Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رجبی معمار گفت: اقتصاد هنر در کشور در حد شعار باقی مانده است و باید برای رونق آن تمامی دستگاه ها پای کار بیایند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خانه هنرمندان امکانات بودجه ای و اعتباری ندارد و خواسته جمعی جامعه هنری کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما مشکلات و دغدغه های هنرمندان را در شرایط کرونایی به مسئولین رده بالایی فرهنگ و هنر کشور رساندیم و آنها هم کمک های محدودی را به این جامعه انجام دادند که به هیچ وجه قابل مقایسه با سختی هنرمندان نبوده و نیست.   رجبی معمار افزود: با فروکش کردن کرونا، فضاهای هنری کمی رونق گرفتند و در حال حاضر تمامی سالن های تئاتر و سینما در سراسر کشور فعال هستند.   این مسئول تصریح کرد: بخش عمده ای از هنرمندان کشور در تهران و البرز متمرکز هستند و این پتانسیل بسیار خوبی است که باید بیشترین بهره را از آن برد و زمینه گسترش فرهنگ و هنر را به واسطه این عزیزان در سراسر کشور فراهم کرد.   وی با بیان اینکه بخش زیادی از اقتصاد هنر در کشور تا به الان شعار بوده است، گفت: در بسیاری از موارد مسئولین دولتی و نظامی برای اینکه از زیر بار مسئولیت خود به دلیل بودجه و اعتباراتی که در اختیار این قشر قرار ندهند، شانه خالی می کنند.   رجبی معمار ادامه داد: زودتر از اینکه ما به اقتصاد هنر فکر کنیم در دنیا این مهم وجود داشته و هست و حق کپی رایت را به صورت سفت و سخت رعایت می کنند.   این مسئول تاکید کرد: در کشور ما در بسیاری از شاخه های هنری هنوز قانون کپی رایت رعایت نمی شود و این ضربه جبران ناپذیری به برخی از آثار هنری و هنرمندان زده است.   وی افزود: در سال ۱۳۰ فیلم سینمایی ساخته می شود که همه آنها فرصت ظهور و بروز پیدا نمی کنند و از طرفی هزینه سینما با دخل و خرج شهروندان متناسب نیست و مخاطب آن هر روز نزول می کند.   رجبی معمار بیان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا برای ساخت فیلم هایشان هزینه میلیاردی می کنند و در مقابل میلیاردی فروش دارند، اما در کشور ما فیلمساز به سختی فیلم می سازد و با مشقت خود را سرپا نگه می دارد.   این مسئول گفت: اکثر فیلمسازان ما در کشور دغدغه معیشت دارند و نمی توانند با فراغ بال آثارشان را تولید کنند و از صفر تا صد پروژه را خود به دوش می کشند.   وی ادامه داد: اقتصاد هنر در کشور در حد شعار باقی مانده است و باید برای رونق آن تمامی دستگاه ها پای کار بیایند.    رجبی معمار افزود: مردم برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود محتاج هستند، طبیعتا خرید آثار هنری از سبد کالای آنها حذف می شود و این زنگ خطری جدی برای حوزه فرهنگ و هنر است.   این مسئول تصریح کرد: تیتراژ کتابهای پرفروش و موفق کشور به ۲۰۰ الی ۳۰۰ مورد رسیده است و غالبا مردم نمی توانند کتاب بخرند و کالاهایی مانند مجسمه، تابلو نقاشی، سفال در اولویت های آخر مایتحتاج زندگی مردم است، این بی مهری به هنر و هنرمندان باعث شده آثار بی ارزش و بسیار بی اهمیت به وجود آید که به نظر من ضد فرهنگ و هنر است.   وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با شرایطی که الان در کشور وجود دارد، کلمه اقتصاد هنر را تکرار نکنیم زیرا مردم در معیشت خود مانده اند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اقتصاد هنر در کشور فرهنگ و هنر رجبی معمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۰۶۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی

مدیر کل کتابخانه‌های استان در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین داشته‌های ما رشادت‌ها، خود باوری‌ها واستقلال ملت است که از مردان غیور دوران دفاع مقدس به یادگار مانده است گفت: در افق جدید در کتابخانه‌های استان سعی بر رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در ۱۹ ماه گذشته سعی بر آشتی مردم با کتابخانه‌ها داشتیم افزود: درهمین راستا تعداداعضای کتابخانه‌های ما به ۱۶۱ هزار نفر افزایش داشته وبیش از ۱میلیون و ۱۵۰ هزار جلد کتاب به امانت رفته است.

وی اضافه کرد: ۶۴ برنامه فرهنگی از سنین کودکان تا بزرگسالان در حال اجرا است و در حال تبدیل کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستیم، ما در کنار امانت کتاب در حال تبدیل کتابخانه به مرجع و منبع هستیم وامروز بیش از ۷۰کتابخانه ما بالای ۵۰ سال سن داردکه نیازمند بهسازی است.

گفتنی است کتاب «لبخند آفتابی» به قلم سید رضا علوی به رشته تحریر در آمده که در بردارنده بخشی از خاطرات رسول آفتابی از رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس استان است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم باید «مردمی‌سازی اقتصاد» باشد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود