Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:39:26 GMT

۵ بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح ضیافت الهی

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۱۸۴

۵ بقعه متبرکه کردستان میزبان طرح ضیافت الهی

حجت الاسلام و المسلمین محمد کاروند گفت: طرح ضیافت الهی ماه مبارک رمضان در ۵ بقعه متبرکه استان از ۱۴ فروردین تا ١٣ اردیبهشت اجرا می شود که ۱۵ مبلغ مذهبی بومی و اعزامی نیز در اجرای طرح ضیافت الهی در کردستان همکاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: فعالیت‌های عبادی و تبلیغی از جمله اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم دعا، مناجات، فعالیت‌های قرآنی شامل برگزاری جلسات تفسیر، محافل انس با قرآن، ترتیل‌خوانی، جزءخوانی، فعالیت اجتماعی و خیریه توسط مراکز افق، افطاری ساده، برگزاری مراسم شاخص ماه مبارک رمضان از جمله احیای شب‌های قدر، گرامیداشت امام حسن (ع) و حضرت خدیجه (س) از جمله برنامه‌های ضیافت الهی در بقاع متبرکه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می گوید:همه برنامه‌ها اعم از نماز‌های جماعت، مراسم مذهبی و جلسات قرآنی در صحن بقاع متبرکه به ویژهبقاع متبرکه و اماکن مذهبی و فضا‌های روباز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

کاروند گفت: نظافت و ضدعفونی ضریح، شبستان، قفسه‌های قرآن، مفاتیح، رحل و جامهری‌ها، صحن، محوطه بقاع متبرکه مجری طرح همه روزه توسط خدام افتخاری انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان می گوید:در ماه رمضان امسال در قالب اجرای طرح ضیافت الهی، پویش قرار دوازدهم با هدف استفاده از ظرفیت خیرین و بقاع متبرکه، توسط مراکز افق اجرا شده و بسته‌های معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

به گفته او خیمه‌های معرفت در بقاع شاخص استان برپا می شود، این خیمه‌ها شامل غرفه‌های پاسخگویی به سوالات شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره با حضور روحانی متخصص فعال هستند.

حجت الاسلام کاروند فعالیت‌های قرآنی را از برجسته‌ترین برنامه‌های طرح ضیافت الهی دانست و گفت: برنامه جزء خوانی و ختم قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استان در مسجد جامع سنندج و به صورت پخش زنده تلویزیونی با همکاری صدا و سیما و سایر مراکز فرهنگی استان در طرح ضیافت الهی همه روزه برگزار میگردد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان  گفت: همچنین حضور یک مفسر اعزامی از سوی شورای عالی قرآن کشوری در بقاع شاخص استان تصویب شده که در ایام ماه مبارک میهمان استان کردستان میباشند و نیز برنامه ریزی برای برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه استان انجام شده است.

او می گوید: اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی در دستور کار بقاع مجری طرح ضیافت الهی به ویژه در ۵ بقعه شاخص استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف و امور خیریه ماه رمضان بقعه متبرکه کردستان طرح ضیافت الهی بقاع متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • منطقه ۹ اصفهان میزبان برپایی جشن «لبخند خدا» می‌شود
  • ۱۰۶۶ ختم قرآن به نیت شهدای قوچان انجام خواهد شد
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • این برنامه‌ها را حتما بشنوید/ ضیافت کتاب خوان‌ها در رادیو
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)