Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز روند بستری‌شدگان کرونایی در استان فار س با شیب کند رو به افزایش است در حالی که شمار جان‌باختگان کاهشی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، براساس آخرین رنگ‌بندی از وضعیت استان‌ها که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده استان فارس تنها یک شهرستان با وضعیت قرمز دارد و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد یا کم خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز موید همین مطلب است که روند ابتلا، بستری و فوتی کاهشی بوده است.

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و 104 هزار و 603 تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 621 هزار و 171 بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون یک میلیون و 732 هزار و 504 تست تشخیصی مولکولی بوده که 514 هزار و 325 مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون 372 هزار و 99 مورد تست سریع انجام شده و 106 هزار و 846 بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری 71 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته هم اکنون 317 بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 53 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

در 24 ساعت گذشته دو مورد جدید فوتی کووید19 در فارس ثبت شده و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید19 از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و 993 نفر رسید.

مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان‌های استان قزوین 35 درصد کاهش یافتنرخ بستری‌های کرونایی در قزوین 42 درصد افزایش یافت آخرین آمار شیوع کرونا در کاشان اعلام شد
در حال حاضر مجموع تعداد دز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دز، به هفت میلیون و 994 هزار و 111 دز رسیده که از این تعداد سه میلیون و 399 هزار و 610 دز نوبت اول، سه میلیون و 93 هزار و 707 دز نوبت دوم و یک میلیون و 500 هزار و 794 دز نوبت سوم واکسن بوده است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیمار مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند

بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

به گزارش تسنیم، وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر