Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@15:31:56 GMT

بهترین رشته های تجربی و علوم انسانی برای اپلای

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۵۰۸۳

شما می‌توانید در رشته تحصیلی خود در مقاطع بالاتر خارج از ایران تحصیل کنید. خبر خوب این است که در عصر امروز، تحصیل در خارج از کشور در هر رشته ای امکان پذیر است. علاوه براین، ممکن است بتوانید در رشته‌هایی خارج از کشور شرکت کنید که هنوز در دانشگاه‌های ایران ارائه نمی شوند. دانشگاه‌های خارجی ممکن است دیدگاه متفاوتی در مورد رشته تحصیلی (یا حتی مسیر زندگی آینده تان!) به شما بدهند همه چیز به خودتان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا دوست دارید در دانشگاه‌های خوب سایر کشورها تحصیل کنید؟ پس چرا به جای اینکه حسرت بخورید، این آرزو را به واقعیت تبدیل نکنید؟! از این که در چه رشته هایی از رشته های تجربی و علوم انسانی می توانید برای اپلای استفاده کنید، شگفت زده خواهید شد. پس با ما در این مقاله همراه باشید تا با محبوب ترین رشته های تحصیلی که محصلان بین المللی دوست دارند در دانشگاه ها و کالج های خارج از کشور تحصیل کنند، آشنا شوید.

اپلای چیست؟

در مقاله اپلای چیست می خوانیم:وقتی تصمیم می گیرید که مهاجرت تحصیلی کنید، اولین قدم این است که از یک دانشگاه در کشور مقصد پذیرش داشته باشید تا اداره مهاجرت آن کشور اجازه ی ورود شما را بدهد، برای گرفتن این پذیرش باید به دانشگاه درخواست بدهید که پرونده ی شما را بررسی کنند تا در صورت مناسب بودن شما بتوانید در آن جا تحصیل کنید، این درخواست اپلای کردن است. ولی منظور از اپلای کردن فقط به ارسال درخواست به دانشگاه نیست، ما به تمام فرآیند:

ـ پیدا کردن دانشگاه

ـ پیدا کردن اساتید

ـ مکاتبه با اساتید

ـ آماده کردن مدارک

ـ و...

اپلای کردن می گوییم. این فرآیند برای هر دانشگاه و مقطع و رشته ای متفاوت است.

همان طور که پیش تر بیان شد، اپلای برای دانشگاه ها و کشورها و حتی مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. پس ابتدا باید بر اساس رزومه و علایق، هدف خود از اپلای را مشخص کنید. اولین موضوعی که باید مشخص کنید، کشور و یا کشورهایی است که دوست دارید به ترتیب اولویت در آن جا ادامه تحصیل دهید. هر کدام از کشورهایی که انتخاب می کنید ممکن است برای مدتی، خانه جدید شما شود، پس براساس آن چه که در فیلم ها می بینید و شنیده های تعداد محدودی از آشنایان اکتفا نکنید و کامل تحقیق کنید. به طور کلی ارزیابی و رسیدگی به درخواست های متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های خارجی و یا به اصطلاح اپلای دانشگاه رایگان نبوده و مشمول پرداخت هزینه ای به نام ادمیشن فی می شود که بین 100 تا 200 دلار متغیر است. اپلای یک فرآیند زمان بر است که فرد متقاضی باید از روند کاری آن اطلاع کافی داشته باشد. بهتر است دانشجو برای کشوری درخواست پذیرش تحصیلی بدهد که روابط آن با کشور محل زندگی مناسب باشد. این امر به تسهیل فرآیند پذیرش کمک می کند.

بهترین رشته ها برای اپلای

در سایت اسکورایز درباره بهترین رشته‌ها برای اپلای می خوانیم:

علوم انسانی

رشته های علوم انسانی مناسب برای اپلای در اروپا محدود هستند. در این میان رشته های مرتبط با مدیریت بهترین انتخاب ها هستند. برخی از بهترین رشته ها برای اپلای در شاخه علوم انسانی عبارتند از:

ـ مدیریت

ـ بازاریابی

ـ هتلداری

ـ تاریخ و جغرافیا

ـ روان شناسی

رشته های پزشکی

پزشکی و زیرشاخه های آن از جمله هترین رشته ها برای اپلای اروپا هستند. حال آن که مدت زمان بیشتری را باید صرف تحصیل و اخذ اپلای کنید. هزینه اپلای در این رشته ها نیز نسبتا بالا است و شرایط بورسیه برای مقاطع کارشناسی دشوارتر است. رشته های پزشکی در شاخه های زیر شانس بیشتری برای اپلای دارند:

ـ پزشک عمومی

ـ پرستاری

ـ دندان پزشکی

ـ طب اورژانس

ـ همه گیر شناسی

ـ دکتر پوست

ـ دکتر غدد



یکی از الزامات رشته ها برای اپلای مثلا در رشته های علوم انسانی مخصوصا روانشناسی داشتن رزومه ای قوی است. مسلط بودن به زبان انگلیسی و یا زبان رایج کشور مقصد نیز در اخذ پذیرش تاثیر گذار است. رشته روانشناسی به دلیل بازار کار بسیار خوب یکی از بهترین رشته های علوم انسانی در اروپا محسوب می شود. رشته مدیریت در جایی مانند دانشکده اقتصاد لندن در انگلستان که یکی از معتبرترین کالج های این رشته است بسیار محبوب است. بسیاری از رشته های پرطرفدار در کانادا در زمینه های مرتبط با رشته علوم انسانی هستند.

رشته های مربوط به علوم تجربی همیشه جزو پول سازترین رشته ها در سراسر جهان هستند. رقابت در رشته های مربوط به علوم تجربی بالا است. رشته پزشکی در کانادا و دیگر کشورهای اروپایی آینده شغلی بسیار خوبی دارد. زیرا این رشته به تخصص ها و گرایش های مختلفی تقسیم می شود و این رشته های مورد نیاز بخش های درمانی مورد نیاز کشور هستند.

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت و تحصیل در کشور کانادا اخذ ویزای استارتاپ کانادا است در رابطه این موضوع در اسکورایز می خوانیم:

کانادا یکی از کشورهای توسعه یافته و مهاجرپذیر است که طبق اطلاعات به دست آمده از اداره آمار، در سال 2021 تقریبا 8/5 میلیون نفر از جمعیت کانادا مهاجرانی تشکیل داده است که برای ادامه تحصیل و زندگي، این کشور را انتخاب کرده اند. این کشور همواره متخصصین و تحصیل کرده های سراسر دنیا، در رشته های مختلف، برای بالابردن جمعیت و متخصص در کشور خود مهاجر می پذیرد، مخصوصا در رشته علوم انسانی.

نتیجه گیری

تحصیل و انتخاب رشته در خارج از کشور می تواند از خیلی از جهات برتری داشته باشد. جایگاه علمی فوق العاده و کیفیت دانشگاه ها و مدارس سرشناس در کشورهای اروپایی و... در کنار بازار کار بزرگ و اقتصاد با ثبات، تنها بخشی از دلایل و انگیزه ها برای تحصیل در خارج از کشور است. در هر صورت اگر تصمیمی داشتید و به دنبال بهترین رشته های تحصیلی در کشورهای اروپایی و... بودید، رشته های مدیریت، روانشناسی و... در علوم انسانی و رشته های پرستاری، یزشک عمومی و... در رشته تجربی جزو بهترین رشته های موجود بوده و آینده شغلی جالبی خواهند داشت. می توان ادامه تحصیل و ویزای دانشجویی را به عنوان سریع ترین روش مهاجرت به سایر کشورها در نظر گرفت اما باید در نظر داشت برای ادامه تحصیل باید فاکتورهایی مانند استعداد، علاقه و شرایط کشور مقصد را نیز در نظر بگیریم.

منبع: الف

کلیدواژه: بهترین رشته بهترین رشته ها دانشگاه ها خارج از کشور ادامه تحصیل علوم انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده

محمدرضا نیک نژاد می افزاید: هر جامعه انسانی از دو جنس مکمل هم تشکیل شده و آن حضور زن و مرد در عرصه های گوناگون علمی، آموزشی، اجتماعی، صنعتی و غیره است که می تواند برای رسیدن به اهداف در هر ساختاری که این دو جنس قرار می گیرند کمک کننده باشد. بنابراین کمبود هر یک از این دو می تواند آسیب های جدی به جامعه انسانی وارد کند.

وی ادامه می دهد: در دهه ها و سده های گذشته، حضور نداشتن زنان در عرصه های گوناگون، آسیب هایی به جامعه ایران وارد کرد و حال اگر جریان جامعه به سویی برود که تعداد مردان در زمینه تحصیلات کم شود، آسیب های دیگری به جامعه وارد خواهد شد که ضروری است با روش های مختلف از این روند جلوگیری شود.

این کارشناس حوزه تعلیم و تربیت می گوید: در واقع نه آموزش و پرورش و نه آموزش عالی، هیچ یک در این زمینه مقصر نیستند چراکه نگاه جامعه از جمله مردان جوان، به ادامه تحصیل تغییر کرده است و علاقه به تحصیل در آنان دچار افت شدیدی شده به این دلیل که ناامیدی بسیار گسترده ای بین مردان جوان ایجاد شده است.

جایگاه تحصیل در اشتغالزایی جوانان

نیک نژاد اذعان می دارد: متأسفانه جوانان به این باور رسیده اند که ادامه تحصیل پیامدهای شغلی مستحکمی ندارد و درس خواندن نمی تواند زندگی هرچند متوسطی را برایشان تأمین کند. بنابراین تحصیلات، چندان جایگاه و پایگاهی بین مردان جامعه ندارد و اشتغال زایی که قرار است در پی گرفتن مدرک به وجود آید رنگ باخته است. به همین سبب خیلی از افراد انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندارند.

محمد رضا نیک نژاد، کارشناس آموزشی

این کارشناس آموزشی می گوید: این نسل ناامید است و بنا به تحلیل خود، دانشگاه را راهی برای رسیدن به یک زندگی متوسط نمی داند بنابراین جامعه ما نیازمند اصلاح است آن چنان که باید با افزایش ظرفیت های شغلی که تحصیلات در آن اثرگذار باشد، جوانان را به ادامه تحصیل ترغیب کرد.

وی درباره بازماندگان از تحصیل اذعان می دارد: متأسفانه معضل بی توجهی به تحصیل تنها درباره کنکور نیست بلکه بسیاری از پسران جوان جامعه ما حتی تحصیل در دوره دبیرستان را برای زندگی آینده مفید نمی دانند و این مهم یکی از مشکلات آموزش و پرورش است که بازماندگان از تحصیل را به وجود آورده است.

آموزش مهارت های اخلاقی و انسانی

نیک نژاد تصریح می کند: تحصیل در دانشگاه جدا از ایجاد شغل و امرار معاش، سبب ایجاد فرهیختگی در لایه های مختلف جامعه می شود. بنابراین هر انسانی در مسیر درس خواندن می تواند مهارت های اخلاقی، انسانی، اجتماعی و فردی خود را افزایش دهد و به سطحی برسد که بتواند بهتر با جامعه ارتباط برقرار کند.

متأسفانه معضل بی توجهی به تحصیل تنها درباره کنکور نیست بلکه بسیاری از پسران جوان جامعه ما حتی تحصیل در دوره دبیرستان را برای زندگی آینده مفید نمی داننداین کارشناس حوزه تعلیم و تربیت ادامه می دهد: در حال حاضر آموزش رسمی در سراسر دنیا گرفتار چنین معضلی شده است اما در ایران بیشتر از میانگین جهانی است به این سبب که هم چنان درون مایه های آموزشی در کشور ما، مهارت های فردی و اجتماعی برای دانش آموز و دانشجو را در پی ندارد.

نیک نژاد بیان می کند: در حال حاضر در جوامع مختلف، تحصیلات برای بخش بزرگی از جوانان نمی تواند داشته های مهم را برای یک زندگی معمولی به وجود آورد به سبب این که بسیاری از آموزش های دانشگاهی، ارتباط چندانی با زندگی کنونی و آینده بچه ها ندارد.

این کارشناس آموزشی می گوید: در کشور ما مهم ترین بخشی که باید در این زمینه به آن پرداخته شود سوق دادن آموزش عمومی که همان ۱۲سال است و نیز آموزش عالی، به جایگاهی است که بتواند برای زندگی کنونی و آینده افراد جامعه کاربردی تر باشد و در واقع دانشجو به این امید برسد که تحصیلات، افزون بر ایجاد شرایط استخدامی و اشتغال زایی، می تواند گره گشای خود، خانواده و جامعه اش باشد.

نیک نژاد تأکید می کند: در این راستا دولت، مردم، نهادهای مدنی و رسانه ای باید دست در دست یکدیگر، فضایی فراهم کنند تا جوانان به سطحی از امید برسند که در مسیر درس خواندن باقی بمانند و یقین داشته باشند که تحصیل می تواند در آینده برایشان علاوه بر پیامد اقتصادی، پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و غیره داشته باشد.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • دیدگاه اساتید دانشگاه تهران درباره تحول در علوم انسانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • در کشورهای پیشرفته نخبه ترین افراد وارد رشته علوم انسانی می‌شوند
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد