Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماموستا مصطفی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به اینکه توصیه‌های فراوانی از نبی‌مکرم اسلام(ص)، در زمینه روزه رمضان وجود دارد اظهار داشت: از سوی دیگر قرآن کریم در مورد نماز فرمود که نماز شما را از همه منکرات بازمی‌دارد و نماز سفارش دین و شرع است و از سوی دیگر فرمود نماز انسان‌ها را از فحشا و منکرات بازمی‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: اگر بخواهیم روزه ما کامل باشد باید یک صفای باطنی، نشاط و معنویت در وجود خود احساس کنیم و در این راستا برخی تصور می‌کنند که روزه مساوی با معده خالی است در حالی که اینگونه نیست و روزه سپری برای حفظ از آتش جهنم است.

امام جمعه اشنویه بیان کرد: باید فرد روزدار به غیر از اینکه خود را از خوردن و آشامیدن دور نگه می‌دارد، زبان، چشم، گوش و افکارش نیز روزه باشد و خود را از فحشا و منکرات منع کند و بنابراین اگر اینگونه باشد، صفای باطنی و نشاط دینی در انسان بیشتر می شود.

وی در ادامه گفت: در حدیثی آمده است: کسانی که از فیوضات روزه‌داری بهره کافی می‌برند از خدا می‌خواهند که طول سال برایشان رمضان باشد اما کسانی که از رمضان بهره نبرده و فقط به فکر پر کردن شکم خود هستند آرزو دارند که هر چه سریعتر رمضان به پایان برسد.

ماموستا خاتمی در ادامه نیز با اشاره به اینکه در همه ماه‌های اسلامی و تمام احکام دین، همگرایی خاصی بین مسلمانان و تمامی مذاهب اسلامی وجود دارد تصریح کرد:  تمامی مسلمانان اعم از شیعه و سنی، نماز، زکات و حج را واجب می‌دانند حال آنکه برخی مذاهب با برخی دیگر، در احکام با یکدیگر اختلاف نظر دارند اما این موارد، اختلاف اساسی بین مذاهب نیست.

وی بیان کرد: در تمامی مذاهب اسلامی نیز روزه رمضان واجب است حال آنکه احتمالا در اعلام رمضان در برخی کشورها زودتر از برخی کشورها باشد که این موارد باعث اختلاف نیست اما در اینکه همه مسلمانان در رمضان اعتقاد دارند که ماه بزرگی است و قرآن در آن نازل شده و روزه دستور الهی است، شکی نیست.

امام جمعه اشنویه تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان یک نوع وحدت و همگرایی و همچنین یک تقریب قلوب بین مسلمانان وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ماه رمضان وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • چرا به سمت قبله نماز می‌خوانیم؟ + دلائل علمی
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند