Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@23:09:40 GMT

نماینده مجلس: یارانه گوشت به ۷ دهک نخست تعلق خواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۴۳۰

نماینده مجلس: یارانه گوشت به ۷ دهک نخست تعلق خواهد گرفت

آفتاب‌‌نیوز :

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اظهار داشت: قرار است برای نهادهای دامی که در قیمت گوشت اثرگذار هستند یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به 7 دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

جعفر قادری درباره با حذف ارز 4200 تومانی به شرط تهیه کارت‌های اعتباری و اقدامات انجام شده برای تهیه و صدور این کارت‌ها برای ارایه یارانه به مشمولان اظهار داشت: در ابتدا باید تاکید داشته باشم که قرار نیست یارانه دارو و نان حذف شود و یا در خرید افراد در داروخانه یا نانوایی تغییری رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته یارانه گندم به واردکنندگان ارایه می‌شد اما قرار بر این شد که این یارانه پس از این به نانوا داده شود. در بحث دارو هم قرار بر این است که یارانه دارو را شرکت‌های بیمه‌ای در مقابل خریدی که افراد انجام می‌دهند به داروخانه بپردازد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست کارت نان داشته باشیم و کارت‌های جداگانه‌ای داده نمی‌شود، ادامه داد: افراد با کارت معمولی حساب بانکی خود خرید را انجام می‌دهند و در این شرایط مشخص است که خرید از چه کسانی انجام می‌شود و با مشخص بودن اطلاعات افراد، امکان قاچاق دارو و آرد و ... وجود نخواهد داشت.

قادری در پاسخ به این سوال که یارانه دارو و نان شامل چه دهک‌هایی می‌شود، اظهار داشت: در بخش اختصاص یارانه نان و دارو تفکیکی بین افراد وجود ندارد و بین فقیر و غنی فرق و تفاوتی ایجاد نشده است. باتوجه به عملکرد نانوایی‌ها و داروخانه‌ها یارانه مورد نظر به آنها پرداخت می‌شود.

وی از پرداخت یارانه گوشت خبر داد و گفت: قرار شده‌ است برای نهادهای دامی که اثرگذار در قیمت گوشت است یارانه جداگانه‌ای پرداخت شود و این یارانه تنها به 7 دهک اول اختصاص داده خواهد شد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس ادامه داد: در واقع یارانه دارو و نان شامل تمام جامعه می‌شود اما یارانه نهادهای دامی فقط شامل دهک‌های اول تا هفتم می‌شود.

قادری تاکید کرد: در این شرایط دیگر نیازی به صدور کارت‌های جدید نیست و افرادی که شامل یارانه نهادهای دامی و در واقع یارانه گوشت می‌شوند، شماره حساب خود را اعلام و ثبت می‌کنند. البته جزییات این مسائل هنوز نهایی نیست و باید نهادهای متولی جزییات را اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اعلام افزایش نرخ یارانه نقدی از سوی دولت گفت: در صورتی که قرار باشد یارانه نهاده‌های دامی (تحت عنوان یارانه گوشت ) به طور مستقیم به مردم ارایه و واریز شود، این به معنای افزایش نرخ یارانه است که یارانه دهک‌های اول تا هفتم را افزایش می ‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کمیسیون تلفیق یارانه گوشت قرمز جعفر قادری نماینده مجلس نهادهای دامی یارانه دارو یارانه گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند

محمد باقری بنابی، نماینده بناب در مجلس با انتقاد از فروش فیلترشکن گفت: «پلتفرم‌های خارجی را در حالی فیلتر کردند که عملاً ۹۰ درصد مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و مشخص است چه کسانی از این فیلتر کردن سود می‌برند».

به گزارش صدای ایران و به نقل از زومیت، این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با فروش فیلترشکن‌ها به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند، گفت: «مردم هم باید بدانند سود فروش فیلترشکن‌ها به جیب چه کسانی می‌رود».

او اعمال محدودیت‌های اینترنت را به جریانی در دولت و مجلس نسبت داد: «در ایران اسلامی برای اینکه زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکردیم، جریانی به دنبال کنترل اینترنت و سرعت آن است. این جریان در حال حاضر در دولت و مجلس حضور دارد و به خاطر اینکه بتوانند مثلاً مردم را دین‌دار نگه دارند، این محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند».

باقری بنابی ادامه داد: «ما به وزیر ارتباطات تذکر داده و تذکر خواهیم داد. خصوصاً در مجلس دوازدهم اولین سؤال ما از وزیر ارتباطات درباره برنامه‌هایش برای سرعت اینترنت کشور خواهد بود. چراکه وضعیت اینترنت در کشور‌هایی مثل عراق، افغانستان و پاکستان به‌مراتب از ما بهتر است».

«یکی از سؤالات محوری ما [از وزیر ارتباطات]دربارهٔ فیلترشکن‌ها خواهد بود که دست چه کسانی است و چه کسانی از فروش آن سود می‌برند که باید برای همه شفاف شود. ما با فیلترینگ به مردم یاد دادیم که علاوه بر فضای مجازی، در جا‌های دیگر هم می‌توانید خلاف کنید. «نماینده بناب تأسیس دفاتر و مراکز پلتفرم‌های خارجی را در داخل کشور ناممکن دانست و تأکید کرد: «با توجه به تحریم‌ها امکان انجام دادن این کار وجود ندارد و هیچ‌وقت این اتفاق نخواهد افتاد و باید تجدیدنظری در سیاست‌ها اعمال شود».

از اوایل پاییز ۱۴۰۱، وقتی اینستاگرام، واتس‌اپ و مجموعه‌ای از پلتفرم‌های دیگر فیلتر شدند، بازار فروش VPN‌ها رونق گرفت. در آن زمان غلامرضا نوری قزلجه، نماینده دیگر مجلس با انتقاد از این وضع گفته بود: «فیلتر شدن پلتفرم‌هایی، چون اینستاگرام جز اینکه بازار را برای فروش فیلترشکن‌ها و VPN‌ها باز کند، کاری نمی‌کند.»

مرداد پارسال هم از مجلس خبر رسید که طرحی برای تحقیق و تفحص بر این بازار در جریان است. در آن زمان جواد نیکبین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، در حرف‌هایی مشابه گفته‌های امروزِ نماینده بناب گفته بود که باید مشخص شود «چه کسی و چه کسانی از فروش این فیلترشکن‌ها سود می‌برند».


دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: با فروش فیلترشکن به مردم یاد دادیم که می‌توانند خلاف کنند
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • استقرار ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس
  • ۵۷ درصد شعب اخذ رای دور دوم انتخابات مشهد در مدارس مستقر است
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • (ویدئو) نماینده مجلس: تلویزیون میدان فرهنگ و هنر را تقریبا واگذار کرده است
  • چگونه در انتخابات الکترونیک رأی بدهیم؟+ فیلم
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!