Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@19:12:49 GMT

افزایش کرایه تاکسی پیش از ابلاغ نرخ جدید ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۵۰۱۱

افزایش کرایه تاکسی پیش از ابلاغ نرخ جدید ممنوع است

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، وحید سرلک در این باره گفت: هرساله معضل افزایش قیمت توسط رانندگان تاکسی مطرح است اما از آنجا که براساس بخشنامه‌ها، مشاهده هرگونه افزایش قیمت تا پیش از ابلاغ نرخ های جدید تخلف محسوب می شود، برای پیشگیری، از سه طریق تردد گشت‌های خودرویی، پیام‌های ثبت شده توسط شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ و همچنین اجرای طرح جدید کنترل‌های نامحسوس میدانی، نظارت خود را اعمال کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زمان رسمی ابلاغ افزایش نرخ کرایه تاکسی را ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: مردم بهترین ناظران عملکرد رانندگان هستند و از آنجا که نظارت کامل و صد در صدی عملکرد تمامی راننده‌ها در عمل امکانپذیر نیست انتظار می رود مسافران نسبت به تخلفاتی که ممکن است از سوی برخی رانندگان تاکسی رخ دهد بی‌تفاوت نباشند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۸۸۸ تماس بگیرند.

سرلک به تداوم شرایط کرونایی در شهر و لزوم سوار کردن سه نفر مسافر در هر تاکسی و هفت مسافر در هر ون تاکید کرد و گفت: اگر مسافران در ایام کرونایی مشاهده کردند، راننده تاکسی قصد سوار کردن بیش از ۳ مسافر را دارد، این تخلف را به سازمان اطلاع دهند.

بنا براعلام روابط عمومی سـازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، هوشمندسازی، نظارت و کنترل سیستمی بر عملکرد تاکسیرانان، پرداخت الکترونیکی کرایه‌ها و همچنین بازنگری مجدد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از جمله مواردی است که به گفته سرلک در سال جاری در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار دارد. وی اضفه کرد: با توجه به احداث بزرگراه‌ها و خیابان‌های جدید در شهر تهران و به تبع آن افزایش حجم مسافر و تاکسی نسبت به گذشته ، برای نیل به افزایش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان، می بایست تغییراتی در این زمینه در شهر تهران مد نظر قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان دعای روز دوم رمضان تاکسیرانی کرایه تاکسی نرخ کرایه ماه رمضان دعای روز دوم رمضان قیمت گوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد

مدت‌هاست که مشخص شده است قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های کشاورزی می‌تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش دهد.

به گزارش مدیسن نت، تحقیقات تازه ژنتیکی اکنون افرادی را که ممکن است آسیب پذیرترین وضعیت در این خصوص داشته باشند نشان می‌دهد.

تیمی در دانشگاه کالیفرنیا، اطلاعات ژنتیکی ۸۰۰ بیمار پارکینسونی را که در مرکز کشاورزی آن ایالت، زندگی و کار می‌کنند، بررسی کردند.

محققان خاطرنشان کردند که بسیاری از این افراد حداقل یک دهه قبل از ابتلا به این بیماری در معرض ۱۰ آفت کش مورد استفاده در محصولات پنبه قرار داشتند و برخی از بیماران تا سال ۱۹۷۴ در معرض این بیماری بودند.

آن‌ها انواع ژن‌های مرتبط با لیزوزوم‌ها، بخش‌هایی از سلول‌ها که ضایعات سلولی را تجزیه می‌کنند، تقویت کردند.

دکتر «برنت فوگل»، استاد نورولوژی و ژنتیک انسانی، توضیح داد که اختلال در عملکرد لیزوزومی مدت‌هاست با ظهور پارکینسون مرتبط است.

این مطالعه نشان داد که انواع مرتبط با فرآیندهای لیزوزومی در بیمارانی که مدت طولانی در معرض آفت کش‌ها قرار داشتند بیشتر بود.

به نظر می‌رسد که این گونه‌های ژنی با عملکرد مناسب پروتئین تداخل داشته باشند. به گفته محققان، این نشان می‌دهد که دفع نابهنجار ضایعات در سلول می‌تواند یکی از دلایل زمینه‌ای پارکینسون باشد که در کنار قرار گرفتن طولانی در معرض آفت کش‌ها رخ می‌دهد.

همانطور که ترکیبات سمی- از جمله پروتئینی به نام آلفا سینوکلئین، که مدت‌ها با پارکینسون مرتبط است- در سلول‌های مغز ساخته می‌شوند، می‌توانند در آنچه که به نام اجسام لویی در بافت‌ها شناخته می‌شوند، نیز تشکیل شوند. محققان خاطرنشان کردند که تجمع جسم لویی یکی از مشخصه‌های پارکینسون در مغز است.

فوگل در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «این مطالعه از این فرضیه حمایت می‌کند که استعداد ژنتیکی ناشی از تغییرات جزئی در ژن‌هایی است که با عملکرد لیزوزومی مرتبط هستند.»

وی افزود: «به صورت روزانه، این گونه‌ها تأثیر زیادی ندارند. اما تحت استرس مناسب، مانند قرار گرفتن در معرض برخی آفت کش‌ها، ممکن است از بین بروند و به مرور زمان منجر به ابتلا به بیماری پارکینسون شوند. به این حالت تعامل ژن-محیط زیست گفته می شود».

فوگل گفت: «داده‌هایی برای بسیاری از اختلالات رایج وجود دارد که نشان می‌دهد تأثیرات محیطی بر توسعه این بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد، اما ما هنوز راه خوبی برای اندازه‌گیری این تأثیر یا تعیین اینکه چه کسی به‌طور خاص در معرض خطر است، نداریم».

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • تاکسی بدون خط
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد