Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@21:15:17 GMT

درمان عوارض ژل‌ های جوان‌ ساز

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۲۹۰۳

درمان عوارض ژل‌ های جوان‌ ساز

 به‌طوری‌که پس از بوتاکس دومین ماده شایع تزریق شده در صورت، ژل جوان‌ ساز است. برخی از این مواد بعضا اثر پرکننده‌ای یا فیلر هم دارند که باز هم تحت نام کلی ژل شناخته شده‌اند.

ژل‌ها به دو دسته هیالورونیک اسید یا غیر هیالورونیک اسید تقسیم می‌شوند. دسته اول یا هیالورونیک اسیدها به علت امکان برگشت اثرشان با کمک آنزیم هیالورونیداز که آنها را تجزیه می‌کند، محبوبیت بیشتری دارند؛ زیرا در موارد نتیجه نامطلوب راه‌حلی برای از بین بردن آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه با توجه به سودآوری تزریق این گونه مواد و جذابیت آن برای مشتریان، تزریق مواد غیراستاندارد و غیر قانونی از سوی افراد غیرمتخصص به بروز عوارض گاه فاجعه بار و حتی مرگ منجر شده است.

برای جلوگیری از عوارض ابتدا باید بدانیم تزریق فیلرهای سیلیکون، ژل پلی‌اکریل آمید و گلیسیرین ممنوع است. این مواد می‌توانند باعث تشکیل توده‌های عفونی، زخم‌های غیر قابل درمان، از بین رفتن وسیع پوست، عفونت خون، فرستادن لخته به اندام‌های حیاتی بدن و حتی مرگ شوند.

این مواد را بیشتر افراد شیاد و کارنابلد در محیط‌های غیردرمانی نظیر آرایشگاه‌های زنانه تزریق می‌کنند. از طرفی حتی در صورت تزریق مواد استاندارد احتمال بروز عارضه وجود دارد که پیشگیری از قسمتی از آن به تکنیک و تبحر فرد برمی‌گردد.

افراد کار آزموده و متخصص نحوه درمان عوارض را نیز می‌دانند. از جمله عوارض تزریق ژل‌ها و فیلرهای مورد تایید می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد: تزریق بیش از حد و برجستگی غیرطبیعی لب یا خط خنده، کبودی و قرمزی محل تزریق، تورم محل تزریق که گاهی به‌صورت حاد و گاهی به‌صورت تاخیری و مزمن رخ می‌دهد. نفوذ ماده تزریق‌شده به مناطق دیگر، تشکیل توده‌های زیرپوستی که می‌تواند عفونی یا غیرعفونی باشد، واکنش‌های حساسیتی به ماده، ایجاد تغییر رنگ آبی در پوست زیر نور و انسداد عروق. عارضه انسداد عروق بر اثر ماده تزریق شده می‌تواند به کوری منجر شود. تزریق در نواحی پل بینی، خط خنده و لب‌ها بیشترین خطر را دارد و فرد تزریق‌کننده باید اصول خاصی را حین تزریق رعایت کند و به ساختار عروق و محل حرکت‌شان در این نواحی آگاهی داشته باشد. توصیه می‌شود درصورت تمایل به استفاده از چنین محصولات و راه‌حل‌های درمانی، از مواد استانداردی استفاده کنید که پزشک یا افراد دارای مدرک تخصصی تزریق می‌کنند.

دکتر مهتاب ربانی اناری - متخصص گوش و حلق و بینی / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: بوتاکس هیالورونیک اسید هیالورونیک اسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • از روان تا درمان
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • تاثیر این گیاه دارویی بر بیماری دیابت
  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود