Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-02@22:46:58 GMT

کشورها برای میزبانی فرمول یک چقدر هزینه می‌کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۳۹۶۲

کشورها برای میزبانی فرمول یک چقدر هزینه می‌کنند؟

کشورهایی که میزبانی مسابقات فرمول یک را برعهده دارند هزینه زیادی برای این میزبانی می‌پردازند.

به گزارش مشرق، فرمول یک صنعتی مولتی میلیارد پوندی است و فصل ۲۰۲۳ بهترین شرایط تاریخ این ورزش خواهد بود. لاس‌وگاس هفته گذشته به تقویم فرمول یک اضافه شد و این شهر سومین پیست آمریکا در مسابقات خواهد بود. میزبانان مسابقات باید هزینه‌های بالایی را به فرمول یک بپردازند تا بتوانند یک دور بازی را میزبانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارشات منتشر شده، پیست‌های پردرآمد در تقویم فرمول یک عربستان سعودی، قطر و آذربایجان هستند که هر کدام ۴۲ میلیون پوند برای میزبانی یک مسابقه پرداخت می‌کنند. قطر از سال ۲۰۲۳ حداقل به مدت یک دهه میزبان فرمول یک خواهد بود و آذربایجان اخیراً قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

حادثه ترسناک برای پسر شوماخر در عربستان +عکس

آینده میزبانی عربستان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و رانندگان نارضایتی خود را از مسابقه هفته گذشته در جده اعلام کردند. این کشور در حال حاضر تا سال ۲۰۲۵ قرارداد دارد اما پس از مذاکراتی که قرار است بین فرمول یک و رانندگان انجام شود، ممکن است این قرارداد تغییر کند.

چین از فصل آینده در تقویم فرمول یک قرار می‌گیرند و ۳۸ میلیون پوند برای آن پرداخت می‌کند اما در سال ۲۰۲۲ کشوری که بیشترین مبلغ را برای میزبانی یک مسابقه پرداخت می کند، بحرین است که مبلغ ۳۴ میلیون پوند می‌پردازد.

در زیر اسامی ۱۰ میزبانی پرهزینه فرمول یک را مشاهده می‌کنید:

بحرین - ۳۴ میلیون پوند

عربستان سعودی - ۴۲ میلیون پوند

استرالیا - ۲۶.۷ میلیون پوند

ایتالیا (امیلیا رومانیا) - ۱۵ میلیون پوند

ایالات متحده (میامی) - نامشخص

اسپانیا - ۱۹ میلیون پوند

موناکو - ۱۱.۵ میلیون پوند

آذربایجان - ۴۲ میلیون پوند

کانادا - ۲۸.۸ میلیون پوند

فرانسه - ۱۶.۸ میلیون پوند

اتریش - ۱۹ میلیون پوند

انگلیس - ۱۹ میلیون پوند

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بحرین عربستان سعودی فرمول یک خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت میلیون پوند فرمول یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان گفت: راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای، وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول رکنی زاده امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم با اشاره به اینکه درگیر موضوعی تحت عنوان دین‌گریزی در نسل جوان هستیم، اظهار کرد: دین‌گریزی در جهان امروز به نوع حکمرانی‌ها ارتباطی ندارد و مسئله جدا شدن از دین در سراسر جهان دیده می‌شود.

وی با تاکید بر نقش آموزش در آینده کشورها و با بیان اینکه به طور کلی دور شدن نسل انسان از آنچه که تحت عنوان تفکر دینی شناخته می‌شود، محصول نظام آموزشی کشورها است، افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه تعصب و پافشاری را بر پناه دادن به انسان بی‌پناه، وفای به عهد، طاعت کردن از نیکی‌ها، معصیت در برابر تکبر و عصیان در مقابل کبر و متکبر، بخشندگی، دوری از تجاوز به حقوق دیگران و فساد کردن در زمین جایز دانسته‌اند.

عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه اصفهان تصریح کرد: فناوری به دانش و پژوهش‌های علمی وابسته است و در عصر حاضر طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته تمام کشورها به نحوی به پژوهش مدرن دست پیدا کردند، فناوری به چیزی بیش از دانش و پژوهش‌ها وابسته است که از جمله این موارد می‌توان به تحقیق، ایده‌ها و اطلاعات اشاره کرد.‌

رکنی زاده ادامه داد: فناوری محصول دانش نیست و از مهارت ژرف برمی‌خیزد که این مهارت نیز مجموعه‌ای از دانش‌ها است و در هر جامعه‌ای مسئله‌ای برای نو آفریدن و نوآوری وجود دارد، توسعه فناوری یک رخداد استثنایی است، اما تغییر نوآوری نیست.

وی گفت: نیازمند سرمایه‌گذاری روی پژوهش هستیم، راه نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است و در صورت سرمایه‌گذاری بر اندیشه انسان خلاق در هر حوزه‌ای وارد عرصه نوآوری خواهیم شد.

کد خبر 749486

دیگر خبرها

  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • محتویات کیف مرتضی مطهری هنگام شهادت؛ از چک برگشتی تا پوند انگلیس +تصویر
  • تهران میزبان مسابقات دارت قهرمانی کارگران کشور
  • دو قانون جدید FIA برای فرمول یک
  • باورنکردنی: الاتحاد امسال 7 بار به الهلال باخت!
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • فرمول مالیات طلا، خودرو و مسکن را در این جدول ببینید
  • بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!
  • دیویدسون: بازار رانندگان فرمول یک در آستانه انفجار است!