Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در آخرین ارزیابیش از وضعیت کرونایی کشور وضعیت کرونایی شهرستان های سوادکوه و سیمرغ را از زرد به نارنجی تغییر داد در حالی که رنگ کرونایی بیشتر شهرستان های بزرگ مازندران تغییری نکرد.

وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. اگر آمار روزانه بستری در یک شهرستانی بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت باشد، آن شهرستان در وضعیت نارنجی تعریف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ردپای مسافران نوروزی 

رئیس شبکه بهداشت و درمان سوادکوه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : باتوجه به تعطیلات نوروزی ما شاهد هجوم مسافران به این شهرستان بوده ایم که در نتیجه منجر به افزایش بار مراجعه سرپایی به بیمارستان و درمانگاه شبانه روزی شده است.

دکتر نصرالله رشیدی با اعلام اینکه بار مراجعه سرپایی به بیمارستان و درمانگاه شبانه روزی این شهرستان نسبت به قبل از سال جدید افزایش یافته است، گفت : به صورت میانگین بار مراجعه سرپایی به مراکز و بیمارستان سطح این شهرستان نسبت به قبل از سال جدید بین ۳۰ تا ۴۰ نفر بیشتر شد.

وی افزود : علاوه بر حضور مسافران، عادی انگاری و بی تفاوتی مردم بومی در دید و بازدید های عید هم  عامل مهم دیگری در تغییر رنگ بندی کرونایی شهرستان بوده است.

رشیدی با اظهار این که تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی، جدی گرفتن تزریق بموقع واکسن، پرهیز از دورهمی ها می توان آسیب ها و خطرات را کمتر و همچنین شهرستان را از رنگ نارنجی کرونایی خارج کرد ، گفت : متاسفانه بعد از موج پنجم کرونا استقبال مردم به تزریق واکسن هم کمتر شده است ، در حالی که تمامی مراکز و جایگاه های تزریق واکسیناسیون در سطح شهرستان فعال بودند.

وی آمار تزریق دز سوم واکسن کرونا در شهرستان را ۵۹.۸ درصد و غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود: از ابتدای اجرای طرح ملی واکسیناسیون کرونا تاکنون در سطح این شهرستان ۱۰۰ درصد دز اول و ۹۸.۷ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند ولی دز سوم چندان رضایت بخش نیست.

دکتر رشیدی با اشاره به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و اطعام دهی، بازگشائی مدارس و دورهمی ها از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از دید و بازدیدها ، برای تغییر رنگ کرونایی شهرستان کمک کنند و هشدار داد : در صورت عدم رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی ، وضعیت این شهرستان هم قرمز خواهد شد.

فرماندار سوادکوه هم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون پنج نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شهرستان بستری هستند، گفت : از این تعداد چهار نفر بومی و یک نفر غیر بومی است.

عین الله طالبی با اظهار این که تعطیلات عید نوروز و ورود جمعیت زیاد مسافر به شهرستان و همچنین دید و بازدید هایی که بدون رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شد تغییر رنگ بندی شهرستان را قابل پیش بینی کرده بود ، گفت : همچنین به دلیل عادی انگاری مردم پیش بینی می شود تا بزودی شاهد گسترش بیماری در سطح این شهرستان باشیم.

وی ورود مسافر به شهرستان را در تعطیلات نوروزی بسیار زیاد توصیف کرد و افزود که تا روز گذشته بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی غیربومی وارد شهرستان شد.

ابهام در تغییر رنگ‌بندی

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه بار مراجعه موارد مشکوک به درمانگاه این شهرستان بسیار اندک است، گفت: در یک ماه گذشته بار مراجعه مشکوک به درمانگاه این شهرستان ۱۳۰ نفر بود ، اما هم اکنون تنها به سه تا چهار نفر رسیده است.

دکتر محمدرضا احمدی با تاکید بر این که هنگامی که رنگ کرونا در سطح شهرهای استان مازندران نارنجی و قرمز اعلام می شد وضعیت رنگ بندی شهرستان سیمرغ زرد بوده اما هم اکنون نارنجی اعلام شده است، افزود : باتوجه به اینکه در سامانه وزارت بهداشت بستری و فوتی بیماری کووید ۱۹ برای این شهرستان ثبت نشده ، شاید یکی از دلایل تغییر رنگ بندی کرونا در این شهرستان، جمعیت اندک آن باشد که منجر خارج شدن از رنگ زرد کرونایی شده است.

وی از کارشناسان بهداشت و محیط خواست تا در سطح شهر برای وضعیت این شهرستان پیگیری به عمل آورند.

رئیس شبکه بهداشت سیمرغ گفت : همچنین از تمامی خانه بهداشت در سطح این شهرستان برای وضعیت بستری و موارد مشکوک استعلام به عمل آورده ایم.

دکتر احمدی با ابراز تاسف از این که استقبال از تزریق واکسن کرونا در بین شهروندان سیمرغی بسیار اندک است، بیان کرد: متاسفانه در تعطیلات عید نوروز و مسافرت ها استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا اندک بوده و هم اکنون تزریق دز سوم واکسن کرونا در سطح این شهرستان به حدود ۶۷.۷ درصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان سیمرغ با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین راه های پیگشیری از بیماری کرونا تزریق بموقع این واکسن است، گفت: تزریق بموقع واکسن کرونا تا ۸۵ درصد از ابتلا و ۹۵ درصد از فوت به این بیماری را کاهش می دهد بنابراین از مردم می خواهیم، تا نسبت به این امر اقدام نمایند.

وی بیان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسینسیون کرونا ۱۰۰ درصد از جمعیت هدف این شهرستان دو نوبت علیه کرونا واکسینه شده ند.

دکتر احمدی در پایان دیگر عامل های پیشگیری از این بیماری را رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از تهویه، استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی ها و اجتماعات اعلام کرد و گفت: با کمک هم می توانیم این شهرستان را از وضعیت نارنجی خارج و به وضعیت مطلوب برسانیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران سیمرغ سوادکوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران سیمرغ ویروس کرونا مازندران سیمرغ سوادکوه رعایت پروتکل های بهداشتی سطح این شهرستان رئیس شبکه بهداشت رعایت پروتکل ها تغییر رنگ بندی واکسن کرونا بار مراجعه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • دستگیری ۲ متهم به قتل در آمل
  • متهمان به قتل در آمل دستگیر شدند
  • دستگیری دو متهم به قتل در آمل
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!