Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:06:27 GMT

۱۲۰ هزار تن گندم مازاد دهلران به مراکز خرید تحویل شود

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۰۵۶

۱۲۰ هزار تن گندم مازاد دهلران به مراکز خرید تحویل شود

به گزارش ایرنا، لطیف صادقی در نشست کمیته برداشت شهرستان اظهار داشت:سطح زیر کشت گندم شهرستان ۶۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار آن دیم است.
وی به کاهش و پراکندگی بارش ها اشاره و افزود:به همین خاطر برداشت گندم در اراضی دیم خوب نیست.
فرماندار ویژه دهلران گفت:پیش بینی می شود از ۴۰ هزار هکتار اراضی آبی گندم ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد تحویل شود و با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی در این شهرستان لذا تمهیدات لازم برای برداشت در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی بر ضرورت تعیین نرخ برداشت وحمل بار هم تاکید وافزود: ۳۵۰دستگاه کمباین همزمان با فصل برداشت در شهرستان حضور پیدا می کنند تا کار برداشت را انجام دهند.

وی همچنین خواستار تامین سوخت برای کمباین داران و عوامل دخیل در برداشت محصولات کشاورزی شهرستان شد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران به پنج هزار هکتار زیر کشت جو در شهرستان هم اشاره و گفت:باید تلاش شود جو مازاد نیز در شهرستان خریداری شود چون برای دامداران مورد نیاز است.
علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز گفت:۶ هزار هکتار از اراضی دهلران زیر کشت کلزا می باشد و پیش بینی می شود از این سطح زیر کشت ۱۰ هزار تن کلزا برداشت شود.
وی خواستار تجهیز مراکز و تست و کالیبره کردن مراکز خرید محصولات کشاورزی در شهرستان شد.
مدیر تعاون روستایی دهلران نیز در این نشست گفت:مشکلی برای خرید کلزا در شهرستان نداریم و سیلوها آمادگی خرید دارند.
سیف اله عباسی افزود:بازکول ها کالیبره شدند و سه مرکز خرید کلزا و پنج مرکز خرید گندم تعاون روستایی در شهرستان آماده خرید کلزا و گندم کشاورزان هستند.
محمد رشیدطاهری معاون مدیر کل امور عشایر استان نیز در این نشست یادآور شد:کمبود علوفه برای دامداران در استان مشهود است و پیش بینی می کنیم ۲۰ هزار تن کاه در شهرستان دهلران مازاد داشته باشیم که باید در استان خریداری شود و در این راه کشاورزان همکاری‌های لازم را انجام دهند. 
۱۰۳ هزار هکتار در دهلران زیر کشت محصولات کشاورزی است.

برچسب‌ها ایلام برداشت محصول دهلران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام برداشت محصول دهلران ایلام برداشت محصول دهلران محصولات کشاورزی هزار هکتار هزار تن زیر کشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • افزایش ۵۳ درصدی خرید گندم در خوزستان ‌
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید گندم کشاورزان سیستان و بلوچستان از مرز ۲۱ هزار تن فراتر رفت
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت