Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مسئولان حزب‌الله و جنبش امل امروز یکشنبه در شهر النبطیه در جنوب لبنان نشست مشترکی برگزار کردند و تحولات داخلی و منطقه‌ای، بحران اقتصادی لبنان و آخرین آمادگی‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور را بررسی کردند.

حزب‌الله و جنبش امل در بیانیه خود به بحران برق در لبنان هم اشاره کردند و از دولت این کشور خواستند با اتخاذ موضعی شجاعانه تن به فشارهای امریکا نداده و در انتظار وعده‌های دروغین سفیر امریکا برای تامین برق از مصر و اردن نباشد و به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل بحران برق در لبنان پاسخ مثبت بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حزب‌الله و امل در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات پارلمانی لبنانی در موعد خود، بر عمق همپیمانی میان خود به عنوان ضامن ثبات، حاکمیت ملی و آزادی ملت لبنان در مواجهه با همه تلاش‌های سلطه‌جویانه تاکید کردند.

این دو جنبش همچنین ملت فلسطین را مورد خطاب قرار دادند و ضمن تمجید از عملیات استشهادی اخیر فلسطینیان، تاکید کردند که برگزاری نشست‌هایی با هدف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تا زمانیکه مقاومت گزینه‌ای برای آزادسازی اراضی اشغالی است، امنیت و ثبات را تامین نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: حزب الله جنبش امل حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۲۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، پس از دعوت چین از جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی»، جنبش مقاومت اسلامی حماس موافقت خود را با این دعوت اعلام کرد.

یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به شبکه المیادین اعلام کرد که این جنبش با دعوت چین از همه جناح‌های فلسطینی برای حضور در نشستی تحت عنوان «آشتی ملی» موافقت کرده است.

پس از آنکه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۱۸ آوریل گفت که ایالات متحده باید از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در نوار غزه حمایت کند، مقامات چینی به طور فزاینده‌ای به تجاوزات مداوم اشغالگران به نوار غزه پرداخته‌اند.

وزیر خارجه چین با تکرار درخواست‌های پکن برای «آتش‌بس فوری»، جنگ اسرائیل علیه غزه را «تراژدی برای بشریت و ننگ تمدن» توصیف کرد.

در ماه مارس گذشته، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد بر لزوم توقف حمله به غزه و توقف آسیب‌های وارده به غیرنظامیان تاکید کرد.

وی خواستار «لزوم رفع محاصره تحمیلی غزه و برداشتن موانع ورود اقلام بشردوستانه و اطمینان از ورود آنها به مقدار کافی به غزه» شد.

شی جین پینگ رئیس جمهور چین نیز خواستار برگزاری «کنفرانس بین‌المللی صلح برای حل مناقشه» شد.

دیگر خبرها

  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • تاکید ایران و گرجستان بر اهمیت تحکیم صلح و امنیت منطقه
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»