Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: تولید مبتنی بر دانش ضامن توسعه پایدار در بخش کشاورزی است چراکه با وجود تعدد منابع و تنوع آب و هوایی و اقلیمی با محدودیت‌های متعدد سبب شده تا این بخش مهم اقتصادی به مرور زمان دچار ناپایداری مفرط شود.

شهرام شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» اظهار کرد: کشاورزی یکی از حوزه‌های مهم داخلی در تامین امنیت غذایی، صادرات و ارز آوری محسوب می‌شود و رشد روز افزون جمعیت جهان، ایران و به خصوص آذربایجان شرقی با دارا بودن پتانسیل‌های متعدد طبیعی، تنوع اقلیمی، آب و هوایی و نیروی انسانی متخصص می‌تواند نقش بسیار مهمی دراقتصاد، ایجاد اشتغال، تولید ناخالص ملی، تامین مواد اولیه صنایع مختلف و تامین امنیت غذایی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجایی که بیشترین سهم صادرات در ایران مربوط به صادرات نفتی می‌باشد، می‌توان با برنامه ریزی صحیح و استفاده درست از منابع در زمینه‌ی صادرات محصولات کشاورزی به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرد و موجب ایجاد اشتغال پایدار، ارز آوری و رشد اقتصادی کشور شد.

شفیعی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در ارتقاء دانش و گسترش فن آوری جدید در بخش کشاورزی، با به‌کارگیری دانش در عرصه‌های مختلف کشاورزی می‌توان از ظرفیت بالای تخصصی این سازمان برای تحقق شعار سال استفاده کرد.

وی، تنها راه دست‌یابی به توسعه‌ی پایدار در کشاورزی را تولید مبتنی بر دانش عنوان کرد که راهکار آن برقراری ارتباط موثر بین مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، مراکز انتقال تکنولوژی‌های نوین و مراکز پژوهش‌های کاربردی کشاورزی و منابع طبیعی غیر دولتی با دستگاه‌های اجرایی و مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی به‌عنوان پل ارتباطی با بهره برداران و کشاورزان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دانش بنیان سازمان نظام مهندسی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان