Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@19:44:27 GMT

تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی از جنگ اوکراین سود می‌برند

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۴۰۰۸

تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی از جنگ اوکراین سود می‌برند

‍‍‍‍‍‍

با گذشت چهل روز از درگیری‌های روسیه و اوکراین، خبرگزاری فرانسه گزارش داد این جنگ برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

 

حمله نظامی روسیه به اوکراین به روز چهلم رسید. مقامات آمریکایی روز گذشته اعلام کردند پوتین قصد دارد در ۹ می (۱۹ اردیبهشت) در اوکراین اعلام پیروزی کند. این در حالی است خبرگزاری فرانسه در گزارشی عنوان کرد جنگ اوکراین برای تولیدکنندگان تسلیحات آمریکایی سود و مزایای بلندمدتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و غرب تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر روسیه وضع کرده‌اند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز گذشته، از قصد این کشور و هم‌پیمانانش برای اعمال تحریم بیشتر علیه روسیه خبر داد. در حالی که افزایش قیمت برق‌وگاز سبب شده مردم انگلیس طی تظاهراتی خواستار برکناری نخست‌وزیر این کشور شوند. بوریس جانسون با بیان آن‌که این کشور همچنان به کمک نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد، از افزایش تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

دولت جو بایدن در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا با هدف کاهش قیمت سوخت است. با این حال عرضه‌ها نیز نتوانسته‌اند قیمت نفت را کاهش دهند.

:

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن درخواست به پایان جنگ در اوکراین، خروج روسیه از این کشور را کمترین اقدام ممکن دانست. رئیس‌جمهور اوکراین پیش‌تر گفته بود که مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه در حال حاضر فقط صحبت است. مذاکره کننده ارشد روسیه اما روز گذشته اعلام کرد که مذاکرات صلح با اوکراین به اندازه کافی برای نشست سران دو کشور پیشرفت نکرده است.

روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشته است آمریکا عمداً در حال بی‌ثبات کردن اوضاع در اروپا است، بحران اوکراین برای آمریکا به عنوان ابزاری برای ضربه زدن به روسیه استفاده شده است.

تحولات چهلمین روز حمله روسیه به اوکراین را می‌توانید در ادامه بخوانید:

 

  دفتر حقوق بشر سازمان ملل تعداد تلفات غیرنظامیان در جنگ اوکراین را 3455 نفر اعلام کرد  

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در گزارشی که اخیراً منتشر شده اعلام کرد: از ابتدای جنگ اوکراین بیش از 1400 غیرنظامی در مناطق مختلف اوکراین کشته و بیش از 2000 نفر نیز مجروح شده اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل بلافاصله بعد از انتشار این آمار اعلام کرد به دلیل عدم دسترسی به تمامی مناطق جنگی دراوکراین انتظار می رود این ارقام بیشتر از تعداد اعلامی باشد.

بیشترین تلفات غیرنظامیان در شرق اوکراین و در مناطق دونتسک و لوهانسک به ثبت رسیده است.

۴۱ ثانیه پیش واکنش بلینکن به کشتار در منطقه بوچا در اوکراین  

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد: ما به شدت جنایات آشکار نیروهای وابسته به کرملین در بوچا و سراسر اوکراین را محکوم می کنیم. ما به دنبال راهی برای پاسخگویی و واکنش به این اعمال از طریق اسناد و مدارک کافی هستیم.

گفتنی است اوکراین نیروهای روس را به کشتار غیرنظامیان و جنایت علیه بشریت در منطقه بوچا در حومه کی یف کرده است. با این حال، مقامات روس این ادعا را به شدت تکذیب کرده اند. 

۸ دقیقه پیش انتقاد یک مقام آمریکایی از روسیه برای درخواست به برگزاری نشست شورای امنیت  

سامانتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در پیامی توئیتری نوشت: روسیه به منظور توجیه کارهای خود در اوکراین و برای نمایش سیاسی و اظهار خشم خود از اوضاع امروز درخواست برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت در سازمان ملل را مطرح کرده است..

پاور در ادامه گفت: من مطمئنم این درخواست بی پاسخ خواهد ماند و کسی به آن اهمیت نخواهد داد.

هنوز سازمان ملل به درخواست روسیه برای برگزاری نشست اضطراری روز دوشنبه پاسخی نداده است.

۱۵ دقیقه پیش هشدار روسیه به مین گذاری اوکراین در دریای سیاه  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: بار دیگر به کشور‌های حاشیه دریای سیاه درباره خطرات مین‌های دریایی کاشته شده توسط نیرو‌های اوکراین هشدار می‌دهیم.

پیش تر ترکیه از کشف دو مین دریایی در نزدیکی آب های سرزمینی خود خبر داده بود. از آنجا که روسیه از توان دریایی بالاتری نسبت به اوکراین برخوردار است، کی یف اقدام به کارگزاری مین های دریایی به منظور مقابله با ناوگان دریایی روسیه کرده است. این کار خطر تردد آبی در دریای سیاه را به مخاطره انداخته است. 

۲۶ دقیقه پیش خروج ۱۲۳ هزار غیرنظامی از ماریوپل  

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تاکنون ۱۲۳ هزار غیرنظامی بدون هیچ گونه کمک اوکراین از شهر ماریوپول تخلیه شده اند.

۵۰ دقیقه پیش روسیه: اوکراین مانع از ورود صلیب سرخ جهانی به شهر ماروپل می شود  

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین بر سر ورود نیروهای صلیب سرخ جهانی به شهر ماریوپل سنگ اندازی می کند. 

مسکو اعلام کرد به درخواست ترکیه امروز (دوشنبه) یک کریدور جدید بشردوستانه در ماریوپل ایجاد خواهد کرد که غیرنظامیان بتوانند از طریق آن شهر را ترک کنند. 

۱ ساعت پیش انگلیس: درگیری ها در ماریوپل به شدت ادامه دارد  

سازمان جاسوسی ارتش انگلیس اعلام کرد درگیری های شدیدی در ماریوپل وجود دارد و ارتش روسیه در تلاش است تا این شهر استراتژیک را تصرف کند.

وزارت دفاع انگلیس هم در بیانیه ای گفت: ماریوپل همچنان در معرض حملات شدید و بی وقفه قرار دارد اما نیروهای اوکراینی همچنان در حال مقاومت هستند و کنترل مناطق مرکزی این شهر را در دست دارند.

۲ ساعت پیش آلمان: اتحادیه اروپا باید ممنوعیت واردات گاز از روسیه را بررسی کند  

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با یکی از شبکه هاس تلویزیونی این کشور اعلام کرد: جنایات روسیه در اوکراین نباید بی پاسخ بماند. باید پاسخی برای این اعمال وجود داشته باشد.

برلین تا به حال در برابر درخواستهای سایر کشورهای اروپایی برای اعمال تحریم بر واردات انرژی روسیه مقاومت کرده و هر بار گفته که اقتصاد این کشور و سایر کشورهای اروپایی بیش از حد وابسته روسیه است. روسیه هم اکنون بیش از 40 درصد از گاز مورد نیاز اتحادیه اروپا را تامین می کند.

۲ ساعت پیش زلنسکی از مقامات روسیه خواست در قبال اقدامات نیروهای نظامی این کشور پاسخگو باشند  

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی خطاب به مقامات ارشد روسیه گفت: من از همه مقامات روسیه می خواهم به خوبی نظاره کنند که دستورات آنها چگونه در اوکراین اجرا می شود. آنها باید برای تمام این قتلها، شکنجه ها و برای تمام این سلاحها پاسخگو باشند.

زلنسکی از مجامع جهانی خواست تا نیروهای نظامی روسیه را که در شهرهای مختلف اوکراین دست به جنایت زده اند بازخواست و محاکمه کنند.

زلنسکی در ادامه افزود: ما باید تمام نیروهای روس را محاکمه کنیم تا جهان متوجه جنایات و وحشی گری های آنها در اوکراین شود. باید عدالت در مورد تمام آنها اجرایی شود.

اوکراین مدعی جنایت جنگی روسیه در حومه اوکراین است. با این حال، مقامات مسکو این ادعا را رد کرده و کی یف را به جنگ رسانه ای علیه روسیه متهم کردند. 

۳ ساعت پیش      

دیمیتری پولانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در پیام رسان تلگرام نوشت: با توجه به تحریک آشکار رادیکال‌های اوکراینی در بوچا، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده است.

۵ ساعت پیش نیروی هوایی اوکراین: ۲ جنگنده روسیه را سرنگون کردیم  

به گزارش الجزیره، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: ۲ جنگنده سوخو ۳۴ و سوخو ۳۵ روسیه، یک بالگرد، یک هواپیمای تجسسی و ۲ موشک کروز را سرنگون کردیم.

۵ ساعت پیش شنیده شدن صدای انفجار در خرسون  

رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند صدای انفجار در «خرسون» در جنوب اوکراین به گوش رسیده است.

۵ ساعت پیش   زاخارووا: افراط‌گرایان اوکراینی را مسئول جنایت علیه غیرنظامیان در بوچا می‌دانیم  

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ما افراط‌گرایان اوکراینی را مسئول جنایتی که علیه غیرنظامیان در «بوچا» روی داده است می‌دانیم.

زاخارووا همچنین گفت: درخواست جلسه شورای امنیت در روز دوشنبه درباره تحریک سربازان و افراط‌گرایان اوکراینی در «بوچا» را داریم.

۵ ساعت پیش      

شرکت ماهواره‌ای ماکسار مدعی شد تصاویر در ۳۱ مارس دهانه ۴۵ فوتی را در «بوچا» نشان می‌دهد که یک گور دسته‌جمعی در آن قرار دارد.

ماکسار (Maxar) یک شرکت فناوری اطلاعات آمریکایی است، که در سال ۱۹۶۹ تأسیس شد.

۶ ساعت پیش    

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری چچن، فیلمی از حمله به کارخانه آزوفستال در ماریوپل منتشر کرد.

طبق این فیلم مبارزان با کمک بالگرد متوجه یک تک تیرانداز دشمن روی پشت بام شدند و تصمیم گرفتند آن را از بین ببرند.

      Video Player is loading. Play Video Play Mute   Current Time 0:00 / Duration 0:00 Loaded: 0%   0:00 Progress: 0% Stream Type LIVE Remaining Time -0:00   Playback Rate   1x Chapters Chapters Descriptions descriptions off, selected Subtitles subtitles settings, opens subtitles settings dialog subtitles off, selected Audio Track   Fullscreen

This is a modal window.

 

Beginning of dialog window. Escape will cancel and close the window.

TextColor White Black Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent BackgroundColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Opaque Semi-Transparent Transparent WindowColor Black White Red Green Blue Yellow Magenta Cyan Transparency Transparent Semi-Transparent Opaque Font Size 50% 75% 100% 125% 150% 175% 200% 300% 400% Text Edge Style None Raised Depressed Uniform Dropshadow Font Family Proportional Sans-Serif Monospace Sans-Serif Proportional Serif Monospace Serif Casual Script Small Caps Reset restore all settings to the default valuesDone Close Modal Dialog

End of dialog window.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ۶ ساعت پیش شنیده شدن صدای انفجار در اودسا  

خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد، صدای انفجار در بندر «اودسا» در جنوب اوکراین شنیده شد.

۶ ساعت پیش انگلیس مدعی شد: ماریوپل در معرض بمباران شدید روسیه است  

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع انگلیس مدعی شد:

نبرد‌های سنگینی در «ماریوپل» در جریان تلاش نیرو‌های روسی برای اشغال کل شهر روی داد. «ماریوپل» در معرض بمباران شدید و بدون ملاحظه روسیه است و نیرو‌های اوکراینی به شدت مقاومت می‌کنند. «ماریوپل» یک هدف اصلی برای تهاجم روسیه است، زیرا یک کریدور زمینی از روسیه به کریمه را ایمن می‌کند. ۶ ساعت پیش    

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین مدعی شد: نیرو‌های روسیه در حال استقرار مجدد در «سومی» هستند و ما انتظار داریم به زودی به آن‌جا حمله کنیم.

۷ ساعت پیش وزارت دفاع روسیه: درباره مین‌های دریایی اوکراین به کشور‌های حاشیه دریای سیاه هشدار می‌دهیم  

به گزارش الجزیره، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

طرف روسی به درخواست ترکیه فردا (دوشنبه) یک کریدور جدید بشردوستانه را در «ماریوپل» افتتاح خواهد کرد. تاکنون بیش از ۱۲۳ هزار غیرنظامی از «ماریوپل» بدون هیچ کمکی از سمت کی‌یف خارج شده اند. کاروان بین المللی صلیب سرخ به دلیل تیراندازی از طرف اوکراینی وارد «ماریوپل» نشد. بار دیگر به کشور‌های حاشیه دریای سیاه در مورد خطرات مین‌های دریایی کار گذاشته شده توسط اوکراینی‌ها هشدار می‌دهیم. ۷ ساعت پیش فعال شدن آژیر خطر در کی‌یف  

خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد آژیر خطر در کی‌یف، پایتخت اوکراین به صدا درآمده است.

۷ ساعت پیش

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۴۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حضور سرزده دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • حضور غیرمنتظره دبیرکل ناتو در کی‌یف با وعده افزایش جریان تسلیحات
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین