Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی آمریکا را برای اینکه بهتر بشناسیم کافی است برخی بازیکنان مشهور این تیم را فهرست کنیم؛ کریستین پولیسیک که جزو خریدهای گران‌قیمت سال‌های اخیر چلسی از دورتموند بوده، سرجینیو دست، مدافع راست بارسلونا که با آمدن دنی آلوز موقعیتش در این تیم به خطر افتاده و مک‌کنی که در خط هافبک یوونتوس بازی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ۳‌ستاره با بازیکنان ما خیلی فاصله زیادی ندارند. دست یک مدافع راست خیلی معمولی و کمی خشن است، مک‌کنی در حد بالایی فوتبال بازی نمی‌کند ولی پولیسیک واقعا بازیکن خوبی است و فوتبالی جذاب و تماشاگرپسند ارائه می‌دهد.

او محبوب‌ترین بازیکن ایالات متحده است و پیراهن‌هایش از پیراهن رونالدو و مسی هم بیشتر به فروش رفته. پولیسیک ۲۳‌ساله ۱۰۵‌بازی برای چلسی انجام داده و ۲۳‌گل برای آبی‌های لندن به ثمر رسانده است. او با چلسی قهرمان لیگ‌قهرمانان، سوپرلیگ اروپا و جام باشگاه‌های جهان شده است. او روی هم رفته ۲۳۲‌بازی باشگاهی برای چلسی و دورتموند انجام داده و ۴۲‌گل به ثمر رسانده است. او ۴۸‌بازی هم برای تیم ملی بزرگسالان آمریکا انجام داده و ۲۱‌گل ملی هم در کارنامه دارد. او ۴۴‌بازی هم در رده‌های پایه برای آمریکا انجام داده و ۲۲‌گل به ثمر رسانده است. او در چلسی و تیم ملی آمریکا پیراهن شماره ۱۰‌را بر تن دارد و بدون شک خطرناک‌ترین بازیکن تیم ملی آمریکا به‌حساب می‌آید.

آمریکا جدا از بازیکنانی که ما می‌شناسیم، بازیکنان گمنام‌تری را در تیم‌های بزرگ دارد. زک استیون، دروازه‌بان ۲۷ساله این تیم با ۲۹بازی ملی عضو تیم منچسترسیتی است. در خط دفاعی انتونی رابینسن را در فولام دارد و چند بازیکن گمنام در بواویشتا، تروا، رنجرز، تنریف و بیله‌فلد. آمریکایی‌ها یک‌پدیده هم دارند به نام تایلر آدامز که در لایپزیش بازی می‌کند، یونس مصاح بازیکن والنسیا و جانلوکا بوسیو که ایتالیایی‌الاصل و عضو تیم ونتزیا است. ریکاردو پپی از آگزبورگ، جووانی رینا که ۲‌سال پیش پدیده دورتموند بود و هنوز در همان سطح باقی مانده و پیشرفت بیشتری نکرده و یک بازیکن سرشناس‌تر به نام تیموتی وه‌آ که پسر ژرژ وه‌آی بزرگ و رئیس‌جمهور کنونی کشور لیبریا است در خط حمله این تیم بازی می‌کنند. بقیه بازیکنان از لیگ حرفه‌ای آمریکا به تیم ملی دعوت شده‌اند.

آمریکا در دور انتخابی جام جهانی تنها ۳‌امتیاز کمتر از کانادا و مکزیک که سهمیه‌های اول و دوم کونکاکاف را در جام جهانی اشغال کردند، کسب کرد و اگر در بازی آخر کاستاریکا را می‌برد، هم‌امتیاز با این دوتیم می‌شد و اگر ۳بر صفر کاستاریکا را برده بود، با تفاضل گل بهتر نسبت به کانادا در صدر قرار می‌گرفت. به همین اندازه، فاصله این تیم با کاستاریکای رده چهارمی که با نیوزیلند به پلی‌آف رفته، کم و تنها ۳‌امتیاز بود.

مربیگری این تیم از سال۲۰۱۸ به این‌سو بر عهده گرگ برهالتر، بازیکن سابق تیم ملی آمریکا و مونیخ ۱۸۶۰ است. یک چهره آشنا هم در کادر فنی این تیم دیده می‌شود. الکساندر نوری به‌تازگی به‌عنوان دستیار دوم به کادرفنی تیم ملی آمریکا اضافه شده. نمی‌دانیم آیا او از تیم ملی ما شناختی دارد یا نه چون چندبار از پرسپولیس و تیم ملی پیشنهاد داشت اما معامله‌اش نشد. او در تیم‌هایی مثل وردربرمن، هرتابرلین، اینگول‌استات و تیم یونانی کاوالا سابقه سرمربیگری یا دستیاری دارد.

آمریکا ۱۱بار در جام جهانی حاضر بوده که نخستین آن در سال۱۹۳۰ و همان دوره اول بود و چون تیم‌های کمی در رقابت‌های آن دوره شرکت کرده بودند، آمریکا سوم شد. آمریکایی‌ها در جام جهانی۱۹۵۰همین انگلیس را یک بر صفر بردند. بهترین عملکرد بعدی آمریکا در ادوار جام جهانی به سال۲۰۰۲برمی‌گردد که جام جهانی عجیبی بود و کره‌جنوبی و ترکیه تا مراحل بالا پیش رفتند و خود همین آمریکا هم تا یک‌چهارم بالا رفت و در نهایت هشتم شد. در مجموع در ۳۳بازی در ادوار مختلف جام جانی، ۸برد، ۶تساوی و ۱۹باخت برای این تیم به‌دست آمده، ۳۷گل زده و ۶۲گل خورده. آمریکایی‌ها از سال۱۹۹۴که میزبان جام جهانی بودند، تنها در دوره قبلی یعنی سال۲۰۱۸جواز حضور در جام جهانی را به‌دست نیاوردند و در بقیه دوره‌ها حاضر بودند. آمریکایی‌ها سال۲۰۲۶هم قطعا به جام جهانی راه می‌یابند چون در این دوره با کانادا و مکزیک به‌طور مشترک میزبان خواهند بود.

کد خبر 667487 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم ایران و آمریکا جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران خبر مهم ایران و آمریکا جام جهانی قطر ۲۰۲۲ تیم ملی آمریکا جام جهانی انجام داده آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد

به گزارش «ورزش سه» مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی تردید یکی از متفاوت ترین مربیان خارجی است که در سال های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی های قابل تحسین او، علاقه ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می دهد. 
این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توام با نیش و کنایه را حفظ می کنند.

* حادثه ای که زندگی مورایس را تغییر داد
به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.
او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

* می خواهم مسلمان شوم
اما آنچه که مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات،  یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

* ازدواج با دختر ایرانی
از مدت ها قبل زمزمه هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ تر شد و رسانه ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • پشت پرده مسلمان شدن مورایس سرمربی سپاهان
  • تصمیم بزرگ: مورایس چگونه مسلمان شد
  • مربی محبوب طارمی تا ۲۰۲۸ با پورتو!
  • تیم ملی فوتسال ازبکستان حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ میزبان جام جهانی حریف ایران در نیمه نهایی شد
  • ازبکستان حریف ایران شد/ امید ۴ تیم به جام جهانی فوتسال