Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز «فریده سپاه منصور» بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بخش‌هایی از گفتگوی تاریخ شفاهی این هنرمند را منتشر کرده است که در زیر می‌خوانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فریده سپاه منصور درباره علاقه خود به سینما و تئاتر گفت: در دبستان تئاتر بازی می‌کردم و در دبیرستان دکلمه می‌کردم پدرم دیوان اشعار شعرای مختلف را برایم می‌خرید اما زمانیکه به بازیگری علاقمند شدم می دانستم خانواده مخالفت می‌کنند اما از همان کودکی عشق به هنر و بازیگری داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضورش در فیلم «رد پای شن» ساخته محمدرضا هنرمند افزود: در ابتدا همه از بازی‌ام تعریف می‌کردند و یادم می‌آید در سکانسی که پسر من را می‌خواستند بگیرند آقای هنرمند به من گفت خانم سپاه منصور لنز من را شکستی و من به اطرافم نگاه کردم و دیدم پاهایم به چیزی برخورد نکرده و گفتم آقای هنرمند من چیزی را نشکستم و او در پاسخ به من گفت انرژی‌ات خیلی زیاد است و من متوجه منظور او نمی شدم درحالیکه ما در کارگاه نمایش از انرژی حداقل استفاده می‌کردیم اما همان مقدار هم برای سینما زیاد بود.

سپاه منصور خاطرنشان کرد: یادم می‌آید در زمان فیلمبرداری «رد پای شن» زنده یاد نعمت حقیقی گفت بیاید به صورت خطی بگیریم و ما دوربین را تنظیم کنیم و آقای هنرمند به من گفت در نقشت حس نداشته باش ، ما پلان‌ها را خطی می‌گیریم و شما خودت را خسته نکن زیرا فقط می‌خواهیم جای میزانسن‌ها را مشخص کنیم. کار انجام شد و من منتظر بودم تا سکانس اصلی را بگیرند اما دیدم دوربین را برداشتند و رفتند و از آنها سوال کردم چرا نمی‌گیرید ؟ به من گفتند سکانس هایی که الان گرفتیم همه اصلی بود.

وی ادامه داد: زمان نمایش فیلم در جشنواره قبل از اینکه فیلم را ببینم بسیار ناراحت بودم زیرا آن سکانس را حسی بازی نکرده بودم  و وقتی دیدم تصورم این بود که غلوآمیز کار کرده بودم و تا شب سرم درد می کرد.بعد از ردپایی بر شن، سه کار سینمایی بازی کردم اما سال 68 که سریال عقیق را کار می‌کردم تازه متوجه شدم که بازی کردن در سینما یعنی چه؛ درواقع دو سال طول کشید تا متوجه شوم.

سپاه منصور با اشاره به بازی‌اش در «خانه ای در تاریکی» بیان داشت: داستان مربوط به دهه 1303 بود و نقش یک زن رخت شور را بازی می‌کردم که همسرش دزد بود و زمانیکه رضاشاه می‌خواهد به قدرت برسد، رئیس شهربانی می‌شود. درباره این نقش تحلیلی داشتم که به آقای سعید سلطانی کارگردان سریال گفتم و او گفت هرطور که می‌خواهم آن را انجام بدهم . در مدت زمان دو ماه و نیم که سر لوکیشن بودیم اصلا اذیت نشدم و یکی از کارهای خوب من است زیرا برای آن کار کتاب‌های تاریخی زیادی خواندم.

وی درباره همکاری خود با داریوش مهرجویی در «مهمان مامان» نیز گفت: یادم می‌آید آقای مهرجویی می‌آمد سکانس‌ها را برای ما می‌خواند و می‌گفت بروید ببینم چه کار می‌کنید و من با خودم گفتم چقدر خوب است که چنین کارگردانی هم پیدا می‌شود که از خلاقیت‌های خود بازیگر درباره نقش استفاده می‌کند.

سپاه منصور خاطرنشان کرد: داریوش مهرجویی به من گفت نقشم را در «آسمان محبوب» به خوبی بازی کردم و من در پاسخ به او گفتم هنر نکردم هر بازیگری که با شما کار می‌کند کارش بهترین است. یکی از مشخصه‌های کارهای آقای مهرجویی این است که برداشت‌ها در فیلم‌های او کم است زیرا حس زندگی  در نقش را می‌خواهد.

وی ادامه داد: زمانیکه نقش مش مریم در «مهمان مامان» را می‌خواندم اشک از چشمانم سرازیر شد زیرا مش مریم سمبل تمام زنان جنگ زده ما بود . در زمان جنگ هشت ساله خودم را مدیون زنان جنوب می دانستم که زیر بمباران زندگی می‌کردند . مش مریم زنی بود که هست و نیستش را از دست داده بود ، او را از ایلام به تهران آورده بودند و ماهی 10 هزار تومان هم به او می‌دهند و دلخوشی های او فقط همان مرغ و خروس‌ها بود . طبیعی بود که با اطرافش ارتباط نداشته باشد و من باید بخشی از آن را تخیل می‌کردم زیرا بخشی از بازیگری خلاقیت و تخیل است یعنی باید تمرکز می‌کردم و فکر می‌کردم که اگر هیچ کسی را نداشته باشم، عکس العمل‌هایم در نقش باید به چه شکلی باشد. حدود یک ماه و نیم بر روی نقش مش‌مریم کار کردم تا بتوانم به بهترین شکل آن را اجرا کنم.

سپاه منصور بیان داشت: مخاطبان زیادی سوال می‌کردند که من از چه کسی برای نقش مش مریم الگو گرفتم و من تصور می‌کنم تحلیلم در مورد این نقش درست بوده است. من معتقدم زمانیکه تحلیل نقش صحیح باشد و هدایت کارگردانی مانند داریوش مهرجویی وجود داشته باشد، غلوهای نقش گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در یک و ماه نیمی که سر فیلم «مهمان مامان» بودم مرغ و خروس‌هایم را می‌پرستیدم درحالیکه پرنده‌ها جز موجوداتی هستند که من حتی دست هم نمی‌زدم و فقط آنها را همیشه فقط نگاه می‌کردم اما باید مش مریمی می‌شدم که بچه‌هایش را در مرغ و خروس ها می‌دید. از آقای شریفی نیا خواهش کرده بودم با مرغ و خروس‌ها تمرین کنم تا وقتی به آنها دست می‌زدم بدم نیاد و چند روز طول کشید ؛ روی سر و دامنم دونه می‌ریختم و بعد از چهار روز آنها به طرف من آمدند  و من دیگر به آنها عادت کردم.

سپاه منصور با بیان اینکه دوست دارد اغلب نقش‌هایش را ایده آل بازی کند بیان داشت: همه نقش‌ها می‌تواند ایده‌آل باشد اما مهم این است که بازیگر آنها را به چه شکلی بازی کند. همیشه فکر می‌کنم هرکاری که انجام می دهم آخرین کارم است و تصور می‌کنم این کار قرار است از من به یادگار بماند و آیندگان با دیدن این فیلم درباره من را قضاوت می‌کنند. اصلا فکر نمی‌کنم در سابقه کاری‌ام چه کارهایی وجود دارد تصورم این است که با آخرین کار قرار است قضاوت شوم.

سپاه منصور با بیان اینکه نسبت به مخاطب مسئولیت دارد، در پایان بیان داشت: تماشاچی که من را در خیابان می‌بیند و ابراز احساساست می‌کند مسئولیت من را سنگین تر می‌کند و من نمی‌توانم در مقابل مخاطبان بی‌تفاوت باشم  به همین دلیل هم برای نقش‌هایم وقت زیادی می‌گذارم.

گفتنی است، موزه سینمای ایران به عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خود را موظف می داند سوابق و تجربیات پیشکسوتان سینمای ایران را جمع آوری کرده تا نسل‌های آینده با نگاه و مسیر زندگی و نحوه خلق وشکل گیری آثار هنرمندان و صاحب نظران هنر سینما آشنا شوند.

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید گفتگویی که موزه سینما در سالروز درگذشت زنده یاد «محمدعلی ورشوچی» منتشر کرد افسوس همکاری با زنده یاد «علی حاتمی» را دارم / یک زمانی مداح بودم لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی تئاتر تلویزیون دوربین سینمای ایران موزه سینما بازیگری سریال تلویزیونی فریده سپاه منصور عناوین مرتبط گفتگویی که موزه سینما در سالروز درگذشت زنده یاد «محمدعلی ورشوچی» منتشر کرد افسوس همکاری با زنده یاد «علی حاتمی» را دارم / یک زمانی مداح بودم بهزاد فراهانی: تعزیه خوان بودم و علی اکبرخوانی کردم / بهترین راه ورود به هنر تحصیلات و دانشگاه است آهنگ «ایران ایران» را سال 56 در شب‌های حکومت نظامی در زیرزمین ضبط کردیم / دستمزدم برای عقاب‌ها 15 هزار تومان بود ناگفته های جذاب و شنیدنی بازیگر «رژیم طلایی» در سالروز تولدش نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ «سیاره آبی» همزمان با روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی تماشایی می شود ۲ بررسی مسائل تنیس در «ایران امروز» ۳ گفتگویی که موزه سینما برای زادروز «فریده سپاه منصور» منتشر کرد ۴ واکنش بهاره افشاری نسبت به بازپخش سریال «او یک فرشته بود» ۵ گزارش فیلم اکران نوروزی «شادروان»/ فیلمی کمدی با فضایی دلنشین ۶ شهره سلطانی: مردم به شادی نیاز دارند و سریال‌های طنز نیاز امروز جامعه هستند / امیدوارم در سال جدید با تمهیدات مدیران هنرمندانی که با رسانه ملی قهر هستند، به این رسانه برگردند ۷ «زالاوا» در چند جشنواره و رویداد اروپایی و آمریکایی ۸ تیغ بران جبار آذین روی آثار نوروزی/ شبکه نمایش خانگی روی عیدی‌های مردم هم حساب باز کرده است/ خداداد فقط مدعی سریال طنز بود/ نجلا و زیرخاکی از روی دست هم ساخته شدند! ۹ دومین جایزه ملی داستان حماسی در ایستگاه پایانی ۱۰ تدارک ویژه «مثل ماه» برای رمضان ۱۴۰۱ ۱۱ پخش سریال او یک فرشته بود از امروز ۱۲ خشایار راد: سریال کمدی «وضعیت زرد» ماه مبارک رمضان به آنتن می‌رسد/ اقتصاد در تصویر حرف اول را می‌زند/ از حقوق بازنشستگی بانک امرار معاش می‌کنم ۱۳ نمایش آئورا به زودی روی صحنه می‌رود+ پوستر ۱۴ میزبانی «ماه خدا» از افراد موفق جامعه مهاجر افغانستان مهمترین اخبار آمار دریافت پزشکان زیرمیزی بگیر افزایش نداشته است/ مردم به داروهای ایرانی اعتماد کنند فرزاد آشوبی: پرسپولیس در هر دو جام مدعی است/ باید از اسکوچیچ حمایت کرد نحوه شناسایی استعدادهای درخشان از سوی بنیاد ملی نخبگان/ به چه کسی نخبه می‌گویند؟ ۵۰۰ هزار میلیارد هزینه یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی! گزارش فیلم اکران نوروزی «شادروان»/ فیلمی کمدی با فضایی دلنشین آخرین اخبار فرهنگ و هنر «سیاره آبی» همزمان با روز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی تماشایی می شود بررسی مسائل تنیس در «ایران امروز» گفتگویی که موزه سینما برای زادروز «فریده سپاه منصور» منتشر کرد واکنش بهاره افشاری نسبت به بازپخش سریال «او یک فرشته بود» گزارش فیلم اکران نوروزی «شادروان»/ فیلمی کمدی با فضایی دلنشین شهره سلطانی: مردم به شادی نیاز دارند و سریال‌های طنز نیاز امروز جامعه هستند / امیدوارم در سال جدید با تمهیدات مدیران هنرمندانی که با رسانه ملی قهر هستند، به این رسانه برگردند «زالاوا» در چند جشنواره و رویداد اروپایی و آمریکایی تیغ بران جبار آذین روی آثار نوروزی/ شبکه نمایش خانگی روی عیدی‌های مردم هم حساب باز کرده است/ خداداد فقط مدعی سریال طنز بود/ نجلا و زیرخاکی از روی دست هم ساخته شدند! دومین جایزه ملی داستان حماسی در ایستگاه پایانی تدارک ویژه «مثل ماه» برای رمضان ۱۴۰۱ پخش سریال او یک فرشته بود از امروز خشایار راد: سریال کمدی «وضعیت زرد» ماه مبارک رمضان به آنتن می‌رسد/ اقتصاد در تصویر حرف اول را می‌زند/ از حقوق بازنشستگی بانک امرار معاش می‌کنم نمایش آئورا به زودی روی صحنه می‌رود+ پوستر میزبانی «ماه خدا» از افراد موفق جامعه مهاجر افغانستان فیلیمو در رمضان ۱۴۰۱ رایگان شد سختی‌های بازیگری از زبان حسین بیرانوند/ کارگردان از ما خواست که فارسی حرف بزنیم اخبار برگزیده سرخ‌ها به دنبال جبران مافات پارلمان پاکستان منحل شد تبعید یک پرسپولیسی به نیمکت این اشتباهات رایج باعث زرد شدن دندان ها می‌شوند از ولاهوویچ تا مسی و رونالدو آخرین خبر از وضعیت فرزاد فرزین سوزش زبان نشان دهنده کدام بیماری است؟ حس و حال امین حیایی بعد از دریافت سیمرغ ساخت فیلم سینمایی «بیرو» از زبان کارگردانش پیشنهاد دانشمند ایرانی برای خنک کردن زمین هفت سین سینمایی شبکه ها در 13 فروردین چند توصیه‌ طب سنتی ایرانی برای ماه رمضان تفاوت رب انار شیرین با ترش چیست؟ شبکه اجتماعی توئیتر رسمی جام جهانی: ایران مانع صدرنشینی انگلیس می‌شود؟ دریافت وام ازدواج آسان‌تر می‌شود آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر تلویزیون دوربین سینمای ایران موزه سینما بازیگری سریال تلویزیونی فریده سپاه منصور فریده سپاه منصور او یک فرشته سینمای ایران مرغ و خروس ها من گفت زنده یاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران

سینما ترس یا اتاق تماشای فیلم‌های ترسناک، مکانی است که با دقت طراحی شده تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز و مرموز را برای بازدیدکنندگان به ارمغان آورد. دیوار‌ها معمولاً با پوستر‌های کلاسیک و مدرن فیلم‌های وحشت آراسته شده‌اند، ایجاد فضایی تاریک و نیمه تار با نورپردازی مهتابی که هر گوشه‌ای از اتاق را به‌آرامی روشن می‌کند. صدا‌های زمینه‌ای مانند وزوز باد، جیرجیر درب‌های قدیمی و گهگاه صدای جیغ زننده، حس تنش و اضطراب را تقویت می‌کند.

به گزارش روزیاتو، صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که راحتی و درعین‌حال، حس حبس‌شدگی را به تماشاگران القا می‌کنند، و این امر باعث می‌شود که تجربه تماشای فیلم بسیار فراگیر و واقع‌گرایانه‌تر به نظر برسد. این اتاق، مکانی است که واقعیت و خیال به شکلی درهم‌تنیده شده‌اند تا یک تجربه بی‌نظیر و به‌یادماندنی را خلق کنند.

سینما ترس: وحشت در دل نمایش

سینما ترس جذابیت خاصی دارد؛ زیرا به تماشاگران امکان می‌دهد که حدود احساسات خود را در محیطی کنترل‌شده بیازمایند. این نوع سینما با ترکیبی از دکوراسیون ترسناک، افکت‌های صوتی و بصری مهیج و داستان‌های پرتنش، فضایی ایجاد می‌کند که تماشاگران را به‌شدت درگیر کرده و حس هیجان و کنجکاوی را در آن‌ها برمی‌انگیزد.

برای بسیاری، لذت‌بردن از فیلم‌های ترسناک در چنین محیطی فرصتی است برای فرار از واقعیت و تجربه حس‌هایی که در زندگی روزمره کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود. علاوه بر این، ماجراجویی در مواجهه با ترس‌ها و دیدن چگونگی برخورد دیگران با موقعیت‌های مشابه می‌تواند بسیار آموزنده و سرگرم‌کننده باشد. این تجربه‌ها نه‌تن‌ها از نظر فردی بلکه به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی نیز جذاب است، زیرا افراد می‌توانند واکنش‌های یکدیگر را در شرایط ترسناک مشاهده کنند و این امر به تعمیق پیوند‌های میان آن‌ها کمک می‌کند.

جو سینما ترس چگونه است؟ چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

تجربه سینما ترس همچنین به ما اجازه می‌دهد تا با ترس‌های نهفته خود مواجه شویم و آن‌ها را در محیطی امن و کنترل‌شده مدیریت کنیم. این فرایند می‌تواند تأثیرات روان‌شناختی مثبتی داشته باشد، چرا که با یادگیری برخورد با ترس‌ها، می‌توانیم در موقعیت‌های استرس‌زای واقعی نیز با اعتمادبه‌نفس بیشتری عمل کنیم. فیلم‌های ترسناک و سینما ترس با ایجاد هیجان در کنار ترس، نوعی رهایی عاطفی را فراهم می‌کنند که می‌تواند بسیار رهاکننده و لذت‌بخش باشد.

علاوه بر این، سینما ترس به‌عنوان یک پدیده فرهنگی عمیق‌تر از یک سرگرمی ساده عمل می‌کند. این نوع سینما به طرف‌داران اجازه می‌دهد تا به‌گونه‌ای خلاقانه با مفاهیم مرگ، بقا و ماوراءالطبیعه کنار آیند. فیلم‌های ترسناک غالباً نماد‌ها و تم‌هایی را شامل می‌شوند که به بینندگان فرصت می‌دهند در مورد موضوعات بنیادین انسانی مانند اخلاق، قدرت، و هویت تفکر کنند.

این عمق فکری، تجربه تماشای فیلم در سینما ترس را به یک ماجراجویی فکری تبدیل می‌کند که فراتر از ترس و هیجان سطحی است؛ بنابراین، سینما ترس به‌عنوان یک محفل اجتماعی که در آن افراد می‌توانند احساسات و افکار خود را به اشتراک بگذارند و درباره آن‌ها بحث کنند، عمل می‌کند، و این خود باعث تقویت ارتباطات انسانی و فهم عمیق‌تری از تجربه انسانی می‌شود.

چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد؟

وقتی صحبت از تجربه سینما ترس می‌شود، مجموعه‌ای از اتفاقات و تجربیات مختلف درهم‌تنیده می‌شوند که با هدف افزایش هیجان و ترس طراحی شده‌اند:

پخش فیلم‌های ترسناک:

فیلم‌هایی با داستان‌های متنوع که شامل عناصر وحشت، معما، و تعلیق هستند، پخش می‌شوند. این فیلم‌ها ممکن است شامل داستان‌هایی درباره ارواح، موجودات فراطبیعی، قاتلین زنجیره‌ای یا سناریو‌های بقاء در شرایط سخت باشند.

تأثیرات صوتی و بصری:

اتاق‌های سینما ترس اغلب با سیستم‌های صدای پیشرفته و تأثیرات بصری همچون نورپردازی مخصوص، دود و حتی افکت‌های خاص مانند تکان دادن صندلی‌ها تجهیز می‌شوند تا تجربه‌ای واقع‌گرایانه‌تر ایجاد کنند.

دکوراسیون تم‌دار:

دیوار‌ها و فضای داخلی سینما معمولاً با تم‌های وحشت‌آور طراحی می‌شوند، مانند اتاق‌های تاریک با تصاویر و مجسمه‌های ترسناک که فضایی مضطرب و مرموز ایجاد می‌کنند.

واکنش‌های تماشاچیان:

بخشی از تجربه سینما ترس، تماشای واکنش‌های دیگران در هنگام تماشای فیلم است. فریادها، پریدن از جا، و حتی خنده در مواقع ترسناک، بخشی از تجربه اشتراکی است که می‌تواند ترس را کاهش دهد و تجربه را لذت‌بخش‌تر کند.

مواجهه با ترس‌ها:

سینما ترس فرصتی برای مواجهه با ترس‌های شخصی فراهم می‌کند. این تجربه به تماشاچیان امکان می‌دهد که ترس‌های خود را در محیطی امن و کنترل‌شده کاوش کنند و رویارویی با آن‌ها می‌تواند به‌عنوان یک نوع درمان شخصی عمل کند.

تجربه‌های اجتماعی:

سینما ترس، به‌عنوان یک فعالیت اجتماعی، افراد را برای تجربه‌ای مشترک دور هم جمع می‌کند. این می‌تواند به تقویت پیوند‌های دوستی کمک کند و فرصتی برای ایجاد خاطرات مشترک فراهم آورد.

چه چیز‌هایی در سینمای ترس در انتظار ماست؟

اگر علاقه‌مند به تجربه یک حس خاص و جذاب هستید که تاکنون از ترس و وحشت نداشتید، به‌جرئت سینما ترس یکی از خاص‌ترین و ویژه‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌تواند پیش و روی شما قرار بگیرد. بنا به دلایل ذیل:

آدرنالین: تماشای فیلم ترسناک، هورمون آدرنالین را در بدن آزاد می‌کند که باعث ایجاد حس هیجان و ترس می‌شود. این حس برای بسیاری از افراد لذت‌بخش است.

ترشح اندورفین:

ترسیدن در حین تماشای فیلم ترسناک، باعث ترشح اندورفین در بدن می‌شود. اندورفین نوعی مسکن طبیعی است که به کاهش درد و اضطراب کمک می‌کند.

مواجهه با ترس:

سینما ترس فرصتی برای افراد فراهم می‌کند تا با ترس‌های خود در محیطی امن روبرو شوند. این امر می‌تواند به آن‌ها در غلبه بر ترس‌هایشان در دنیای واقعی کمک کند.

فرار از واقعیت:

تماشای فیلم ترسناک، راهی برای فرار از مشکلات و استرس‌های دنیای واقعی است.

احساس همبستگی:

تماشای فیلم ترسناک با دیگران، می‌تواند حس همبستگی و تعلق خاطر را در افراد ایجاد کند.

سرگرمی:

سینما ترس می‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد.

تفکربرانگیز:

برخی از فیلم‌های ترسناک، پیام‌های عمیقی در مورد جامعه، انسان و یا فلسفه دارند که می‌تواند باعث تفکر و تأمل در بیننده شود.

تنوع:

ژانر وحشت، تنوع بسیار زیادی دارد و فیلم‌های مختلفی در این ژانر ساخته شده است که می‌توانند سلیقه‌های مختلف را راضی کنند.

رزرو و خرید بلیط سینمای ترس

انتخاب داستان و ژانر مناسب برای تجربه سینما ترس نقش مهمی در تعیین شدت و نوع هیجانی که تماشاگران تجربه می‌کنند، ایفا می‌کند. به طور معمول، انتخاب‌ها شامل ژانر‌هایی مانند وحشت کلاسیک، ماوراءالطبیعه، هیولاها، روان‌شناختی، و بقا می‌شوند.

فیلم‌های وحشت کلاسیک مانند “دراکولا” یا “فرانکنشتاین” تجربه‌ای نوستالژیک و ترسناک را ارائه می‌دهند. ژانر ماوراءالطبیعه، با فیلم‌هایی مانند “کانجورینگ”، باتکیه‌بر عناصر فراطبیعی و روح‌ها، حس ترس عمیق‌تر و مبهم‌تری را به تماشاگران منتقل می‌کند. فیلم‌هایی با تم هیولا مانند “گودزیلا” یا “علی‌رغم” به دلیل مواجهه با موجودات غول‌پیکر و ترسناک، اغلب باعث ترس و هیجان می‌شوند.

ژانر روان‌شناختی، مانند “سایکو” یا “جنون”، بر روی تنش‌های درونی و تأثیر آن‌ها بر رفتار انسان تمرکز می‌کند، ایجاد یک تجربه مضطرب‌کننده و فکربرانگیز که ممکن است به تماشاگران کمک کند تا با ترس‌های درونی خود مواجه شوند. نهایتاً، فیلم‌های بقا مانند “بازمانده” یا “جزیره شاتر” که در آن‌ها شخصیت‌ها برای زنده‌ماندن در شرایط سخت تلاش می‌کنند، می‌توانند حس تنش و هیجان فوق‌العاده‌ای را ایجاد کنند.

انتخاب داستان و ژانر بسته به سلیقه و تحمل ترس تماشاگران، می‌تواند بر این تجربه تأثیر بگذارد و محیطی را ایجاد کند که در آن ترس و هیجان به طور موثری با یکدیگر ترکیب شوند.

دیگر خبرها

  • امیر جدیدی نقش تنیسور مشهور ایرانی را بازی می‌کند
  • تجربه سینما ترس، ترسناک‌ترین در ایران
  • (ویدئو) آهنگ زیبای رضا یزدانی در سریال افعی تهران
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • شعار هواداران تراکتور علیه ایجنت معروف فوتبال ایران!
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا
  • زور سرمایه به هنر نمی‌رسد