراکم حضور این دانش آموزان در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، بردسیر و سیرجان بیشتر است.

وی افزود: تبعه‌ای که کد یکتا دارد و بطور قانونی زندگی می‌کند؛ آموزش و پرورش ملزم به ثبت نام در مدارس است.

او تعداد فرهنگیان استان را ٤٣ هزار نفر اعلام کرد که در ٦ هزار و ٢٠ مدرسه مشغول به تدریس هستند و تعداد کلاس مدارس استان را ٢٩ هزار و ٢٧٤ مورد ذکر کرد.

وی با بیان اینکه مخالف تعطیلی مدارس به هر علت هستم گفت: در دو سال اخیر هیچ مدرسه‌ای تعطیلی نشده است؛ در تلاش برای بهبود خوابگاه‌های مدارس عشایری و روستایی هستیم.

رضایی افزود: در دو سال اخیر عملیات ساخت بیش از ٥٠٠ مدرسه را تمام کردیم؛ در استان کرمان ٢٥٠ مدرسه با وجود یک تا ٥ دانش آموز در راستای تحقق عدالت آموزشی مشغول فعالیت هستند.

او شعار هفته معلم امسال را "همه ما مدیون توایم معلم " اعلام گفت: عطا احمدی یک معلم بازنشسته است که ٢٦٠ مدرسه را در کرمان ساخته است.

وی خبر داد: ١٢ معلم نمونه در استان کرمان انتخاب شده اند و فروغ نادری به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در پاسخ به سوالی گفت: تدریس معلمان زن در مدارس متوسطه پسرانه نوبت دوم ممنوع است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است.

وی خبر بازسازی اردوماه‌های جوادیه و باهنر با بیش از ٦٠ میلیارد تومان با همکاری شرکت‌های مس و گل گهر را نیز اعلام کرد و گفت:خوابگاه ٤٠٠ نفره در اردوگاه باهنر ساخته خواهد شد.

رضایی کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم در کل شاخص‌ها، انتخاب به عنوان موفق‌ترین مدیر کل، کسب شش رتبه تک رقمی در کنکور سال قبل، کسب رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی در کنکور، کسب ١٣ مدال در جشنواره خوارزمی، رتبه اول اعزام راهیان نور، رتبه اول سلامت، افتخار آفرینی در کسب رتبه مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری، راه اندازی ٩٠ پایگاه مطالعاتی، جذب ١٥٠٠ دانش آموز بازمانده از تحصیل، تطبیق مدارک ٢٥٠٠ مهدکودک در استان، راه اندازی ٣٥ مرکز سنجش دانش آموزان پایه اول، تجهیز مدارس استان به سیستم پایش تصویری با ٧ میلیارد تومان را از جمله افتخارات و اقدامت آموزش و پرورش برشمرد.

وی اظهار داشت: ٢٥٤ حوزه امتحان نهایی در استان به منظور برگزاری امتحانات نهایی انتخاب شده اند که به راکت الکترونیک و دوربین مجهز شده اند.

او همچنین از تداوم طرح تجاری سازی مدارس استان خبر داد.

وی گفت: مرکز آمار ایران تعداد دانش آموزان ترک تحصیل کرده در استان را ٧ هزار و ٥٠٠ نفر اعلام کرده که ما این عدد را به این صورت قبول نداریم.

رضایی در پایان اظهار داشت: ساخت اردوگاه شهید سلیمانی از محل اعتبارات وزارت نفت در شهر کرمان در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • گرو گرفتن کارنامه دانش‌آموز در ازای پرداخت پول، غیرقانونی است
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • گلایه والدین از افزایش سرسام آور شهریه مدارس غیرانتفاعی در رشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است