Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اصغر وثوق شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری استان افزود: درحال حاضر چرخ‌های کلینیک خیریه مهرانه توسط یکهزار  و ۲۹۰  خیر می‌چرخد که فقط ۹۰ نفر از از آنها  حقوق‌بگیر  و مابقی به تعداد یک‌هزار و ۲۰۰ نفر خیرین هستند.

وی با اشاره به اینکه  تا کنون حدود ۱۰ هزار پرونده  بیماران سرطانی در انجمن مهرانه استان  تشکیل شده است، اضافه کرد: همه نیازهایی که بیمار در حوزه سرطان داشته، مردم این استان  با سخاوتمندی  تامین کرده‌اند و بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تلاش می شود که بیمار، غیر از درد و رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول  با بیان اینکه زنجان، تنها استانی است که بیماران سرطانی، مشکلی بابت تامین هزینه بیماری ندارند، گفت: بر این اساس تا کنون حدود ۳۰ هزار مورد کمک در کلینیک خیریه مهرانه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه درآمدهای مهرانه شامل دو بخش کمک‌های مردمی و پرداختی  بیمه ها از سوی سازمان های بیمه گری است، اظهار داشت: کمک‌های مردمی فقط برای حوزه درمان و دارو صرف می شود  که میانگین  در سال گذشته  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فقط  به دارو پرداخت شده است.

وثوق با اشاره اینکه زنجان، تنها استانی است که در تهران میهمان سرا برای بیماران  سرطانی دارد، افزود:  در این میهمان سرا به بیمارانی که از اقصی نقاط کشور به تهران مراجعه می‌کنند، اسکان و تغذیه رایگان داده می‌شود.

 مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان  ادامه داد: در کلینیک مهرانه  علاوه بر رادیوتراپی، شیمی‌درمانی و آزمایشگاه  در ۲ ماه اخیر دستگاه دیگری به نام  pet-scan  به  بخش پزشکی هسته‌ای آورده شده و زنجان، هفتمین استان کشور است که از این نوع  بهره‌مند می‌شود.

 به گفته وی  دستگاه  pet-scan دستگاه فوق پیشرفته تشخیصی است که تصاویر کوچکترین نقاط سرطانی بیمار تشخیص داده می شود به این دلیل اهمیت دارد که  یکبار تصویربرداری با آن در آمریکا ۱۳۵ میلیون، در در بخش‌های دولتی ۶ و در بخش‌های غیردولتی ۱۴ میلیون تومان هزینه دارد اما در مهرانه زنجان، رایگان است.

وثوق  افزود: برای خریداری  این دستگاه مشکلاتی وجود داشت که با مساعدت دولت ارز تخصیص داده شد و به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان خریداری شده که ۶ میلیارد تومان آن  از طریق تسهیلات بانکی  دریافت شده است.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجمن مهرانه  اضافه کرد:  هنر مهرانه این نیست که بیمار، تولید  شود، مردم  کمک کنند و دارو خریداری شود، که  در چهار سال  اخیر در حوزه پیشگیری از سرطان  کار شده و آموزش تغذیه‌ای به ۴۰ هزار دانش‌آموز و آموزش پیشگیری نیز به حدود ۳۶ هزار بانوی زنجانی در خصوص سرطان سینه ارائه شده است.

شیوع سرطان در زنجان کند شده است

وثوق  افزود: نتیجه اقدامات پیشگیرانه  مهرانه این بوده که زنجان به عنوان اولین و آخرین استان کشور، شتاب ابتلای سرطان  کند و صفر شده و با غربالگری به سمت منفی شدن می‌رویم.

 مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرانه استان زنجان  ادامه داد: مهرانه زنجان، الگوی کشور و الگوی این مجموعه در شهرهای دیگر کشور ایجاد شده و این انجمن، مورد تایید سازمان جهانی بهداشت است.

وی با اشاره به دومین محل درآمد مهرانه از  بیمه‌ها  خاطر نشان کرد: هیچ هزینه‌ای از بیماران در مهرانه دریافت نمی‌شود و هزینه‌ای از بیمه‌ها بابت دفترچه درمانی بیماران دریافت می‌شود که آن هم فقط توانایی مدیریت کلینیک را دارا بوده و اگر بیمه‌ها مطالبات مهرانه را به‌موقع پرداخت نکنند مجبور هستیم، از هزینه‌های درمانی "کمک مردم و خیرین" برداشت کنیم.

برچسب‌ها سرطان زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرطان زنجان بهداشت و سلامت سرطان زنجان بهداشت و سلامت بیمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند

به گزارش خبرنگارسلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی موسی‌خانی فوق تخصص آنکولوژی کودکان در نشست خبری کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» با بیان اینکه ۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرند، گفت:شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد که در محک به این موضوع توجه خاصی می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید حاضر در محک هیئت علمی‌های با سابقه دانشگاه هستند، گفت: در این بیمارستان پلن‌های درمانی خاصی برای درمان کودکان مبتلا به سرطان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه درصد درمان کودکان مبتلا به سرطان در کشور‌های توسعه یافته بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است، گفت: در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان درمان می‌شوند، ما در محک تلاش می‌کنیم که این فاصله کاهش پیدا کند.
 
دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک نیز در این نشست تصریح کرد: کنگره کودکان ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد، این موضوع در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه  بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

میترا قالیبان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان بیان کرد:هدف اول این کنگره این است که بگوییم که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحوه برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.


این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

روزسرخ جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها  کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودک سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند؛ ضمن اینکه از ابتدا تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است، گفت: حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود:مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌