Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@12:29:07 GMT

وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۴۹۳۱

وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، گفت: جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی باید حفظ شده و ضمانت‌های اجرایی مصوبات آن فعال شود.

عابدین خرّم در نخستین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، اظهار کرد: فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه تولید است و با توجه به اختیارات آن، فرصت خوبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تصدی‌گری نیست، بلکه رفع موانع است، افزود: مسائل و مشکلات واحدها در کمیته‌های تخصصی موشکافانه بررسی شود و در جلسه کارگروه، مصوبات لازم برای حل این مشکلات اخذ شود.

خرّم تأکید کرد: دستگاه‌های مسئول باید به هم‌افزایی برسند تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان معطل امور اداری نشوند و انتظارات و استانداردهای کشورهای هدف را تامین کنند.

حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تصویب حذف بخش مقررات از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و با بیان اینکه این مصوبه به زودی ابلاغ می‌شود، گفت: با رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا و ارجح بر تمام مقررات و مصوبات داخلی وزارتخانه‌ها خواهد بود.

صابر پرنیان افزود: بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها، اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، رفع مسائل و مشکلات واحدهای پراشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ است.

وی گفت: این کارگروه از نظر برگزاری جلسات و کار کارشناسی در سطح کشور نمونه است و امیدواریم در سال جدید به هدف‌گذاری کسب رتبه اول در کشور دست پیدا کنیم.

۴۷ درصد مصوبات کارگروه تسهیل آذربایجان شرقی اجرا شده است

مدیرکل دفتر جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز گزارشی از عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد و گفت: در سال گذشته ۱۵۵ جلسه اصلی و فرعی کارگروه با ۵۷۵ مصوبه برگزار شد که ۴۷ درصد مصوبات آن اجرا شده و ۴۵ درصد در دست اجرا است.

صمد ابراهیم‌پور گفت: از جمله دستاوردهای کارگروه تسهیل در سال گذشته می‌توان به احیای ۷۰ واحد صنعتی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی و ۲۰ واحد خارج از شهرک‌های صنعتی استان، اقاله واحدهای تملیکی بانک‌ها به تعداد ۲۰ واحد، راه‌اندازی ۲۱۰ واحد جدید با اشتغال ۳۵۰۰ نفر و اجرای ۲۲۰ طرح توسعه تولیدی با اشتغال ۳۰۰۰ نفر اشاره کرد.

 در این جلسه پرونده ۱۱ واحد تولیدی مشکل‌دار بررسی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،حجت الاسلام حمیدی در جلسه تبیین برنامه های عملیاتی دادگستری استان کرمان گفت:کمک دستگاه قضائی به تحقق شعار سال مورد تاکید می باشد و در سال گذشته به واحدهای تولیدی کمک های زیادی شد که آثار و برکات فراوانی داشته است.

وی بیان داشت: بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موانع زیادی از جلوی پای بنگاه های اقتصادی برداشته شد و مسئولین استانی بایستی موانع تولیدی را رفع کنند و لازم است از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند حمایت شود.

عالی ترین مقام قضائی استان اظهار داشت: با توجه به تحقق شعار سال امسال بهترین فرصت می باشد تا موانع از جلوی راه تولیدکنندگان برداشته شود و سرمایه گذاران بتوانند اشتغال آفرینی کنند.

این مقام ارشد قضائی گفت: با استفاده از شورای حفظ حقوق بیت المال و ستاد اقتصاد مقاومتی در سال پیش رو مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی می شود و راهکارهایی ارائه می گردد.

وی افزود: روسای دادگستری و دادستان ها در شهرستان ها نقش اصلی را در اجرای برنامه های مورد نظر داشتند و سیستم قضائی استان در سال گذشته با هماهنگی های انجام شده به موفقیت های خوبی دست یافت.

حجت الاسلام حمیدی همچنین با اشاره به سند تحول گفت: نسخه جدید سند تحول و تعالی قوه قضائیه به استان ها ابلاغ شده است و این سند نقشه راه سیستم قضائی می باشد و لازم است تمامی قضات و کارمندان اداری با این سند آشنایی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سند تحول قوه قضائیه نگاه ویژه ای به بحث زندان و زندانیان شده است، مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست و لازم است همیشه مسائل زندان و زندانیان مورد توجه قضات قرار بگیرد.

 

دیگر خبرها

  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تشکیل کارگروه رفع موانع سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ساوجبلاغ
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • رویکرد مجموعه مدیریتی قم حمایت تولیدکنندگان و تسهیل سرمایه گذاری
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس