Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تمام مقامات سیاسی و امنیتی کشور را نسبت به حق‌آبه رودخانه هیرمند حساس کردیم و پیگیری این مهم را از دایره وزارت امور خارجه فراتر برده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، فداحسین مالکی در دیدار با مردم زاهدان اظهار داشت: مشکلات سیستان‌ و بلوچستان به درستی به مرکز منعکس نمی‌شود و این مسئله تبدیل به رویه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران غیربومی اگر دستشان برسد اعتبارات استان را به استان‌های دیگر انتقال می‌دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه شیوع کرونا در استان در موج‌های قبلی نسبت به عملکرد حوزه بهداشت و درمان در استان اعتراض کردیم و پس از آن تجهیزات به استان گسیل داده شد؛ در همان رویداد برخی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت وقت تقدیر کردند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی استان، گفت: مردم استان برای سفر زمینی به سایر شهرها و استان‌ها دلهره دارند. محور زابل- زاهدان جاده مرگ محسوب می‌شود و نیازمند رسیدگی ویژه است. زمانی که در روز دوم عید در مسیر خاش- سراوان 10 نفر در سوانح جاده‌ای جان باختند، مردم استان عزادار این حوادث شدند.

1751 روستای سیستان و بلوچستان به همت سپاه آبرسانی می‌شودافزایش بی‌سابقه صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان/ 12 هزار تن کالا در 11 روز از بازارچه میلک صادر شدمبادلات اقتصادی در پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز 2.5میلیون تُن گذشت

مالکی تصریح کرد: باید از وزیر راه و شهرسازی سوال کنیم که پس از نزدیک به دو دهه که پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان- سرخس آغاز شده، این پروژه چه مقدار پیشرفت فیزیکی دارد؟

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: محور ترانزیتی جنوب به شمال استان پس از 15 سال حدود 50 درصد پیشرفت دارد؛ بزرگراه زابل- زاهدان پس از 17 سال به کجا رسیده و در این مدت چند نفر در این مسیر به خاطر سوانح جاده‌ای کشته شدند؟

وی گفت: در زمینه بودجه از استاندار سیستان و بلوچستان انتظار داشتیم با نمایندگان استان جلسه داشته باشد. سیستان و بلوچستان تنها استانی بود که دو نماینده در کمیسیون تلفیق داشت، چرا از این ظرفیت استفاده نشد. از سایر استان‌ها درخواست کمک در حوزه بودجه داشتند اما از استان سیستان و بلوچستان هیچ مطالبه‌ای نداشتیم، حتی برخی از مدیران در این زمینه منع شده بودند. با آمدن استاندار جدید انتظار داریم سیستان و بلوچستان سمت توسعه حرکت کند.

مالکی با اشاره به موضوع حق‌آبه رودخانه هیرمند، تصریح کرد: در زمینه اخذ حق‌آبه رودخانه هیرمند از کشور افغانستان کوتاه نمی‌آییم و بر اساس عرف بین‌الملل باید این مهم محقق شود. حضور برخی از مقامات سیاسی و امنیتی کشور در منطقه سیستان در مدت اخیر معنادار و خوشحال کننده است. تمام مقامات سیاسی و امنیتی را نسبت به حق‌آبه رودخانه هیرمند حساس کردیم و پیگیری این مهم را از دایره وزارت امور خارجه فراتر بردیم.

انتهای پیام/392/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان حق آبه رودخانه هیرمند سیستان و بلوچستان مردم زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۵۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، کامبیز نرماشیری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در جلسه تجلیل از استادان و معلمان واحد زاهدان ضمن تبریک روز معلم با اشاره به منزلت و جایگاه معلم در عرصه توسعه و تعالی جامعه، گفت: معلم با داشتن شغل انبیا الهی نقش مهم و اساسی در حوزه تعلیم و تربیت بر عهده دارد و در جامعه انسانى، اساسى‌ترین کار، تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های منابع انسانی و ظرفیت اساتید استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: انسان‌سازی یکی از رسالت‌های بنیادین معلم است که در تعالیم اسلامى هیچ چیز با آن برابرى نمى‌کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدرسه و دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است و استاد و معلم با آموزش و پرورش استعدادها، بستر این موضوع را فراهم می‌آوردند.

نرماشیری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی استادان استان سیستان و بلوچستان باید سمت بالفعل کردن ظرفیت‌های این استان گام برداشت، عنوان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالقوه بسیاری برای اینکه به بالفعل تبدیل شود وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با بهره‌مندی از اساتید متخصص و متعهد در این مهم، موفق عمل کند.

در بخش پایانی این مراسم از استادان منتخب، استاد مشاوران و اساتید فعال بسیجی تقدیر شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در مزار شهدای گمنام واحد زاهدان با این شهدای والامقام تجدیدمیثاق کرد.

در این مراسم خیرمقدم توسط فرزند شهید پودینه از دانش‌آموزان مدارس سمای دخترانه زاهدان انجام و سرود سلام فرمانده جدید توسط گروه سرود مدرسه دخترانه سما زاهدان اجرا شد.

از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر یک روزه معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به واحد زاهدان، دیدار و نشست‌های صمیمی با استادان همیار فرهنگ، دانشجویان کانون‌ها، نشریات، تشکل‌ها و اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و دیدار و گفت‌وگو با معلمان مدارس سما و حضور در مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در مدارس سمای زاهدان و همچنین دیدار با خانواده مرحوم علیرضا سرگلزایی هیئت علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و تسلیت و تقدیر از زحمات آن مرحوم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • سیستان بارانی شد
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • آزمون حفظ قرآن در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • نشست اقتصادی ایران و افغانستان در زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد