Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:54:39 GMT

بر آستان جانان برنامه‌ای شاد و متنوع با حال و هوایی قرآنی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۰۶۰۷۲

بر آستان جانان برنامه‌ای شاد و متنوع با حال و هوایی قرآنی

به گزارش خبرنگار مهر، هرساله به مناسبت ماه مبارک رمضان شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برنامه‌های متنوعی را برای لحظات افطار و سحر با موضوعات مختلف را تدارک می‌بینند.

یکی از شبکه‌های رادیویی که هرساله شنونده و دنبال کننده خاص خودش را دارد رادیو قرآن است.

برنامه سازان رادیو قرآن امسال با توجه به فرمایشات و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه اقدام به تولید برنامه‌ای شاد و متنوع با نام "بر آستان جانان" با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در میدان آئینی امام حسین (علیه السلام) نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید مرتضی جوادی تهیه کننده برنامه بر آستان جانان گفت: برنامه لحظه افطار رادیو قرآن با توجه به نیاز جامعه به ایجاد روحیه نشاط وامید قرآنی و اجتماعی تهیه شده است.

وی اظهار داشت: برنامه بر آستان جانان از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه تا اذان مغرب که حدوداً ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌باشد به صورت زنده از میدان آئینی امام حسین (ع) برای شنوندگان رادیو قرآن پخش می‌شود و با توجه به تدابیر مدیران محترم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مردم عزیز شهر تهران می‌توانند از نزدیک شاهد و ناظر برنامه‌های تدارک دیده شده باشند.

تهیه کننده برنامه بر آستان جانان به تشریح ۲۷۵ دقیقه‌ای این برنامه پرداخت و افزود: برنامه جز خوانی روزانه، قرائت قراّء نوجوان، حضور خانواده‌های قرآنی، اجرای گروه تواشیح و همخوانی، مناجات خوانی، گفت و گو با هنرمندان، بازیگران و خوانندگان از جمله برنامه‌هایی هستند که به صورت زنده اجرا می‌شود.

جوادی به برنامه‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: یکسری از آیتم‌ها به صورت تولیدی در خلال برنامه پخش می‌شود که می‌تواند به زندگی نامه حاج قاسم سلیمانی، برنامه طعم عسل که بیانات استاد عباس سلیمی با محوریت زندگی قرآنی در ماه رمضان می‌باشد، مهمان دل باش برنامه‌ای با محوریت دعوت از امام زمان (عج) در سر سفره افطار می‌باشد، خاطرات رمضانی، بیان ادبی دعای روزانه ماه مبارک و دعای افتتاح از جمله آیتم‌های تولیدی این برنامه است.

وی به جشنواره ۱۰۰ اشاره کرد و اظهار داشت: جشنواره ۱۰۰ برنامه‌ای است که شنوندگان رادیو قرآن به صورت ساده به تلاوت قرآن می‌پردازند و صوت تلاوت خود را برای سامانه‌های برنامه ارسال می‌کنند. به تعدادی از قراّء هدایایی به رسم یادبود اهدا می‌شود.

شایان ذکر است گویندگان برنامه بر آستان جانان سید مرتضی جوادی و استاد غلامرضا احمدی و با تهیه کنندگی سید مرتضی جوادی به همراه فاطمه قاسم آبادی، سمیرا قنبری، مونا توسلی، فاطمه رحمانی و سمیه خراج می‌باشد.

کد خبر 5458771 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری قاسم سلیمانی برآستان جانان غلامرضا احمدی ماه مبارك رمضان رادیو قرآن عباس سلیمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ماه رمضان 1401 ماه رمضان 1401 ماه مبارك رمضان قرآن کریم قرآن انقلاب اسلامی ایران تهران امام خمینی حضرت زهرا سلام الله علیها دعای کمیل خطبه فدکیه شرح خطبه فدکیه اعمال ماه های سال آیت الله مصباح یزدی مسجد برنامه بر آستان جانان رادیو قرآن برنامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود