Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا هاجری در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه رمضان گفت: در روایات اسلامی، سه ماه رجب، شعبان، رمضان، فصل شیدایی و کسب انرژی معنوی، شستشو و تطهیر دل و دیده در سال است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به تنوع آب و هوا و استقبال مردمی، در ایام ماه مبارک رمضان، می‌توان بسیاری از مراسم شب‌های قدر و انس با قرآن را در بوستان‌های محلی و منطقه‌ای برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان فرهنگی، شهرداری مناطق و نواحی و حوزه‌های سپاه و بسیج می‌توانند تمامی فضا‌های شهری را با عطر و بوی معنوی و مناجات‌خوانی زیبنده سومین حرم اهل بیت (ع) را معطر و شامه نواز سازند.

به گفته او، استقبال مردم از ساخت شیراز قدیم در یکی از فضا‌های شهری نشان می‌دهد در این راستا می‌توان وارد اقدام و عمل شد. شورا و شهرداری این ظرفیت و توانایی را دارد که این آرزوی دیرینه مردم شیراز را محقق کند.

هاجری با یادآوری شعار امسال گفت: با توجه به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» و توصیه و تأکید مقام معظم رهبری روی اقتصاد دانش‌بنیان و انتقال نیازمندی‌ها به این‌گونه شرکت‌ها، ضرورت حمایت از آن‌ها با خرید تولیدات علمی و فنآوری‌های مرتبط با مدیریت شهری حتمی است. چهار بوستان شهرداری در چهار نقطه شهر به اینگونه شرکت‌ها اختصاص یابد.

او گفت: در حوزه پسماند، فضای سبز، شهر الکترونیک، ترافیک و حمل و نقل، آتش نشانی و ده‌ها نمونه و عرصه دیگر می‌توان با سفارش دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان، از دانش، فنآوری و دستاورد‌های عملی آ‌نها در مدیریت شهری بهره برد.

هاجری با تأکید بر اینکه هزینه برای توسعه و گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری ماندگار خواهد بود، گفت: ضروری است شورا و شهرداری نیاز‌های خود در عرصه‌های مختلف را جمع‌بندی و به این شرکت‌ها ارائه تا تولید علمی و فنآوری متناسب با نیاز‌ها تهیه، ارائه و به کار گرفته شوند.

او به اتمام مسافرت‌های نوروزی اشاره و گفت: با توجه به سفر دو میلیون نفری به شهر مقدس شیراز، لازم می‌دانم از جلوداری شورا و شهرداری در خدمات‌رسانی همه جانبه به مسافرین نوروزی، تقدیر و تشکر کنم. مردم شیراز بدانند دست شهردارشان که به اتفاق معاون خدمات شهری برای بازدید شبانه به بوستان‌ها می‌رفتند در ساعت سه و نیم نیمه شب، با زمین خوردن در تاریکی، شکسته تا روشنایی برای مسافران تأمین کند.

هاجری گفت: زمانی که بعضی مدعیان گردشگری و زیارت در خواب خوش بودند، تلاش‌های استانداری، نیروی انتظامی، علوم پزشکی، میراث فرهنگی، معاون گردشگری و زیارت استانداری و امثالهم قابل کتمان و سانسور نیست. همه تلاش کردند منتهی در حوزه عمل، شهرداری جلودار بوده و هست، افتخاری است برای کارکنان خَدوم شهرداری شیراز به ویژه حوزه کاری معاون خدمات شهری در تمامی عرصه‌ها، از همه عزیزان شورا، تشکر می‌کنم، اما از نقش ارزنده نظارتی مسعود زارعی، ریاست کمیسیون خدمات شهری بصورت ویژه تشکر و قدردانی می‌کنم، چون از نزدیک شاهد تلاش‌های همه جانبه ایشان بودم.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: علی‌رغم شعار‌های استانی و کشوری دررسای شیراز به عنوان قطب گردشگری و زیارت، در بسترسازی این حوزه از تمامی کلان‌شهر‌ها عقب‌تریم. هیچکدام از اماکن گردشگری و زیارتی شهر، محل مناسبی برای توقفگاه (پارکینگ) ندارند. وقتی شهر، فاقد زیر ساخت اولیه است، با شعار نمی‌توان دهان‌ها را شیرین کرد؛ باید با بودجه‌های ملی، زیرساخت‌ها را تکمیل کرد.

او در خصوص اماکن گردشگری نیز گفت: ضروری است اماکن گردشگری همچون اماکن زیارتی به صورت هیئت امنایی اداره شوند، درآمد‌های اندک در همان حوزه با تصویب هیأت امنا هزینه شود، از عدالت به دور است که شهرداری تبدیل به ام المخارج اماکن گردشگری شود، اما در اداره و نظارت این اماکن، نقش نداشته باشد.

هاجری گفت: مجمع نمایندگان فارس باید وزیر گردشگری و زیارت را احضار کرده، کمک به زیرساخت‌های گردشگری و زیارتی را از ردیف بودجه‌های ملی طلب کنند. حق گرفتنی است و وزیر میراث فرهنگی مکلف است در عمل به وظایف و کمک به زیرساخت‌های گردشگری و زیارت شهر مقدس شیراز، جلودار باشد که متاسفانه نیست.

او همچنین به ظرفیت مدارس اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بی نظیر مدارس شهر در تمامی مناسبت‌ها بعضاً راکد و بی مصرف است. لازم است با ریاست و محوریت استاندار و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی شود تا از تمامی ظرفیت‌های موجود مدارس در شیراز در اوقات غیر تحصیل دانش‌آموزان بهره برده شود، آموزشگاه‌های عمومی، ورزش‌های همگانی و توقفگاه‌های عمومی و محلی خودرو و... ظرفیت‌های خالی مدارس را مورد استفاده قرار دهند. باید انحصار برداشته شود، با اولویت به خانواده دانش‌آموزان از ظرفیت‌های خالی مدارس در طول شبانه روز استفاده شود.

هاجری گفت: شرکت آب و فاضلاب برای بو‌های بد و شامه آزار جنوب شهر، تا قبل از فصل تابستان، اقدامی عاجل انجام دهد و بهتر است این شرکت با شهرداری کنارآمده تا با سرمایه شهرداری، تصفیه‌خانه‌های محلی و منطقه‌ای معروف به (لوکال) راه‌اندازی، پس از تصفیه از آب‌های به دست آمده در گسترش فضای سبز محلات ومناطق و ارتفاعات استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شیراز شرکت آب و فاضلاب گردشگری و زیارت اماکن گردشگری دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی

ایسنا/فارس شهردار منطقه ۳ شیراز گفت: در پی بارش‌های اخیر بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای و زباله از کانال آب‌های سطحی سعدی خارج شد.

سیدمحمد جواد افضلی امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی مجدد کانال‌های روباز و روبسته در شهرک سعدی بلافاصله پس از بارندگی ۵ اردیبهشت در شیراز توسط نیروهای خدمات شهری این شهرداری انجام شد.

وی تصریح کرد: مسیل‌های آب‌های سطحی محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز  به‌ویژه در شهرک سعدی پس از بارندگی‌های روزهای گذشته در شیراز مجددا پاکسازی شدند.

افضلی افزود: در پی بارش‌های سیل آسای ۵ اردیبهشت در شیراز حجم عظیمی از مخلوط رودخانه‌ای، گل و لای و زباله از بالادست شهرک سعدی وارد این کانال‌های روباز و روبسته آب‌های سطحی این شهرک شده بودند که بلافاصله پس از پایان بارندگی، یعنی از مسیر مقابل آتش نشانی جاده خرامه تا کوچه ۱۹ بلوار شهید وفایی مجددا لایروبی و پاکسازی شد که طی این عملیات بیش از ۱۰۰ سرویس کامیون گل و لای، مخلوط رودخانه‌ای و زباله از این کانال‌ها خارج و به بیرون از محدوده منتقل شد.

شهردار منطقه ۳ شیراز با بیان اینکه بیش از ۳۰ نیروی خدمات شهری این شهرداری بلافاصله پس از بارندگی به مدت ۴ روز با استفاده از  ماشین‌آلات سبک و سنگین عملیات پاکسازی را به انجام دادند، تاکید کرد: با اجرای این عملیات، شرایط لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های بعدی، کاملا فراهم شده است.

افضلی اضافه کرد: عملیات پاکسازی کانال‌ها و تمامی مجاری عبور آب در سطح منطقه ۳ شهرداری خصوصا در شهرک سعدی در حالی از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری منطقه ۳ انجام شد که از ماه‌ها قبل عملیات لایروبی تمامی منهول‌ها، کانال‌های روباز و روبسته و مسیل‌های آب‌های سطحی منطقه خصوصا شهرک سعدی بصورت مکرر انجام شده بود.

شهردار منطقه ۳ شیراز با اشاره به اینکه شدت بارندگی روزهای گذشته در مقایسه با سال ۹۸ چند برابر بوده است، افزود: علی‌رغم شدت و مدت زمان بارش‌های سیل‌آسای روزهای گذشته، اجرای پروژه‌های زیرساختی نظیر سیل‌بند سعدی و همچنین تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدوم شهرداری باعث شد تا شهرک سعدی و شهروندان عزیز این شهرک از خطرات ناشی از سیلاب در امان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری تمامی امور مرتبط با سرویس مدارس به شهرداری شیراز
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و عکس جاذبه‌های شیراز در سئول
  • تدارک تمام زیرساخت های گردشگری سرعین
  • امحاء مزارع آلوده به فاضلاب خام در شرق شیراز
  • نورپردازی المان‌های شهری شیراز با رنگ آبی در روز جهانی اتیسم
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی