Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل دامپزشکی استان مازندران با اشاره به اجرای طرح کنترل و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی ویژه نوروز ۱۴۰۱، از معدوم سازی ۱۸ هزار و ۴۶۵ کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت سفید و گوشت قرمز و آلایش‌های خوراکی مربوطه طی یکماه گذشته خبر داد.

محمد حسن گلپایگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با آغاز طرح ویژه نوروزی از ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰، بازرسان بهداشتی دامپزشکی با انجام بازدیدهای سرزده از مراکز تولید، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی ضمن انجام ۱۱ هزار و ۲۳۰ نوبت بازدید از مراکز تحت پوشش شامل کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری مواد پروتئینی، رستوران‌ها، واحدهای پذیرایی، قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها و مراکز عرضه ماهی، ۵۱ فقره پرونده قضایی را تشکیل و برای ادامه بررسی به مراجع قضایی ارجاع دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: از این تعداد بازدید ۲۵۹ مورد دارای تخلفات بهداشتی بوده که حدود ۱۲ هزار و ۱۴ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی(لاشه انواع دام) و حدود ۱۴۰ هزار و ۵۱۹ کیلوگرم(گوشت مرغ) در طول یکماه گذشته از آغاز تا پایان این طرح به دلایل مختلف از جمله شرایط نامناسب نگهداری، عدم دارا بودن مشخصات و فاقد هویت بودن ضبط و توقیف شد.

گلپایگانی تصریح کرد: ۳۰ مورد از این موارد غیربهداشتی منجر به نمونه برداری و ارسال به آزمایشگاه مرکزی دامپزشکی مازندران شد که پس از انجام آزمایشات لازم و بر اساس نتایج حاصله آزمایشگاهی، محموله‌های توقیف شده تعیین تکلیف خواهند شد.

وی تعداد طیور کشتاری از ابتدای طرح تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان را ۸ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۱۲۵ قطعه معادل ۱۷ هزار و ۵۱ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۸۲۲۷ راس دام سبک و سنگین معادل ۲۲۳۸ تن گوشت قرمز تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی مازندران در کشتارگاه‌های دام و طیور استان استحصال شدند.

گلپایگانی با بیان اینکه هیچگونه کاستی در تامین گوشت و مرغ مصرفی شهروندان و مسافرین مشاهده نشد و حتی در روز طبیعت و سایر روزهای تعطیلات نوروزی نیز این اقلام به وفور در مراکز تحت مجاز موجود بود یادآور شد: این مهم بواسطه تامین مواد پروتئینی مردم در استان و نتیجه تلاش شبانه روزی همکاران در سطح استان و مدیران صنایع مرتبط بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی معدوم سازی فراورده خام دامی بهداشتی دامپزشکی انواع فرآورده خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعد از ظهر امروز در همایش استانی هفته ملی سلامت در مازندران مردمی‌سازی سلامت را گامی در جهت برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند.

رضا صفری شعار هفته سلامت را سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده شهری در ساتان مصداق بارز این شعار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تاثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر است.

صفری با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقاء ببخشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

 

دیگر خبرها

  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران