Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@19:19:45 GMT

تخریب نقش برجسته سرآب بهرام ممسنی تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۱۷۳

تخریب نقش برجسته سرآب بهرام ممسنی تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، پس از انتشار خبری مبنی بر تخریب نقش برجسته سرآب بهرام در برخی سایت‌ها و کانال‌های مجازی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ممسنی در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: این اثر ارزشمند که مربوط به دوره ساسانیان است و بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد، متاسفانه در سال های گذشته توسط عده‌ای سوداگر مورد تخریب واقع شد که در همان زمان و از طریق اهالی فرهنگ دوست این روستا جلوی تخریب گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا خورشیدی افزود: خوشبختانه طی سه چهار سال اخیر باتوجه به این که این روستا جزه روستاهای هدف گردشگری قرار گرفته است، همه اهالی ممسنی به ویژه جوانان روستای سرآب بهرام از این نقش برجسته محافظت می‌کنند.

خورشیدی به نبود امکانات و کمبود بودجه برای حفاظت بیشتر از این اثر نیز اشاره ای داشت و گفت: بدون شک این اثر و دیگر آثار تاریخی ارزشمند موجود در شهرستان نیاز به حفاظت و مرمت دارند و اگر بخواهیم این اثر از تخریب در امان بماند، نیاز به حفاظ‌هایی است که از تماس مستقیم گردشگر و افراد بازدید کننده به این اثر ممانعت ایجاد کند تا از آسیب های احتمالی در امان بماند.

وی در رابطه با فعالیت های صورت گرفته برای بازسازی بخش‌هایی از این اثر که چتدسال پیش تخریب شده است نیز گفت: با هماهنگی های صورت گرفته و نامه نگاری های انجام شده قرار شده است تا از طریق پایگاه جهانی حفظ آثار تاریخی مرودشت، نیروهای متخصص در این زمینه در شهرستان حضور پیدا کنند تا مرمت و بازسازی این اثر مهم تاریخی صورت گیرد.

نقش برجسته سرآب بهرام در روستایی به همین نام در نزدیکی شهر نورآباد قرار دارد که یکی از آثار تاریخی مهم باقی‌مانده از دوره ساسانی در این دیار است.

لازم به ذکر است شهرستان ممسنی از جمله شهرستان‌هایی است که آثاری چون کاخ مدفون در خاک لیدوما، آتشکده میل‌اژدها و نقش سرآب‌بهرام و ... را در خود جای داده و همچنان این اماکن فاقد استانداردهای لازم برای حفاظت و مرمت و حضور گردشگر است.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: لیدوما تخت جمشید نقش برجسته سرآب بهرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب

عبدالنبی امینی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: براثر بارندگی‌های اخیر که میزان آن بیش از ۱۴۰ میلیمتر گزارش شده اکثر جاده‌های بین مزارع تخریب و تردد ماشین آلات کشاورزی را غیرممکن کرده است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه برداشت دربخش کلات مورموری آ غاز ش ده است، برای سهولت در امر برداشت محصولات کشاورزی ضمن تخصیص اعتبارات بحران به بخش کشاورزی لازم است در کوتاه‌ترین زمان ممکن کار ترمیم و مرمت جاده‌های بین مزارع به سرعت انجام گیرد تا کشاورزان عزیز بتوانند محصول خود را به موقع برداشت کنند.

وی گفت: برابر بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان جهاد کشاورزی وضعیت مزارع کشاورزی را پس بارندگی ها مطلوب و به کشاورزان گرامی توصیه می‌شود تا رسیدن مزارع به نرم برداشت عجله نکنند.

کد خبر 6096123

دیگر خبرها

  • تکذیب صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان استان اردبیل
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • بازگشایی راه ارتباطی ۲ روستای سیل‌زده شهرستان داورزن
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب