Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@01:55:56 GMT

لوزالمعده مصنوعی به کمک بیماران دیابتی می‌آید

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۵۵۰

نزدیک به ۹۰۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع ۱ در انگلیس در حال آزمایش برای یک لوزالمعده مصنوعی هستند که به طور بالقوه منجر به تغییر زندگی آن‌ها خواهد شد.

خبرگزاری میزان - خبرگزاری صدا وسیما نوشت: لوزالمعده مصنوعی می‌تواند نیاز به تست‌های انگشتی قندخون را برطرف کند و مانع از حملات هیپوگلیسمی تهدید کننده زندگی شود که در آن سطح قند خون بسیار پایین می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فناوری از یک حسگر زیر پوست استفاده می‌کند که به طور مداوم سطوح قند خون را کنترل می‌کند. در آن یک پمپ نیز به طور خودکار مقدار انسولین مورد نیاز را تنظیم می‌کند.

شارلوت شش ساله اهل لنکشایر یکی از بیش از ۲۰۰ کودکی است که از سیستم "حلقه ترکیبی بسته" استفاده می‌کنند. مادرش، آنج ابوت، گفت که این فناوری تاثیر زیادی بر کل خانواده گذاشته است.

او گفت: «قبل از استفاده از این روش، همه کار‌ها دستی انجام می‌شد. شب‌ها باید هر دو ساعت یک بار آلارم را تنظیم کنیم تا انسولین اصلاح شده و از بالا و پایین شدن قند خون شارلوت جلوگیری کنیم.

حدود ۴۰۰ هزار نفر در بریتانیا دیابت نوع ۱ دارند، وضعیتی که در آن بدن نمی‌تواند انسولین، هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می‌کند، تولید کند.

NHS انگلستان می‌گوید، این اولین آزمایش سراسری این فناوری در جهان است و ۱۰۰ سال پس از تزریق انسولین به اولین بیمار دیابتی انجام می‌شود. البته این سیستم هیبریدی کاملاً خودکار نیست، زیرا مقدار کربوهیدرات‌هایی که در وعده‌های غذایی خورده می‌شوند باید وارد شوند.

مشاور شارلوت، دکتر می‌نگ، متخصص غدد کودکان در بیمارستان عمومی ناحیه اورمسکیرک، بر این باور است که فناوری جدید پتانسیل زیادی دارد.

او گفت: "فکر میکنم این روش کاملاً فوقالعاده است. من ۲۵ سال است که در زمینه دیابت کودکان کار میکنم و این فناوری می‌تواند تغییر دهنده بازی باشد. " "اینکه بتوانیم کیفیت زندگی خود را بهبود دهیم، و به راحتی ببینیم که اکثر خوانش‌های گلوکز خون آن‌ها در محدوده نرمال قرار دارد، بسیار هیجان انگیز است. " برای آنج، نظارت مداوم خودکار به این معنی است که شارلوت می‌تواند به همان دوره طبیعی کودکی برگردد.

او عاشق روز‌های بیرون رفتن با دوستانش و خوابیدن در خانه آن‌ها است، اما به محض اینکه تشخیص داده شد، مجبور شدیم این روز‌ها را متوقف کنیم، زیرا افراد دیگر نمی‌توانند دیابت او را مدیریت کنند. اکنون می‌توانیم به او اجازه دهیم تا زمانی که ما آنجا نیستیم برای این فعالیت‌های اجتماعی بیرون برود.»

یاسمین هاپکینز ۲۷ ساله از لندن نیز یک پانکراس مصنوعی دریافت کرده است. او ۱۵ سال پیش به دیابت نوع ۱ مبتلا شد و برای حفظ سطح قند خون خود مرتبا مراقب بود و او این فناوری جدید را رهایی بخش می‌داند.

او گفت: «الان از خواب بیدار می‌شوم و می‌توانم یک کار معمولی روزانه انجام دهم یا بدون نگرانی به گردش بروم. پیش از این، احساس میکردم در معرض خطر برخی از عوارض طولانی مدت دیابت قرار گرفته ام، در حالی که اکنون چنین چیزی را نمیبینم.» اگر سطح قند خون تحت کنترل نباشد، بیماران دیابتی در معرض آسیب طولانی مدت به قلب، کلیه ها، چشم‌ها و اعصاب خود هستند.

پروفسور پارتا کار، مشاور تخصصی ملی NHS برای دیابت، گفت: داشتن ابزار‌های نظارت و ارائه دارو برای بیماران دیابتی کاملاً علمی تخیلی به نظر میرسید، اما اکنون فناوری و ماشین‌ها بخشی از زندگی روزمره ما هستند. "
او معتقد است که با این تحول، داشتن یک سیستم کاملاً خودکار دور از انتظار نیست، جایی که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ می‌توانند بدون نگرانی در مورد سطح گلوکز یا دارو به زندگی خود ادامه دهند.

کریس اسکیو، مدیر اجرایی Diabetes UK، گفت: "این فناوری پتانسیل تغییر زندگی افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ را دارد و کیفیت زندگی و نتایج بالینی آن‌ها را بهبود می‌بخشد. "

تا به امروز، ۸۷۵ بیمار به پایلوت پیوسته اند که حداکثر ۱۰۰۰ نفر را ثبت نام می‌کند. این نتایج در اختیار موسسه ملی بهداشت و ارتقا مراقبت پزشکی قرار خواهد گرفت که از آن در ارزیابی توزیع گسترده‌تر این فناوری و قرار دادن آن در اختیار بیماران استفاده خواهد کرد.

این امر پس از آن صورت گرفت که NICE توصیه کرد که به همه افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ در انگلیس نوعی نظارت مداوم قند خون از طریق یک حسگر متصل به پوست ارائه شود.

بیشتر بخوانید: خواب زیاد چه دلایلی دارد؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: دیابت لوزالمعده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دیابت لوزالمعده مبتلا به دیابت نوع ۱ سطح قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ابداع جوراب‌هایی الکترونیکی برای رهایی‌بخشی بیماران دیابتی از زخم پا
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود