Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@13:32:12 GMT

زلنسکی: کشتار شهروندان در بوچا نسل کشی است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۰۴۲

زلنسکی: کشتار شهروندان در بوچا نسل کشی است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، وی با حضور در برنامه  Face the Nation شبکه CBS News در پاسخ به این سوال که آیا روسیه در حال نسل کشی در اوکراین است، پاسخ داد: در واقع این یک نسل کشی و حذف کل ملت و مردم است.

وی افزود ما شهروندان اوکراین هستیم که بیش از 100 ملیت در کنار هم هستند و این نابودی همه ملیت‌ها در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی اوکراین نمی‌خواهد تحت سیاست فدراسیون روسیه قرار گیرد و این بهایی است که ما می‌پردازیم که به قیمت نابودی ما است.

وی خطاب به بینندگان شبکه آمریکایی گفت این در اروپای قرن بیست و یکم رخ می‌دهد و شکنجه تمام ملت است.

کشف اجساد شهروندان کف خیابان‌های بوچا در شمال غرب کی یف و انتشار آن توسط خبرگزاری فرانسه موجی از انزجار در جامعه جهانی نسبت به روس‌ها ایجاد کرده است.

سی ان ان نتوانسته به طور مستقل جزییات کشته شدن غیرنظامیان را تایید کند و منتظر جوابیه وزارت دفاع روسیه است.

هم زمان رهبران غرب به عنوان واکنش، خواستار تحقیقات درباره جنایات جنگی روس‌ها و نیز تحریم‌های بیشتر علیه کرملین شدند. آنتونی بلینکن گفت وزارت امور خارجه آمریکا به مستندسازی جنایات ارتش روسیه علیه غیرنظامیان کمک خواهد کرد.

یانس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز کشتار غیرنظامیان در بوچا را وحشیانه خواند و گفت به شدت از تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی در اوکراین استقبال می‌کند.

5656

کد خبر 1618198

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین اوکراین روسیه ولودیمیر زلنسکی جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد

کمیته تحقیقات روسیه به این نتیجه رسیده است که در آودیوکا شواهدی مبنی بر دفن غیرنظامیان شکنجه شده، کشف شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، کمیته تحقیقات روسیه گزارش داد که اجساد دفن شده غیرنظامیانی که نشانه‌هایی از شکنجه در آنها دیده می‌شود در آودیوکا در دونتسک‌کشف شد. بازرسان کار روی این پرونده را آغاز کرده‌اند.

کمیته تحقیقات روسیه بر روی آخرین خشونت‌های ارتش اوکراین علیه غیرنظامیان مناطق خرسون و زاپوروژیا و همچنین جمهوری خلق دونتسک مطالعه خواهند کرد.

گزارش شده است که دفن غیرنظامیان با آثار شکنجه در آودیوکا کشف شده است. بازرسان روسی تمام شرایط حادثه و افراد دخیل در جنایات را پیدا خواهند کرد. 

گفتنی است، آودیوکا، حومه شمالی دونتسک که توسط ارتش اوکراین به منطقه‌ای بسیار مستحکم تبدیل شده بود، در 17 فوریه توسط ارتش روسیه آزاد شد.

عقب نشینی نیروهای اوکراینی از مواضع خود در شهر آودیوکا

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد