Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@23:35:31 GMT

بروز آسیب عصبی طولانی مدت در بهبودیافتگان کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۴۰۳۹

بروز آسیب عصبی طولانی مدت در بهبودیافتگان کرونا

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درد، سوزن سوزن شدن و بی حسی در دست‌ها و پاها ممکن است برای هفته‌ها یا ماه‌ها پس از بهبود از کووید ۱۹ رخ دهد.

محققان بیش از ۱۵۵۰ بیمار را در پردیس پزشکی دانشگاه واشنگتن که در یک دوره ۱۰ ماهه در اوایل پاندمی تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار گرفتند، بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این مطالعه، احتمال بروز درد، بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست‌ها و پاهای افراد (نوروپاتی محیطی) در کسانی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت بود سه برابر بیشتر از کسانی بود که آزمایش آنها منفی بود.

«سیمون هاروتونیان»، یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: «ما دریافتیم که نزدیک به ۳۰ درصد از بیمارانی که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت بود، در زمان تشخیص مشکلات نوروپاتی را نیز گزارش کردند.»

وی در ادامه افزود: «در ۶ تا ۷ درصد از آنها، علائم حداقل به مدت دو هفته و تا سه ماه ادامه داشت که نشان می‌دهد این ویروس ممکن است اثرات طولانی‌تری بر اعصاب محیطی داشته باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «چندین عفونت ویروسی مانند HIV و زونا، با نوروپاتی محیطی مرتبط هستند زیرا ویروس‌ها می‌توانند به اعصاب آسیب برسانند.»

او گفت که ممکن است همین امر برای بیماران مبتلا به نوروپاتی بعد از ابتلاء به کووید ۱۹ صادق باشد. با این حال، صرف نظر از علت، درمان‌های نوروپاتی مشابه هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دعای روز اول رمضان ماه رمضان ویروس کرونا بهبودیافتگان آسیب عصبی دعای روز اول رمضان ماه رمضان قیمت گوشی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند